55 van de 111
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 23 oktober 2017 11:33 AM
  [ # 811 ]

Dat ziet er weer maagdelijk uit! Erg mooie kleur heeft die oranje break, een paar posts hierboven.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 24 oktober 2017 09:31 PM
  [ # 812 ]

Ja, dat ziet er echt strak uit!
Is die stof enigszins rekbaar? het dak is niet een vlakke plaat waar je het op plakt.
Met name in de rondingen zou je wat stof “overhouden” wat voor plooien zou kunnen zorgen.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 oktober 2017 08:54 AM
  [ # 813 ]

Ja, is zeer soepel en rekbaarmateriaal. Rondingen: zoals ik hierboven heb beschreven moet je weldegelik een strategisch lijm-plan hebben, want vast = vast, je kan niet meer schuiiven zoals met behang. Dus vooraf goed je route bepalen en baan voor baan lijmen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 oktober 2017 10:00 PM
  [ # 814 ]

De bedrading ook maar vernieuwd. Kan er nu makkelijk bij, bij alles wat over de dakrand loopt. Trek ik meteen een extra draad voor het 3e remlicht zoals dat ook op mijn andere break heb gezet. Vandaag de dag van levensbelang tussen al het LED-geweld van achteruit-brede remlichten. Ik heb op mijn andere break een smalle LED-strip langs de bovenrand van de achterruit aan de binnenzijde.
De oude bedrading kun je mooi gebruiken om de nieuwe door te voeren.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 oktober 2017 05:45 PM
  [ # 815 ]

Kleine dingen die tussendoor ook moeten…zoals de interieurverlichting. Heb de bedrading in de dakrand en C-stijl tot in de dorpel nu vernieuwd, zodat ik daar niet meer bij hoef en de dakplaat op z’n plek kan.

Interieurverlichting schoongemaakt. Geen overbodige luxe want het was een rokersauto…

Untitled by , on Flickr

Maar met resultaat:

Untitled by , on Flickr

Leuk dat de accessoire ‘kapstokhaakje’ er nog bij zit. En het spul is aardig opgeknapt!

Nieuwe draadboom vlechten o.b.v. oude als voorbeeld:

Untitled by , on Flickr

Het dak kan er weer op.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 november 2017 04:30 PM
  [ # 816 ]

Ter afwisseling van de werkzaamheden heb ik het plaatwerk dat ik bij deze auto verzameld heb eens op de auto gehangen en uitgelijnd. Het plaatwerk komt van verschillende auto’s. Het originele was in vergaande staat van ontbinding. Ik heb een ste nette deuren van dezelfde auto (nou ja, in dezelfde kleur dus dat zegt nog niet alles) waarvan 3 deuren nog noit aan gelast is en 1 een nieuwe onderplaat heeft. Ik heb 4 nieuwe deurhuiden die hier op gaan. De procedure wordt als volgt: plaatwerk in huidige staat afhangen. Zodat ik enige referentie heb. Vooral scharnieren op de juiste plaats. Daarna de deurhuiden van de portieren af, stuk voor stuk. De kasten voor zover nodig lassen, daarna stralen en in de epoxyprimer. Dan de deurhuid erop klemmen, paar hechtlasjes. Passen op de auto en daarna felsranden def omzetten. Tot slot de koperlassen herstellen (deze laatste: nog geen idee hoe, wie, waar). Epoxyprimer. Dan de voor- en achterschermen lassen. Dan stralen en epoxyprimer. Achterkleppen idem. Finaal afhangen. Daarna de hele handel naar de spuiter voor strak maken en spuiten. Die laatste 2 stappen besteed ik uit. Ik wil dat de spuiter degene is die strak maakt en alle lagen na de epoxyprimer kent.

Even in herinnering hoe de handel werd afgeleverd, een beter efoto kan ik niet vinden:

Untitled by , on Flickr

Plaatwerk niet echt te redden dus..

Zo lijkt het weer wat:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Ben niet ontevreden over de uitlijning! ook de aansluiting van de binnenzijde in de schouders van de deurrubbers vind ik netjes, bij mijn andere break is die minder.

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Wat me wel opvalt is dat ik bij het oorspronkelijke originele plaatwerk nauwelijks scharnierplaatjes nodig had, maar dat bij mijn rechter achterportier er veel nodig zijn omdat de scherniere domweg heel ver naar de deurhuid staan. Nooit aangelast, maar wat een variatie zit er in dat plaatwerk… Ik had hier 4 plaatjes nodig, 3x2 en 1x1.Herkenbaar?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2017 04:55 PM
  [ # 817 ]

Hoe jonger het plaatwerk, hoe slechter de pasvorm. De mallen werden steeds slechter…

Let er even op, mocht je het nog niet weten, dat je bij het afhangen start met de voordeuren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 november 2017 08:21 PM
  [ # 818 ]

Goed te horen dat ik dan waarschijnlijk heel jong plaatwerk heb! Laughing

Plaatwerk afhangen: I know… Bij mijn andere break (ook zelf afgehangen) hangt het mooi dus ik heb tevens een extra back up. Gaat me straks bij leidingwerk ook helpen, als je even wil kijken: hoe zat ‘t ook alweer (los van foto’s en andere documentatie).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 november 2017 10:06 PM
  [ # 819 ]

Langzaam maar zeker verdwijnen er steeds onderdelen via een tijdrovend reinigingsprocedee van het schap richting de kale body, die ver weg iets van een automobiel begint te krijgen.

Met het fijne spul van Rick Donkers een nieuwe kabelboom voor de achterzijde gemaakt. Inclusief extra draden voor mistachterlichten en continue 12V t.b.v. 13-polige trekhaakaansluiting getrokken vanaf het dashboard. Allemaal van die dingen die nu nog makkelijk kunnen zonder bedrading in het interieur weg te hoeven moffelen.

De oude kabelboom als voorbeeld benut. Net als bij Olga behoorlijk beschadigd, uitermate kortsluitingsgevoelig geworden. Het mooie van de draden van Donkers is dat ze bij een kleinere buitendiameter een grotere koperdraaddiameter hebben en soepeler zijn.

Untitled by , on Flickr

Daarna natuurlijk omwikkeld met een katoenachtige zwarte isolatie. Daarna deze oude meuk op nieuwe isolatiedeken overgenomen:

Untitled by , on Flickr

En in het dashboard gelijmd:

Untitled by , on Flickr

Binnenzijde dashboard was geheel roestvrij en is het enige deel van het chassis dat ik niet heb gespoten.

Ruitenwissermaechaniek, alle onderdelen spelingvrij. Beetje gekuisd, smeren en terug in de auto Alles in omgekeerde volgorde van demontage. Hiervoor moet ik nog wel nieuwe afdichtrubbers t.b.v. de ruitenwisserassen vinden. Zijn die nog ergens verkrijgbaar of gewoon goede universele zoeken? Of ook Grolsch, net als bij de Eend?

Untitled by , on Flickr

En ook fijn om straks schone lucht in te ademen, van binnen en buiten gereinigd en asjes gesmeerd. Werkte sowieso als nieuw, als je deze huizen bekijkt vraag je je af of deze auto meer dan een ton heeft gereden (tellerstand 7300). Geen slijtage aan de bedieningsknopjes. Maar de/ een van de vorige eigenaar/ eigenaren was notoir roker dus wellicht hield ie niet van ventilatie/ reed ie altijd met raam open.

Untitled by , on Flickr

Weer een stapje verder. Alle beetjes helpen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2017 09:58 PM
  [ # 820 ]

Om de deuren te lassen met koper,mag je mijn autogeen brander wel lenen.
Anders kun je ze ook bij Tone laten lassen.
Maar zelf doen is niet moeilijk ,en zeker zo leuk.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 12 november 2017 09:43 AM
  [ # 821 ]

De afdichtingsrubbertjes voor de ruitenwisserassen heb ik onlangs bij Chyparse gekocht. Staat in de lijst als C096K, vlakke pakring.
Welke isolatiedeken heb je gebruikt? Merk en dikte? En gelijmd met dezelfde lijm als de dakbekleding?

Rinus

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 november 2017 10:36 AM
  [ # 822 ]
F.SvM schreef:

Om de deuren te lassen met koper,mag je mijn autogeen brander wel lenen.
Anders kun je ze ook bij Tone laten lassen.
Maar zelf doen is niet moeilijk ,en zeker zo leuk.

VgF

Dank voor het aanbod Frank! Het gaat feitelijk maar om hele kleine hoekjes, zie ik. Als ik zover ben, meld ik mij.

@Rinus: deze deken heb ik bij Citroclassique in Borculo meegenomen. Ze gebruiken het voor dashboard en volgens mij is het hetzelfde als de motorkapisolatie. Geen idee hoe het heet en welk merk.

Goed te horen dat Chyparse die O-rubbertjes heeft. Ik probeer het eerst even bij Jansen in Bennekom, daar rijd ik op weg naar m’n werk langs.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 november 2017 10:22 PM
  [ # 823 ]

Intussen werken we rustig verder op de lange avonden, voor zover niet besteed aan m’n job. Nu in een fase van veel onderdelen schoonmaken, zo nodig stralen en spuiten. Daarmee start en vordert de wederopbouw. Parallel steek ik ter afwisseling tijd in het plaatwerk. Portieren zijn rondom afgehangen, voordat ze stuk voor stuk worden gerestaureerd, met oa nieuwe deurhuiden. Idem voor de achterkleppen.

Schone lucht inademen en het oog wil ook wat:

Untitled by , on Flickr

Alle onderdelen vh ruitenwissermechaniek schoon en gesmeerd, dat scheelt VEEL weerstand in het systeem…! Alleen nog even rubbers bestellen.

Untitled by , on Flickr

Ruitenwissermotor gekuist, nieuwe pakking geknipt uit een oude, dikkere binnenband:

Untitled by , on Flickr

Ineens kreeg ik ontzettend veel zin in chocoladesaus!

Untitled by , on Flickr

Oud…

Untitled by , on Flickr

En nieuw. Licht ingepit, maar dat is voor de bedieningsstangetjes niet erg. In de epoxyprimer en inoxverf.

Untitled by , on Flickr

Ventilatiehuizen ingebouwd, effe worstelen met die rubbers.

Untitled by , on Flickr

Het begin van de wederopbouw:

Untitled by , on Flickr

De achterruit uit de achterklep gehaald. Spannende klus om 2 redenen: ten eerste is er een hoog ruitbreuekrisico en dat wil ik niet want hier zit een af fabriek werkende acherruitverwarming in en die wil ik niet kwijt! Ten tweede omdat ik vrees dat ik er nieuwe sponningen in zal moeten lassen. Ben er inmiddels handig in, maar kost wel veel extra tijd. De binnenzijde ziet er echter gaaf uit. Er is dus hoop.

Untitled by /url], on Flickr

Meevaller: ik had gerekend op laswerk aan de sponningen van de achterklep. Dat zal niet nodig zijn, de sponningen zijn zowaar hard! Wel op een paar plekken licht aangetast of vliegroestig maar dat laat ik er wel uit stralen. Daarna epoxyprimer en 2K lak. Alleen de rubberhouder van het onderste rubber is slecht dus die heb ik eruit gehaald, puntlassen uitgeboord en weg ermee. Nieuwe zijn gewoon verzinkt te koop. Die lijm ik er met kit in.

[url=https://flic.kr/p/21GLnCy]Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2017 11:32 AM
  [ # 824 ]

Mooi werk weer!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2017 08:52 PM
  [ # 825 ]

Ziet er allemaal weer netjes uit.
Zo te zien wordt dat volgend jaar rijden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
55 van de 111
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook