Zojuist zag ik op Facebook dit overzichtje langskomen met productie-aantallen van de C6
https://www.facebook.com/groups/C6Citroen/?multi_permalinks=1472000606180842¬if_id=1509891466691973¬if_t=group_activity
Grappig te zien dat er maar 2783 benzine versies zijn geproduceerd.
Met deze lage aantallen is de C6 een zekere toekomstige klassieker.
Met de 3l diesel als meest gewilde. Ik schat in dat de benzine en handgeschakelde 2.2 door de lage aantallen op een tweede plek komen. De tijd zal het leren.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
guznax schreef:Met deze lage aantallen is de C6 een zekere toekomstige klassieker.
Lage aantallen op zich zijn naar mijn mening geen enkele garantie om al of niet klassieker te worden. Temeer daar het voornamelijk diesels zijn. Je moet wel doorzettingsvermogen hebben om een auto die zo duur is om aan te houden te willen hebben gezien al het ontmoedigingsbeleid. Wordt meer een auto om naar te kijken dan om in te rijden op termijn ben ik bang.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Geheel mee eens. Daar komt nog bij dat Citroen nooit enige affiniteit met het verleden toonde. Zoals na minder dan 10 jaar al allerlei onderdelen op NFP zetten.
Dat wordt voor de C6 het eerste echte probleem.
Je kan heel hard roepen dat het zo’n geweldig ding is, maar zodra je geen reservedelen meer kan kopen wordt het al gauw een drama.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Euhm, onderdelen krijgen was zelfs al een probleem toen de c6 nog in productie was. Dat probleem zal niet kleiner worden natuurlijk! Alleen in plaats van alleen maar lange levertijden zal het inderdaad een groot probleem worden om überhaupt onderdelen te vinden…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feije schreef:Euhm, onderdelen krijgen was zelfs al een probleem toen de c6 nog in productie was….
nou nou dat is wel wat gechargeerd he…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Volgens de verhalen stond een c6 soms weken op een onderdeel te wachten bij de dealers. Als dat zo is…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Lange levertijden is toch iets anders als niet meer leverbaar.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat probeerde ik in mijn post ook al te zeggen, maar het is natuurlijk wel een belangrijk verschil.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)