hallo
ik heb jullie expertise nodig.
ik ben een spatbord aan het vervangen van mijn xm, maar ik stuit op een probleem bij het afhalan van het originele plaatwerk.
die zwarte lijsten (oa aan de ruitenwissers), speciaal het kleine stukje bovenaan het koetswerk aan de (zij)voorruit werkt tegen… ik kan maar niet vinden hoe ik dat los moet krijgen.
ik ben bang dat als ik het spatbord afneem, de hele plastiek-lijst zal meekomen en afbreken…
weet iemand hoe ik dit euvel oplos??
dank je
dries
moet je een kant op schuiven. het wordt met een dot kit op z’n plaats gehouden zodat ie niet kan gaan schuiven.
welke kant op weet ik niet meer; dat staat wel in de xm haynes manual.
Als niemand verder reageerd wil ik het een dezer dagen wel fff inscannen.
suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ok, het is voor elkaar… het ene afdekplaatje is wel beschadigd, het tweede ging vlot (ik was immers geleerd… )
thanks
bibberlam schreef:ok, het is voor elkaar… het ene afdekplaatje is wel beschadigd, het tweede ging vlot (ik was immers geleerd… )
thanks
oke, en ?? welke kan moest ie nou op ?? als ik het goed herinder richting de achterbumper. of was het naar boven
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
het vreemde is dat ik dat plaatje geen kant op kreeg. naar de zijspiegel toeschuiven lukte niet omdat er drie lipjes zitten onderaan, waarvan het derde lipje het opschuiven in die richting verhinderde… (het zit hoger dan de rest en op het schuinoplopende deel richting motorkap…)
naar de voorkant opschuiven ging ook niet, want dan beschadigde ik het spatbord.
dan maar met een schroevendraaier: bovenzijde opwippen en voorzichtig naar je toe trekken. de kant van de spiegel eerst naar je toe werken, anders breekt dat derde lipje eraf.
mja, ik heb een eigenaardige versie xm, zo blijkt…
het zou kunnen dat dit plaatje anders is op nieuwere versies, die van mij is eigenlijk van 1989.
bovendien zit het onderstel, waar het plaatje opzit, op de carosserie vast met klinknagels (die ik heb moeten uitboren) ipv van bouten of vijsjes zoals op de latere modellen…
maar het is gelukt… ik moet nu enkel nog wat lijm vinden om dat ene afgebroken lipje van dat plaatje terug te herstellen…