Vraagje: waar vind ik een nieuw voorruirubber?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s een goede vraag. Op zoek naar een goede oude? En anders bij Carglas vragen of het een standaard profiel is dat zij op maat kunnen maken?
de rubbers zijn van een gangbaar type
j.witkop schreef:de rubbers zijn van een gangbaar type
Ohja?
Ik heb wat rondgesnuffeld op webshops gespecialiseerd op rubberprofielen, maar kan niks vinden wat ook maar in de buurt komt. Waar moet ik zoeken?
S inderdaad compleet andersJ
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
https://darexrestaurationoldtimers.com/product-category/profielen/page/6/
Dit lijkt er meer op,al is het niet helemaal hetzelfde.
Heb ik gebruikt in de 350.
je kan ook profielen op maar bestellen bijvoorbeeld ,www.technirub.nl
maar daar hangt een stevig prijskaartje aan
Die lijkt heel goed inderdaad!
Ik overweeg helemaal geen rubber te gebruiken, maar het raam in de sponning te lijmen. In moderne auto’s gaat dit immers ook zo. Verschil is wel dat de sponning van een moderne auto hiervoor ontworpen is.
Zie hier een artikel van 3M:
http://solutions.3mbelgie.be/3MContentRetrievalAPI/BlobServlet?locale=nl_BE&lmd=1308662709000&assetId=1273686641625&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageFile
Wat meespeelt in mijn overweging, is dat ik twijfel of ik met een origineel rubber nog genoeg speling heb om het raam in de sponning te passen. De volledige sponning heb ik namelijk vervangen, vanwege de hoeveelheid roest.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Iets bijslijpen van de sponning zodat de maat weer klopt is niet zo ingewikkeld toch? Om de ruit in een kitlaag te leggen moet de sponning veel kleiner zijn geworden. De ruit moet dan in een kitlaag op het ijzer liggen. Maar hoe werk je dat dan verder af? Maar goed, ik heb alleen ervaring met de zijruitjes van een CX, ben benieuwd.
Eens, maar het is niet alleen de opstaande rand die dan bijgewerkt moet worden. De raamstijl / het profiel waar de opstaande rand aan vast zit is ook vervangen. Als die te ver naar binnen is gekomen, kan er niet zomaar een stukje weggehaald worden.