Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk wel de naam noemen.
En inderdaad. het wordt alleen maar beter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Alles zit weer in mekaar, motor loopt, met ontlastschroef open weliswaar. Want om te kunnen rijden moet ik de centrifugaalregelaar nog ontluchten volgens het boek.
1. Is dit echt noodzakelijk, enkel de beide leidingen thv. het gasklephuis zijn los geweest. En over enkele weken doen we de oefening opnieuw met nieuwe rubbers.
2. volgens de procedure in het handboek moet je het toerental laten oplopen door de schroef van de gasafslag open te draaien. Is er iets op tegen dat een 2de persoon gas geeft tot het gevraagde toerental?
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zou het toch even doen, baat het niet dan schaadt het niet. Natuurlijk kun je gewoon even los gas geven. Ik zet er meestal een slangetje op naar het vat, draai de nippel wat open zodat er een stroompje LHM gaat lopen. Dan even met hoog gas en laag gas totdat er geen lucht meer uit komt. Het handboek is wel erg grondig met z’n minuten lang op hoog gas, maar wie weet is dat toch ergens nuttig voor.
Je merkt of er lucht in de centrifugaalregelaar zit doordat de leiding heel hinderlijk gaat tikken bij het ontkoppelen.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Parallel met de voorschakelweerstand op de bobine is een klein zilverkleurig cilindertje (condensator??) gemonteerd.
Lijkt niet origineel. Kan dit een ontstoorder zijn geweest?
Bobine wordt vervangen, condensator best weglaten zeker? Er is geen radio (meer) aanwezig in de auto.
Nu ontlucht door iemand gas te laten geven, na het einde van de werken gaan we ontluchten volgens het boek(je).
En zijn de merkloze bobines van de DS onderdelenleveranciers aan te bevelen? Of liever een Bosch, Beru, Valeo…
Kabels worden Bougicord met uitsluiting van merkloos spul.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die radio ontstoorder kan je weglaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
De DS is terug van de mecanicien, rijdt heerlijk nu. Wat een vermogen heeft zo’n IE.
Veel problemen waren te wijten aan totaal verlopen contactpunten, de schroefdraad van het borgschroefje was kapot gegaan, ze hadden nauwelijks 0,25 speling.
Tevens is een revisie luchtschuif geplaatst. Start en warmloop gaan nu even vlot als in een moderne auto.
Maar wel thuisgekomen met een koelwaterlek, de radiator lekt aan het aansluitpijpje van het expansievat, die heb ik inmiddels uitgebouwd en deze wordt nu door een vakman gerepareerd. Blijkt dat de radiateur al een nieuw koelblok heeft.
Nu heb ik goede toegang om de sensor te plaatsen op het waterpompbuis, alsook de V-snaren van de alternator te vervangen. De ene is wat slapper dan de andere.
Iemand tips om de dop uit het waterpompbuis te krijgen? Zit muurvast, de mecanicien durfde het niet aan gezien de moeilijke toegang, maar met de radiator eruit kun je er goed bij.
Gauthier
Ik ken maar 1 sensor in het waterpomphuis en dan bedoel je die voor de koelwatertemperatuurmeter ???
Die zou je dan ook in de extra luchtschuif kunnen monteren. Aangezien die gereviseerd is en de waterpomp gecorrodeerd dus porreus is. Die bout uit het waterpomphuis verwijderen is niet zo spannend maar hij kan,inderdaad, het waterpomphuis doen scheuren….......... nummer 17 =18
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een 21 IE zit het contact voor de rode lamp “motor te heet” in de luchtschuif.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En die twee hebben meen ik verschillende draad…
Verwijderen van de dop in je waterpomphuis moet met beleid. Goed heetstoken en dan voorzichtig heen en weer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Bouw je het huis uit of doe je het op de auto?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op de auto. Als ie scheurt bouw je het huis uit! hahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:En die twee hebben meen ik verschillende draad…
Verwijderen van de dop in je waterpomphuis moet met beleid. Goed heetstoken en dan voorzichtig heen en weer..
Zo heb ik het ook gedaan, en gelukt. Moest zeker wel de sleutel verlengen voor meer moment (dus het kan erg goed vastzitten), en de pomp is heel gebleven. Aanvullend had ik ook nog aan de binnenzijde van de waterpomp alle corrosie/verkalking weggekrapt wat op het draad zat van deze dop (paar kleine druppeltjes zuur hierop hielp ook).
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
.
Precies, je kunt het uiteinde van het draad van de plug zien en inspuiten met kruipolie. Verlengstuk op je sleutel zou ik niet doen, het huis is echt niet zo heel sterk!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
bogaard77 schreef:En die twee hebben meen ik verschillende draad…
Bij een IE wel? Bij een carburateurblok namelijk niet: beide M18x1,5. Maar ‘t kan zijn dat de andere inbouwlocatie een andere draad vereist.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!