Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Simpelweg omdat die blindplaatjes niet zichtbaar zijn. Pas bij demontage weet je dat er geen gat in zit. En zo ver gaan men niet bij zo’n keuring langs de weg. Maar allerlei weggehaalde dingen zou kunnen opvallen.
En bovendien: welk doel dient dat weghalen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dan is de egr toch nutenloos , die koelers zouden ook inwendig kapot kunnen gaan die slangen verbind ik dan door dus hangt alles voor niks aan het blok dus gewicht wat je mee neemt dat zal niet veel zijn.
En ook misschien meer ruimte voor als er ooit iets kapot of vervangen moet worden.
Ook die egr kleppen kunnen nog altijd storing gaan geven als ze toch de geest geven ook als hij afgezonden is vandaar.
Egr vervuilt alleen de motor meer dus vandaar dat ik dat eraf haal dan en ook die leiding is dan niet meer nodig die roest lv.
Groetjes
Dankjewel ook voor je mening te geven dan weet ik wel dat er een risico aan verbonden staat natuurlijk .
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Probeer dan eerst even of het ding het nog wel doet als je de EGR klep stekkers lostrekt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat ga ik zeker eerst eens proberen.
Voordat ik de operatie ga uitvoeren
Het weg schrijven zal dan sowieso moeten gebeuren als ik ze weg wil hebben.
Ik hou jullie op de hoogte met de vorderingen die gaan gebeuren.
Alvast hartelijk dank voor alle reacties top forum
Groetjes
Zo een update de c6 is voorzien van een nieuwe accu , gasveren van de kofferklep.
Hij heeft een grote beurt gehad plus puntje het tikken bij koude start zo een 3sec lag dus aan de klepstotertjes maar dat is opgelost door nieuwe verse olie.
Tevens de bak nog eens afgetapt en nieuwe olie erop zodat deze 2 keer nieuwe vloeistof heeft gehad voor dat hij nog gespoeld word.
Schakelt als boter
De auto is ook naar de keur geweest en jammer genoeg afgekeurd op een rubber in het fuse waar de draag arm aan vast komt met een bout.
Deze besteld en vervangen , maandag terug naar de keur en dan als hij goed gekeurt is platen aan vragen.
Daarna is het nog die leiding van de egr en de egr kleppen weg halen en wegschrijven.
En Dan is alles wat al dodelijk is voor de auto al uitgesloten.
Ik laat jullie nog wat weten als ik er mee rijd en wat ik nog allemaal van plan ben met de mooie c6
Groetjes Michael
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let op he, door het verwijderen van de EGR kleppen voldoet de auto niet meer aan de gelijkvormigheid he… niet meer conform de eisen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ow oké maar afbinden is precies het zelfde buiten dat de kleppen er dan nog op zitten.
Bij mij gaat het vooral om die leiding lv bij het wiel dat helemaal rot gaat.
Vandaar dat ik alles eraf wil halen.
Groetjes Michael
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Afsluiten is onzichtbaar. Weghalen is gewoon geen goed idee, bij controle ben je dan het bokje en kun je serieus in de problemen komen… om nog te zwijgen van wat ze op de keuring gaan doen als er eens een snuggere inspecteur rondloopt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hou er rekening mee dat in belgie er flink aan gewerkt wordt om dit voor 2019 te kunnen zien op de keuring..
En ff off topic en tip, JO in nieuw vennep is een hele goede garage voor je C6.
Maar als belg hoef je niet naar nieuw vennep, citroenspecialist reynke in lummen heeft ook veel kennis van alle citroen’s en zeker ook de c6.
De goede man werkt al meer dan 50 jaar aan citroen.
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Je kan ze ook naar de garage waar je zoon werkt sturen, in mijn regio zijn er ook een paar goede.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
laat ik het zo stellen, en dan wil ik niemand te kort doen hier in de regio..
Moest ik een c6 hebben dan zou ik bij reynke gaan, omdat deze man veel meer ervaring heeft met dit soort auto’s.
Bij mijn zoon op het werk mag je geluk hebben als er 2 x per jaar een C6 langs komt.
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
vandaar mijn reactie ronama
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vermoed dat ze in mijn regio ook niet met de massa verkocht zijn.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.