Succes! Ik ga voor een schaarkrik en als ik me verveel een keer lekker 2 stalen driehoekjes lassen. Over veiligheid gesproken:
Ik had het gisteren over de keten aan gammele verbindingen van chassis t/m stoelzitting, ook bij een DS. Ik vergat nog de tussenplaatsbare hoogteverstellers die als accessoire en op de pallas geleverd zijn. Die hoekprofielen zijn van origine van heel dun plaatstaal, ik heb ze op mijn andere break, een vrij gammel geheel. T.b.v. mijn restauratie break heeft iemand ze in ECHT staal CNC laten frezen en die heb ik nu gemonteerd (met langere bouten): stabiel en soepeler qua werking. Dus ja, enige huisvlijt werpt z’n vruchten af:
Zoiets voor de Mehari (laten) maken?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat ziet er al een stuk stijver en sterker uit!
Ik zou zeggen: probeer een paar andere Mehari rijders te vinden met hetzelfde probleem en laat een kleine serie maken.
Drukt de kosten en je hebt weer een zwak punt uit de keten verwijderd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, mooi tussendoor winterproject!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ziet er mooi uit!
Vandaag de Méhari voor APK gebracht. En nu kan ik weer 2 jaar rijden!
Alleen deed het achterlicht rechtsachter, rechtsvoor stadlicht en de kentekenplaatverlichting het ineens niet op het moment supreme???
5 minuten ervoor nog wel. Even met de zekering rommelen en toen deed alles het weer.
Had ervoor nb. nog maar liefst net alle contactjes opgeschuurd en ontdaan van corrosie.
Gefeliciteerd Martijn! En dat fenomeen met verlichting die het uitsluitend en alleen niet doet tijdens de APK ben ik helaas ook bekend…. Het omgekeerde tandarts-fenomeen: als je kiespijn hebt is het bij de tandarts over.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Merci!
Vandaag weer de nodige km’s weggetikt met het tupperwaredoosje, heerlijk!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik ergerde me de laatste tijd nogal aan de veel te lange en daardoor k.t schakelende versnellingspook.
In Portugal vond ik de juiste bij Burton. Vandaag gemonteerd en dat is een stuk beter. Weer een irritatiepuntje weg…
DSCN7586 by azu250, on Flickr
DSCN7588 by azu250, on Flickr
DSCN7589 by azu250, on Flickr
Beter! Die heb ik ook, ook bij Burton vandaan. Schakelt fijn!
Zit op een bloedhete camping in Spanje met gezin, tenttrailer (incl bagage 700 kg en mag dus niet achter een Eend..). Rond 22u gisteravond veerde ik op uit mijn campingstoeltje van het nooit te missen geluid van een 2cv. Het was een Kroatisch stel op weg naar huis vanuit Lissabon. Met een gele 007 eend en bagagebakje. Gezien? Ik heb nog geen foto’s kunnen bekijken. Even gebabbeld als liefhebbers onder elkaar. Op deze manier heb ik voor m’n gevoel toch nog iets meegekregen van de internationale meeting in Portugal.
Vanochtend gingen ze verder. Op hun terugreis van wederom 3.500 km… Chapeau!
En oja, ook genoeg Mehari’s hier gezien. En nog een eens en een Diane in het wild.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Alleen is die versnellingspook van Burton in RVS dus je moet em eerst wel zelf zwart spuiten…
Nee volgens mij niet gezien, maar over twee jaar is de WM in Kroatië en daar zal ie wel zijn dan denk ik…
Klopt, zou zwart moeten, maar heb ik nog niet gedaan.
Ja, ze nodigden me al uit voor over 2 jaar. En daarna weer in Zwitserland, dus nog kansen dichterbij in het verschiet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ben vooral benieuwd naar Kroatië. Wat ik zoal gezien heb een schitterend land!
Ja, wij gaan daar volgend jaar alvast even polshoogte nemen waarschijnlijk!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gisteren ook bij het Tupperware doosje maar een rondje filters en olie gedaan.
Ik zie dat bij jouw ‘76-er het chassisnummer op de rechter chassisbalk staat. Met een plaatje ernaast. Bij mijn ‘77-er staat het chassisnummer op de linker chassisbalk. Hoort dat? Het plaatje ontbreekt (heb ik onlangs blanco ergens gekocht, nu nog de juiste letterstansset zien te vinden).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het hoort links. Zelf denk ik dat het chassis een keer vervangen is.
Nummer is ook verkeerd. Opbouw klopt niet.
Zou best eens legaal in de jaren 90 gedaan zijn
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980