5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Méhari 1976
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 juni 2017 12:07 PM
  [ # 61 ]

Succes! Ik ga voor een schaarkrik en als ik me verveel een keer lekker 2 stalen driehoekjes lassen. Over veiligheid gesproken:

Ik had het gisteren over de keten aan gammele verbindingen van chassis t/m stoelzitting, ook bij een DS. Ik vergat nog de tussenplaatsbare hoogteverstellers die als accessoire en op de pallas geleverd zijn. Die hoekprofielen zijn van origine van heel dun plaatstaal, ik heb ze op mijn andere break, een vrij gammel geheel. T.b.v. mijn restauratie break heeft iemand ze in ECHT staal CNC laten frezen en die heb ik nu gemonteerd (met langere bouten): stabiel en soepeler qua werking. Dus ja, enige huisvlijt werpt z’n vruchten af:

Zoiets voor de Mehari (laten) maken?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2017 01:08 PM
  [ # 62 ]

Dat ziet er al een stuk stijver en sterker uit!
Ik zou zeggen: probeer een paar andere Mehari rijders te vinden met hetzelfde probleem en laat een kleine serie maken.
Drukt de kosten en je hebt weer een zwak punt uit de keten verwijderd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 juni 2017 04:00 PM
  [ # 63 ]

Ja, mooi tussendoor winterproject!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2017 06:58 PM
  [ # 64 ]

Ziet er mooi uit!

Vandaag de Méhari voor APK gebracht. En nu kan ik weer 2 jaar rijden!
Alleen deed het achterlicht rechtsachter,  rechtsvoor stadlicht en de kentekenplaatverlichting het ineens niet op het moment supreme???

5 minuten ervoor nog wel. Even met de zekering rommelen en toen deed alles het weer.
Had ervoor nb. nog maar liefst net alle contactjes opgeschuurd en ontdaan van corrosie. Smile

DSCN7406 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 juni 2017 09:56 PM
  [ # 65 ]

Gefeliciteerd Martijn! En dat fenomeen met verlichting die het uitsluitend en alleen niet doet tijdens de APK ben ik helaas ook bekend…. Het omgekeerde tandarts-fenomeen: als je kiespijn hebt is het bij de tandarts over.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2017 10:41 PM
  [ # 66 ]

Merci!

Vandaag weer de nodige km’s weggetikt met het tupperwaredoosje, heerlijk!

DSC_8788 by azu250, on FlickrDSC_8834 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2017 09:08 PM
  [ # 67 ]

Ik ergerde me de laatste tijd nogal aan de veel te lange en daardoor k.t schakelende versnellingspook.
In Portugal vond ik de juiste bij Burton. Vandaag gemonteerd en dat is een stuk beter. Weer een irritatiepuntje weg…


DSCN7586 by azu250, on Flickr
DSCN7588 by azu250, on Flickr
DSCN7589 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 augustus 2017 06:58 PM
  [ # 68 ]

Beter! Die heb ik ook, ook bij Burton vandaan. Schakelt fijn!

Zit op een bloedhete camping in Spanje met gezin, tenttrailer (incl bagage 700 kg en mag dus niet achter een Eend..). Rond 22u gisteravond veerde ik op uit mijn campingstoeltje van het nooit te missen geluid van een 2cv. Het was een Kroatisch stel op weg naar huis vanuit Lissabon. Met een gele 007 eend en bagagebakje. Gezien? Ik heb nog geen foto’s kunnen bekijken. Even gebabbeld als liefhebbers onder elkaar. Op deze manier heb ik voor m’n gevoel toch nog iets meegekregen van de internationale meeting in Portugal.
Vanochtend gingen ze verder. Op hun terugreis van wederom 3.500 km… Chapeau!

En oja, ook genoeg Mehari’s hier gezien. En nog een eens en een Diane in het wild.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 02 augustus 2017 09:55 PM
  [ # 69 ]

Alleen is die versnellingspook van Burton in RVS dus je moet em eerst wel zelf zwart spuiten…

Nee volgens mij niet gezien, maar over twee jaar is de WM in Kroatië en daar zal ie wel zijn dan denk ik… Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 augustus 2017 08:07 PM
  [ # 70 ]

Klopt, zou zwart moeten, maar heb ik nog niet gedaan.

Ja, ze nodigden me al uit voor over 2 jaar. En daarna weer in Zwitserland, dus nog kansen dichterbij in het verschiet.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2017 02:08 PM
  [ # 71 ]

Ben vooral benieuwd naar Kroatië. Wat ik zoal gezien heb een schitterend land!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 augustus 2017 07:35 PM
  [ # 72 ]

Ja, wij gaan daar volgend jaar alvast even polshoogte nemen waarschijnlijk!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2017 12:59 PM
  [ # 73 ]

Gisteren ook bij het Tupperware doosje maar een rondje filters en olie gedaan.

DSCN8372 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 november 2017 10:07 PM
  [ # 74 ]

Ik zie dat bij jouw ‘76-er het chassisnummer op de rechter chassisbalk staat. Met een plaatje ernaast. Bij mijn ‘77-er staat het chassisnummer op de linker chassisbalk. Hoort dat? Het plaatje ontbreekt (heb ik onlangs blanco ergens gekocht, nu nog de juiste letterstansset zien te vinden).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 november 2017 10:46 PM
  [ # 75 ]

Het hoort links. Zelf denk ik dat het chassis een keer vervangen is.
Nummer is ook verkeerd. Opbouw klopt niet.
Zou best eens legaal in de jaren 90 gedaan zijn

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook