Sinds 3 maanden zit de Oilsaver in mijn voorste PCV waarbij de achterste PCV is afgedopt van mijn Peugeot 5008 1.6 THP automaat van 2012 met 125.000 km op de teller. In de afgelopen 9.000 km, waarvan 4500 km met een caravan van 1500kg, heb ik ongeveer 300 cc olie bijgevuld, waar ik eerst ongeveer 1 liter per 5.000 kilometer zat (wat meer werd bij vervuiling van de motor). Kleur van de olie (Total 0W30) is nog mooi lichtgeel!
De ervaring qua olieverbuik stemmen positief, maar heb deze oplossing voornamelijk gekozen om te kijken of de Oilsaver helpt tegen de extreme motorvervuiling. Ben nu iedere 25000 km de klos wat gelukkig nog steeds onder volledige coulance is verholpen. Voor de plaatsing merkte ik dat de auto met de caravan na een aantal maanden steeds meer begon in te houden bij een langdurig belasting van meer dan 80%. Dit inhouden had een directe relatie met oprekken van de ketting en sterke mate van vervuiling van vooral cilinder 1 en 4. Na reiniging van het inlaatspruitstuk/kleppen en afstellen of vervanging van de ketting was het steeds tijdelijk opgelost. De motor is voor de plaatsing van de Oilsaver wederom gereinigd met een granulaat waarbij ook de distributieketting juist is afgesteld (2 mm speling). Dit alles heeft geleid tot een merkbare vermogenswinst. Op stukken licht heuvel op met de caravan, waar ik vorig jaar vermogen miste, is nu geen vermogensverlies merkbaar! Maar de motor houdt soms toch nog heel lichtjes in (mogelijk met de speling van de ketting te maken of afdoppen van achterste PCV).
Wat wel vervelend is, dat de motor stationair niet meer zo goed loopt met de achterste PCV afgedopt. Daarom kijk ik samen met GW-tje of het helpt als ik 2 Oilsavers monteer (1 bij de achterste en 1 bij de voorste PCV). De 2 PCV’s hebben net een iets andere diameter, dus eerst wachten op een nieuwe batch met aangepaste EP6 Oilsavers Kortom zeer hoopvol dat hiermee snelle vervuiling van de motor is te voorkomen, want de coulance regeling zal wel een keer ophouden…...
Ik zal na een jaar nog eens een update geven wat de ervaring is met 2 Oilsavers.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat zijn zeer mooie woorden en een bemoedigend resultaat, fido. De Oilsaver voor de EP6 heb ik in de nieuwste uitvoering gelijk getrokken, d.w.z. ik heb de maximale diameters van het klemmende deel gelijk gemaakt. Waarschijnlijk gaan ze nu goed passen in beide PCV’s. Die nieuwe batch is intussen klaar en van de EP6-variant is alweer de helft verkocht, kan ik je meedelen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik probeer een betere naam voor mijn olierestrictor of oilsaver te verzinnen om deze te laten registreren.
Mag ik jullie uitnodigen om een goede pakkende naam te helpen bedenken? Vertel me iets over je ervaring met
het dingetje, een associatie, een verse naam.
Ik verloot een gratis exemplaar onder de mooiste inzendingen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
De meesten die ervaring hebben met je product zullen toch niet zo veel meer hebben aan een gratis exemplaar?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Klopt, maar er komt vast iemand langs met een fantastische naam die er nog geen heeft…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Olie4?
Groet, Jan
De ‘GW’?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Carterdampventiel CDV of carterretourventiel CRV , i.i.g ik heb t interessante verhaal /artikel geheel doorgelezen en ben bijzonder benieuwd hoe deze uitvinding gaat werken op de beruchte 1.6 THP motoren .
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Op zich het vermelden waard:
Afgelopen week kreeg ik een klacht van een gebruiker die een restrictor voor een EW10A had gekocht en deze een tijdje in gebruik had.
Het olieverbruik was in eerste instantie 1 liter op 1000km en na het plaatsen werd dit 1 liter op 3000km. Hij had er meer van verwacht!
Ik kan níet vaak genoeg zeggen; een ieder is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van het ding, maar met een verbetering van 300% mag je absoluut niet mopperen…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Gisteren de motor van mijn Peugeot 308 1.6 vti een flush behandeling gegeven. Daarna de olie en filter vervangen.
Tevens de net geleverde oilsever geplaatst.
Had een olie verbruik van 1l:1800 km dus vrij veel olieverbruik.
Had een week geleden al de kleppendekselpakking vervangen i.v.m lekkage. Ben nu zeer nieuwsgierig hoe het gaat met het olieverbruik we zullen zien. De resultaten zal ik met jullie delen terzijndertijd.
GW-tje nog bedankt voor de snelle levering.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
sievert68 schreef:Had een olie verbruik van 1l:1800
Km-stand?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Betreft een Peugeot 308 1.6 vti uit 2008 met 134000 km op de klok. Dus net ingereden.
hallo,
van de week ook de oilsaver binnen gekregen.
betreft hier een C3 Picasso met 1.6 VTI motor (EP6).
zojuist de oilsaver geïnstalleerd, maar zag dat de slang vol zit met sludge.
is het verstandig om de oilsaver te laten zitten ?.
mvg,
Mark
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Eerst even de slang schoonmaken!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Hallo,
is deze slang geheel te demonteren zodat ik deze schoon kan maken ?
of is er een andere manier voor ?
mvg,
Mark
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference