Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Soms zit het mee ....soms tegen.
Ik mag graag ALLES zelf doen ( valt soms/vaak duurder uit).maar het genot is groot!
De voldoening zit echt in het zelf doen!
Maar sommige dingen kun je voor de voldoening en het genot; echt gewoon beter zelf betalen .
Dat scheeld veel ergenis ,maar je hebt wel voldoening .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mee eens, Frank.
Derk, is 3D printen nog een optie? Wordt ie niet van metaal, maar in kunststof kun je wel exact dezelfde vorm laten nabootsen. Geen idee hoe duur dit is. Over 10 jaar doen we dit volgens mij met heel veel onderdelen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik kijk er nog wel even naar. Dat tankje krijg ik waarschijnlijk ook nog wel dicht met een dotje goeie epoxy. Je kunt het gaatje niet eens zien met het blote oog, maar er komt wel water door naar buiten.
Een dichte radiateur lukt ook. En zo niet, dan toch.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gozer… nou ben je zo vér gekomen. Zoveel mooi werk. Zo grondig. Doe jezelf een plezier: pleur dat lekke expansievat weg. Samen met die gore epoxymeuk. En haal een ander vaatje. Jij en ik weten beiden dat die epoxy ooit los komt. Wedden dat het dan midden in de nacht is ergens in een Duits bos zonder gsm dekking?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn idee. Overigens: mocht je ooit midden in de nacht stranden op een plak zonder GSM dan durf ik te wedden dat je gewoon ergens in Frankrijk bent. En schrale troost: in de meeste gevallen niet ver van de bewoonde wereld…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je vergeet Duitsland…. grote delen van met name het oosten kennen slechte te geen gsm dekking..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hmja. Nou, ik los het op en dat wordt goed. Ik kom er nog wel op terug.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
GSM…. (Geen sent te makken);-)
Heb je niet nodig.
Rustig aan doorgaan en het komt goed…
Jan D.
Penny Lane schreef:Ik kijk er nog wel even naar. Dat tankje krijg ik waarschijnlijk ook nog wel dicht met een dotje goeie epoxy. Je kunt het gaatje niet eens zien met het blote oog, maar er komt wel water door naar buiten.
Een dichte radiateur lukt ook. En zo niet, dan toch.
Derk
Een kwak soldeer er op met een zinken goten soldeerbout Derk. Ik heb zo’n ding, maar ook met een vlammetje en een staaf soldeer welke de zinkwerker gebruikt gaat ook wel lukken en dat valt er niet meer af zoals die kunststofmeuk.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je doel is: lekker freubelen aan je DS ga je door op deze weg. Als je daarentegen nu zo langzamerhand wel eens wil rijden pak je je tijdwinst en haal je een nieuwe radiator bij chyparse evenals een tankje en trap je het hok de weg op!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Waterman en Bogaard hebben natuurlijk gelijk. Als je op een bepaald moment alles zo uitgebreid aanpakt, moet je wél consequent blijven. Vooral omdat het uiteindelijk met een muitende koeling is begonnen, is het gewoon niet geoorloofd om daar nu uit chagrijn punten te laten liggen.
Dat tweede tankje is denkelijk gewoon gaar. Het gevaar zit er dik in dat je er, na de volgende soldeerklus, bij het afpersen van het koelsysteem gewoon een nieuw lek in maakt. Dat muizennest had ‘t moeten verraden… Maar daar komt een andere voor. En dat radiateurenverhaal wordt ook heel chique. Nu eerst even een poosje rustig ademhalen en dan weer fijn vóóruit verder sleutelen. Zen and the Art of DS Maintenance.
Overigens: dat hok de weg op trappen komt echt pas komend voorjaar weer. Het is ook na het voltooien van het koelsysteem nog niet helemaal bekeken met de technische renovatie
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Han S schreef:Penny Lane schreef:Ik kijk er nog wel even naar. Dat tankje krijg ik waarschijnlijk ook nog wel dicht met een dotje goeie epoxy. Je kunt het gaatje niet eens zien met het blote oog, maar er komt wel water door naar buiten.
Een dichte radiateur lukt ook. En zo niet, dan toch.
Derk
Een kwak soldeer er op met een zinken goten soldeerbout Derk. Ik heb zo’n ding, maar ook met een vlammetje en een staaf soldeer welke de zinkwerker gebruikt gaat ook wel lukken en dat valt er niet meer af zoals die kunststofmeuk.
Sorry Hans ,
Maar je schrijft gezwets!
De loodgieter zink of koperwerker maakt meestal ( eigenlijk altijd) gebruik van een soldeerbout wie door de vlam wordt heet gestookt.
Koper soldeer je met de vlam zink met een bout.
Ga jij nu tin gebruiken van een zinkwerker zoals jij dit noemt ,dan ben je geheid de klos want tin voor zink is niet geschikt voor koper.
Zink soldeer je met 50/50 en koper met 97/3 anders lost het op .
Vriendelijke groet een loodgieter van het oude ambacht.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Succes met de “laatste” loodjes.
Het gaat je lukken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Han S schreef:Penny Lane schreef:Ik kijk er nog wel even naar. Dat tankje krijg ik waarschijnlijk ook nog wel dicht met een dotje goeie epoxy. Je kunt het gaatje niet eens zien met het blote oog, maar er komt wel water door naar buiten.
Een dichte radiateur lukt ook. En zo niet, dan toch.
Derk
Een kwak soldeer er op met een zinken goten soldeerbout Derk. Ik heb zo’n ding, maar ook met een vlammetje en een staaf soldeer welke de zinkwerker gebruikt gaat ook wel lukken en dat valt er niet meer af zoals die kunststofmeuk.
Sorry Hans ,
Maar je schrijft gezwets!De loodgieter zink of koperwerker maakt meestal ( eigenlijk altijd) gebruik van een soldeerbout wie door de vlam wordt heet gestookt.
Koper soldeer je met de vlam zink met een bout.
Ga jij nu tin gebruiken van een zinkwerker zoals jij dit noemt ,dan ben je geheid de klos want tin voor zink is niet geschikt voor koper.
Zink soldeer je met 50/50 en koper met 97/3 anders lost het op .Vriendelijke groet een loodgieter van het oude ambacht.
Ik weet het Frank. Ik heb denk ik een paar kilometer zinken goten gelegd, loden daken gemaakt en ook wel, maar wat minder met koper gewerkt en ik heb helaas niet genoemd welke soldeer hij moet gebruiken voor zijn tankje.
Kan het ook met zilversoldeer? Heb ik nog twee rollen van liggen en een paar staven voor messing te solderen.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, het derde expansietankje ligt er inmiddels. Deze keer heb ik ‘m eerst met een testpompje ruim op de openingsdruk van de dop gezet. Pure perfectie; keurig gesloten. Deze is ook veel netter dan de vorige. Zo heeft elk nadeel z’n voordeel… Morgen zal ik ‘m even fris in de zwarte lak zetten en dan ga ik er van uit dat dat gedeelte dan nu eindelijk in orde is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!