Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is ook de overweging dat ik de andere heb laten zitten, die geeft gewoon prima licht.
Alleen in geval van de kofferbak helemaal vol laden juist weer niet, de lamp zit immers achteraan, dus zodra je tot de hoedenplank door propt zie je geen licht meer…
Met het originele lampje denk ik in elk geval nog iets te verlichten.
Dit was ook een mooi moment om de kofferbak even uit te zuigen en de draden van de speakers op een betere plek te geven zodat ze niet door de kofferbank heen hangen. Daar wilde nog wel eens iets aan blijven hangen.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week bleef het aardig fris in de auto, na even goed luisteren werd mijn vermoeden bevestigd de aansturing van de verwarmingsflap werkt niet goed.
Eerst even een snelle test gedaan door het bedieningswiel te wisselen met een reserve maar dat maakte niets uit.
Dan wordt een snelle volgende verdachte het motortje zelf, deze dus:
Na de stekker los gehaald te hebben en op een ander motortje te zetten begon deze wel te draaien.
Het motortje zit maar met 3 schroeven vast, het lastige is dat je er zomaar niet bij kan.
Dus ruimte maken…
Na wat gedoe met een korte schroevendraaier het motortje kunnen vervangen. Bij het vervangede exemplaar nog even het huisje wat eraan vast zit open gehad. Hierin zitten wat tandwieltjes om de boel te vertragen, dat even goed in het vet gezet. En het asje voorzien van een druppeltje olie. Het motortje loopt in elk geval iets stiller als de oude.
Het gekke is dat de oude wel weer draaide toen ik hem los had….
Bij de test rit bleef het mooi warm in de auto
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij dit soort klusjes zitten deze auto’s toch wel weer heel erg Citroën in elkaar hè: bij de productie vooral niet te veel nadenken over de mogelijkheid zaken ooit nog eens te repareren. Maar mooi dat je er weer warm bij zit. Enne - motortjes doen het er om. Ik kreeg ooit een enthousiaste straal benzine over me heen uit een benzinepomp die onder de auto toch echt niet meer werkte…
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, ik zat al te denken dat deze klus bij een RHD CX heel veel makkelijker zou zijn!
Eigenlijk liep de CX zijn tijd weer eens vooruit, tegenwoordig is het vaak ook een grote klus om simpele zaken achter het dash te moeten vervangen
Mijn idee blijft gewoon als je tegen zulke klussen niet kan moet je gewoon een andere hobby zoeken.
indd en Citroën heeft nooit bedacht deze auto’s 30 jaar of ouder te laten worden dus als je dan een mankementje hebt na 30+ ach hoort bij de hobby en de eerste 15 jaar gingen die motortjes waarschijnlijk niet stuk en dan is zo’n auto dus al weer afgeschreven. En dat wij de CX nu nog steeds koesteren is natuurlijk prachtig!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En het blok is er weer uit…
Aardig klus weer, voor de onervaren sleutelaar toch meer als een dag werk.
Goed, de bak mag terug naar het revisie bedrijf. Er lijkt toch nog een lager niet goed te zijn.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
pfffff…. weer gedoe !! balen zeg.
Wat merkte je aan de auto ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Baklager maakt veel geluid. Als je de auto in zijn vrij stationair laat lopen dan hoor je hem gieren. Trap je de koppeling in dan is die stil.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Je bedoelt het druklager dan neem ik aan, het lager wat de drukgroep van de koppeling bediend ?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon allemaal garantie toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RonK. schreef:Je bedoelt het druklager dan neem ik aan, het lager wat de drukgroep van de koppeling bediend ?
Nee, het is een lager in de bak. Als je de koppeling los laat draait de bak mee, dan hoor je het lager in de bak gieren.
waterman schreef:Gewoon allemaal garantie toch?
Ja klopt, bak gaat terug voor garantie.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pff heb je mazzel mee. Als je al die uren voor het uit- en inbouwen weer zelf moet gaan betalen of regelen ben je wel ziek. Fijn dat het onder garantie wordt opgelost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het blok heb ik er nu grotendeels zelf uit gehaald. Ik heb de boel er immers grotendeels ook zelf ingezet.
De bak gaat terug naar het revisie bedrijf.
Zo worden er direct nog wat puntjes nagekeken, dynamo is niet meer helemaal ok.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien de CX even weg is heb ik mooi de ruimte om de garagevloer van een coating te voorzien.
Before.
After.
Nog niet helemaal droog maar het ziet er stuk frisser uit dan voorheen. Perfect is het niet en wordt het niet, maar ik ben wel benieuwd hoe lang het goed blijft.
Nu een paar dagen uitharden, dan de andere helft doen.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Netjes, ik heb dit ook gedaan. Wel 2 lagen uiteindelijk omdat het beton toch behoorlijk zoog.