39 van de 86
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2017 09:22 AM
  [ # 571 ]

Een 2 litermotor zou ik bij revisie altijd van 21 zuigers en bussen laten voorzien. Echt altijd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2017 11:06 AM
  [ # 572 ]

ik ook,altijd 2100 das toch echt de motor die het makkelijkst draait maar heb nu zelf 120000 met mn 2300 gereden en nog nooit enig probleem met het orgel gehad

doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2017 05:53 PM
  [ # 573 ]

Twee radiateuren, twee keer fout… Wat is er nou eigenlijk gebeurd?

De eerste (imitatie-)radiateur bleek, zoals ik al dacht, ter plaatse van het overdrukpijpje linksboven achterop de radiateur, gemaakt te zijn van messing met ongeveer de dikte van Mascotte®. Dat pijpje was er waarschijnlijk bij de werkdruk van het koelsysteem ook wel uit gepoft. Jan.D heeft zich met die radiateur bemoeid en gevonden dat die hele hoek er zo uit gescheurd kon worden. Dat is nu hersteld door er een overzettertje voor te maken van 0,5mm messing plaat, met het pijpje in een ouderwetsche koperen Juliana-stuiver daar weer in/op gesoldeerd. Het ziet er nu dan ook naar uit dat de eerste vervangende radiateur alsnog geschikt voor gebruik is. Dat gaan we morgen of overmorgen dan zien.

De tweede radiateur blijkt bij nadere beschouwing een klein beetje van de originele maatvoering af te wijken: de bodemplaat, met daarin de twee lasmoeren waarmee de radiateur op de traverse wordt geschroefd en de twee onderste bevestigingen voor het kruisje van de hulpfan, zit enige millimeters te ver naar voren en/of scheef. Daardoor kwam het rekje voor de koeltunnel er al mee in conflict, maar omdat de onderste en bovenste bevestigingsgaten voor de hulpfan en de ventilatorkap niet meer correct uitlijnen komt daar ook spanning in. En natuurlijk is het met pijnlijke precisie onmogelijk om beide bouten op de traverse erin te draaien (alleen de rechter pakt, maar dan staat de radiateur scheef). Ik hoop niet dat dat betekent dat de montagemal uit de vorm is gekomen, want dan zou dit nog wel eens vaker voor kunnen komen. Het is wel erg vervelend, want de revisie-radiateur ziet er verder erg netjes uit.

Alles bij elkaar voorzie ik één garantiekwestie en één hernieuwde poging met de radiateur die eigenlijk meteen een garantiekwestie had moeten zijn. Moraal van het verhaal: onder geen enkele voorwaarde nieuwe onderdelen zelf gaan repareren!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 13 november 2017 05:18 PM
  [ # 574 ]
waterman schreef:

Een 2 litermotor zou ik bij revisie altijd van 21 zuigers en bussen laten voorzien. Echt altijd.

Waar monteer jij die overige 17?  Laughing

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 november 2017 06:25 PM
  [ # 575 ]

Zo.

Kortom, even de boel afwerken:

En dan zit er dus nu ook een koelsysteem op (héhé). Volgende actiepunt wordt waarschijnlijk dus het fenomeen veercilinders.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 november 2017 10:11 PM
  [ # 576 ]

Mooi Derk! Eind goed, al goed? Smile Leuke oranje eend op de achtergrond trouwens… van jou? Ziet er netjes uit (bouwjaar?).

Conversie van 2000 naar 2100 heb ik vaker gehoord. Ik laat me (tzt) gaarne adviseren. Begrijp ik goed dat het gaat om een betere, in goed Frans, ‘Laufkultur’ van het 2100 blok? Ik ben dol op Laufkultur. Daarom geniet ik in dit klamme seizoen bijna dagelijks van een quasi onverslijtbare Zweedse 5 cilinder. Man! Geef die eens de sporen, dat is orkestraal!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 november 2017 10:49 PM
  [ # 577 ]

Ik denk dat je dat bij een 2100 meer in ‘drehfreude’ moet uitdrukken. De 2100 loopt opvallend veel makkelijker dan de 2-liter.

Het Eendje is niet van mij, maar het is inderdaad een erg leuke. ‘74 meen ik, een 2CV4tje. Canard á l’Orange, iemand?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 november 2017 11:06 PM
  [ # 578 ]

Ok, dan ga ik dat zeker overwegen.

Leuk, ik heb ook een oranje eend, ook ‘74, ook 2CV4. En in juni kocht ik in Zuid-Horn een tweede oranje 2cv4 in oranje in onderdelen erbij. 1974 was een heel oranje jaar blijkt. Logisch, NL haalde de finale op het WK en verloor helaas van W-Duitsland (2-1). Maar ja, ik was peuter, kan het me niet meer helemaal herinneren… Smile

Hoe dan ook, dat waren nog eens tijden…! Sorry, was off topic…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 november 2017 09:19 AM
  [ # 579 ]
IDealist schreef:

Conversie van 2000 naar 2100 heb ik vaker gehoord. Ik laat me (tzt) gaarne adviseren. Begrijp ik goed dat het gaat om een betere, in goed Frans, ‘Laufkultur’ van het 2100 blok?

Kijk, jij hebt een DY3 motor nu. Als je daar 2100 zuigers en bussen in zet, een carbu van een 21 en de 123 ontsteking op de curve van een 2100 motor zet dan heb je ipv een astmatische 1985cc met no go een fijn rijdende 2100 met de volle 109 pk. En dat loopt echt super. Cilinderkop, spruitstukken: zijn allemaal niet nodig want die deelt de 2100 met jouw dy3

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2017 11:19 AM
  [ # 580 ]

Zo heb ik het ook gedaan. Perfect.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2017 12:27 PM
  [ # 581 ]

en zo doe ik het ook

doei

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 14 november 2017 12:44 PM
  [ # 582 ]

En ik zou een Weber DMA2 plaatsen, ipv de DMA3 van een DY3. Of hebben jullie goede ervaringen met andere carburateurs op een 2175 cc motor?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 november 2017 03:57 PM
  [ # 583 ]

Op de 2175 cc doet de weber met de grote choke-klep, die ergens tot 71 gebruikt werd, het het beste. De carbu’s die op de 1985cc motoren werden gebruikt zijn ongeschikt in combinatie met 2175cc.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 november 2017 10:18 PM
  [ # 584 ]

Dank voor jullie adviezen, staan genoteerd.

@Derk: we gaan weer on-topic Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 november 2017 10:31 PM
  [ # 585 ]

@waterman, even voor de motordummies onder ons: voor de dy2 heeft deze aanpassing zeker wat meer voeten in de aarde? Werkt alleen met dy3 als uitgangspunt waarschijnlijk?
Of dus genoegen nemen met (wat mindere) dy2 naar dx2-effect zoals/ipv van dy3 naar dx3 ?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
 
39 van de 86
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook