1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Aftersales Citroën Nederland (deel 1)
c5breaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 20 maart 2006 11:18 PM

Heb met enige interesse de verhalen over de aut bak gelezen ( heb zelf c5 station 2.0 automaat uit 2001)op een ander draadje in het forum

Ik had het probleem dat als ik het pedaal intrapte de automaat niets deed, behalve in de manuale stand in de 3e versnelling.Auto weg moeten laten slepen naar dealer, na anderhalve week kwam de diagnose; de aandrijfband /stopband in de automaat was versleten en dat na 105000 en met n leeftijd van 4 jaar.

De banden zouden zo.n 180.000 km moeten kunnen gaan aldus dealer Emerpark in Breda, dus overmatige slijtage.

Ondanks de inspanningen van de dealer wilde Citroen Nederland niets weten van een coulance regeling, ik noest het maar uitzoeken werdt me verteld. De hele grap kostte me 1650 euro om de aut.bak te laten reviseren door een gespecialiseerd bedrijf wat door Citroen is aangewezen.
Na ruim 3 weken kreeg ik de auto weer terug met een gereviseerde bak en of ik maar even 1650 euro wou betalen.Gezien het feit dat je geen keus hebt moet je op dat moment wel.
Voor de dealer heb ik respect omdat die op allerlei manieren nog wou proberen de schade te beperken, voor Citroen Nederland heb ik niets anders dan minachting en geen vertrouwen meer in het product en de naam Citroen.

Het gaat mij met name op de manier waarop een of andere manager vanaf zijn kantoor vanuit Citroen gewoon in 5 minuten tijd even beslist dat jij onbelangrijk bent voor hen.Het gaat mij niet eens om de hoogte van een eventueel bedrag maar de manier waarop men de zaak afdoet.


Zoals in een onderzoek van Volvo is gebeken jaren geleden, een slechte ervaring wordt minimaal 11 x doorverteld, het zou fijn zijn als Citroen dit beseft , houdt het in ieder geval meer tevreden klanten over en dus meer omzet, want de beste reclame is altijd nog mond op mond reclame.

Dus als er nog liefhebbers zijn voor een C5 , hij schakelt lekker en je hebt nog een jaar garantie op de uitgevoerde reparatie.

Een zeer ontevreden marketing manager van ‘firma die wel nog over coulance durft te praten als een van zijn producten niet voldoet aan de wensen van bestaande en potentiele klanten.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 20 maart 2006 11:22 PM
  [ # 1 ]

Hoe pak je dit aan?

Mijn ervaring is officiële brief sturen met CC aan Consumentenbond, ANWB en nog een rits andere instanties.

Een brief (Frans of Engels) aan het hoofdkantoor in Frankrijk wil ook wel eens helpen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
c5breaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 20 maart 2006 11:28 PM
  [ # 2 ]

Ik heb Citroen meegedeld dat mijn reactie op dit forum staat, en heb hun nog ns gevraagd of zij de zaak opnieuw willen bezien.

Ik zal inderdaad je advies opvolgen, met dank hiervoor

Groet

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2006 12:53 AM
  [ # 3 ]

Ik ben totaal niet op de hoogte van de garantiebepalingen, misschien kan je voor de volledigheid ook even vermelden of deze zaken onder de normale garantie horen te vallen of dat hiervoor normaliter garantie bijgekocht dient te worden.

Is zo’n band ook gevoelig voor een bepaalde manier van gebruiken?

Met andere woorden, om het handelen van Citroën NL goed te kunnen beoordelen, is er wel wat meer informatie nodig.  Ik bedoel maar te zeggen, als dit normaal niet onder de garantie valt en je moet hiervoor garantie bijkopen, dan zou het een ingecalculeerd gevalletje pech zijn. Valt het wel onder de garantie, dan is het handelen zwaar waardeloos, tenzij er kan worden aangetoond dat verkeerd gebruik dit euvel heeft veroorzaakt.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 12:55 AM
  [ # 4 ]

‘T is jammer dat je schrijft dat je kennelijk destijds op dat moment geen keus had dan betalen en meenemen.
Je kunt een beroep doen op het begrip deugdelijke waar zoals omschreven in het (nieuw) burgerlijk wetboek. Daarin staat o.a. als voorwaarde dat verkochte goederen moeten voldoen aan bepaalde eisen die je er als consument redelijkerwijs van mag verwachten(of woorden van gelijke strekking) Dit zijn bepalingen die verder gaan/los staan van garantiebepalingen die een leverancier dan wel zijn organisatie biedt.
Ik geef toe dat het een heel gedonder lijkt, maar als jouw geval voor de rechter gekomen zou zijn (wellicht nog komt?) zou hij daar m.i. snel uit moeten kunnen komen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 01:00 AM
  [ # 5 ]

ik kan me goed indenken dat je erg boos bent ik heb een soort gelijk geval gehad met mijn xantia maar dan over de roestgarantie bij mij zat er na 4 jaar een roestplekje op de deur die van binnenuit kwam de dealer zij toen dat is geen probleem wordt opgelost maar eerst iemand die van citroen nederland langs moest komen om te kijken komt er een kerel langs die doodleuk verteld dat die geen garantie is omdat het een vlake plaat betreft en geen holle ruimte en wijs de claim af ik zeg tegen hem hoe kom je hierbij een plaat kan ook roesten en wil dat er iets aan gedaan wordt dus ik citroen nederland gebeld en naar de hoogste in rang gevraagd en of dit normaal was zegt de persoon na lang heen en weer gepraat vooruit maar we laten het wel bijwerken

uit eindelijk is het opgelost maar ik heb wel mijn bedenkingen over citroen nederland dat men niet voor de klant klaar staat in zulke gevallen

over de automaat is er ook geen 50/50 regeling aangeboden of zoiets Confused:

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 02:07 AM
  [ # 6 ]

tja, dat de aftersale’s van Citroën nou niet bepaald positief is, is denk ik een alom bekend iets…
en dat er een zooitje eigenwijzen zitten is me door de jaren heen wel duidelijk geworden…

een voorbeeld….

een knutselaar huwd de dochter van een kruidenierswinkel…
achter de winkel is een flinke schuur..
en ja hoor ,hij begint zich flink in de Citroëns te verdiepen..
al snel is het een leuk bedrijfje…

na enkele decennia is het zelfs verhuisd naar een groter pand dan de lokale Citrodealer…

nu wil het geval dat deze man elke x als er een nieuwe Citroën uitkomt in NL hij deze al ruim een jaar van te voren op NL kenteken heeft staan, en voor proefritjes beschikbaar…

Citroën NL is hier danig pissig over dus de rechtzaak volgt.

gezien het feit dat al deze auto’s legaal en op prive naam worden geimporteerd, en gebruikt, kan Citroën nederland er weinig tegen beginnen.

toen gingen ze het over de andere boeg gooien..
Meneer zou zijn pand uitdossen alsof dat HIJ de lokale dealer was..
je weet wel ,dat gezever over de DuobleChevrons en de kleuren,,dat is handelsblabla van Citroën ...

dus die bewuste garagehouder haald alles wat maar op een Citroën embleem lijkt, van zn pand, van binnen en van buiten.
schilderd overal Citroënen op (fruit) en geel, en an passant, gaat er een volle vrachtauto Citroënen (in fruitkratjes) in de showroom.

bij de volgende zitting voor meneer de rechter kreeg Citroën NL dit over zich heen…

edelachtbare,, meneer heeft nu zijn pand vol met fruit liggen, dit is wettelijk onrechtmatige handel,, daar hij niet eens over de juiste papieren beschikt,, (aldus de advocaat van Citro NL..)

EDELACHTBARE !! mag ik even uw aandacht !!
de garagehouder houd demonstratief een papiertje in de lucht..
dit zijn mijn middenstandspapieren,, waaronder ook het papiertje voor kruideniershandel…

waardoor dus Citro NL met hun bek vol tanden stond, en de hoge witte boorden de rechtzaal uitwees/keek…
De garage houder heeft uiteindelijk de hele bende gewonnen, maar is heden de autohandel zo beu, dat hij zn zaak op een laag pitje draaid, en de rest verhuurd,, de pomp is onbediend en dat leverd hem genoeg inkomsten op ,,,actief garage houden doet hij dus niet meer…

hij loopt ook al richting zn pensioensleeftijd enzo,,,

mvgr wupke:die de liefde voor Citroesleutelen van die “meneer"heeft geleerd…en CitroNL geen knip voor de neus waard vind,, maar dat is MIJN mening… Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 maart 2006 02:17 AM
  [ # 7 ]

Re: BAGGER AFTERSALES CITROEN NEDERLAND

c5breaker schreef:

Heb met enige interesse de verhalen over de aut bak gelezen ( heb zelf c5 station 2.0 automaat uit 2001)op een ander draadje in het forum

Ik had het probleem dat als ik het pedaal intrapte de automaat niets deed, behalve in de manuale stand in de 3e versnelling.Auto weg moeten laten slepen naar dealer, na anderhalve week kwam de diagnose; de aandrijfband /stopband in de automaat was versleten en dat na 105000 en met n leeftijd van 4 jaar.

De banden zouden zo.n 180.000 km moeten kunnen gaan aldus dealer Emerpark in Breda, dus overmatige slijtage.

Ondanks de inspanningen van de dealer wilde Citroen Nederland niets weten van een coulance regeling, ik noest het maar uitzoeken werdt me verteld. De hele grap kostte me 1650 euro om de aut.bak te laten reviseren door een gespecialiseerd bedrijf wat door Citroen is aangewezen.
Na ruim 3 weken kreeg ik de auto weer terug met een gereviseerde bak en of ik maar even 1650 euro wou betalen.Gezien het feit dat je geen keus hebt moet je op dat moment wel.
Voor de dealer heb ik respect omdat die op allerlei manieren nog wou proberen de schade te beperken, voor Citroen Nederland heb ik niets anders dan minachting en geen vertrouwen meer in het product en de naam Citroen.

Het gaat mij met name op de manier waarop een of andere manager vanaf zijn kantoor vanuit Citroen gewoon in 5 minuten tijd even beslist dat jij onbelangrijk bent voor hen.Het gaat mij niet eens om de hoogte van een eventueel bedrag maar de manier waarop men de zaak afdoet.


Zoals in een onderzoek van Volvo is gebeken jaren geleden, een slechte ervaring wordt minimaal 11 x doorverteld, het zou fijn zijn als Citroen dit beseft , houdt het in ieder geval meer tevreden klanten over en dus meer omzet, want de beste reclame is altijd nog mond op mond reclame.

Dus als er nog liefhebbers zijn voor een C5 , hij schakelt lekker en je hebt nog een jaar garantie op de uitgevoerde reparatie.

Een zeer ontevreden marketing manager van ‘firma die wel nog over coulance durft te praten als een van zijn producten niet voldoet aan de wensen van bestaande en potentiele klanten.

ach ach ach…............. Sad

van tijd tot tijd laait dit vraagstuk weer op….

Allereerst vind ik het vervelend voor je dat de bak defect is geraakt, maar ja kan gebeuren. Auto slijt nu eenmaal, ik begrijp een klein beetje dat je de auto tweedehands gekocht heb?? Weet jij wat er daarvoor gebeurd is?
Ten andere, waarom meteen Citroen Nederland verwijten dat ze een slechte achtersales service bieden??? Kan je daar echt eerlijk over oordelen? Alleen omdat ze jouw nu niet helpen? Ik heb wat dat betreft meer recht van spreken….. en weet beter.

Normaliter val ik mijn collega’s niet zo maar af, maar Emerpark had jouw van te voren een prijsopgave moeten doen, had jij niet onnodig geconfronteerd geworden met een onaangename verrassing. Emerpark had van te voren meteen kunnen zeggen dat dit niet door Citroen vergoed zo worden, dat is gewoon klaar en duidelijk, nu is het we vragen het aan en o sorry nee het wordt niet vergoed…. als ik aan mag nemen dat jouw weergave van het varhaal klopt!!!!

2 jaar garantie is 2 jaar garantie. Nergens staat zwart op wit dat een remband 180.000 mee moet gaan. 2001 is het bouwjaar, dan is ook nog eens geen 4 jaar oud maar 5 jaar.

en sorry Wupke….... dit verhaal raakt kant nog wal in het verhaal aftersales service,

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 21 maart 2006 02:19 AM
  [ # 8 ]

maar wupkes verhaal gaat dan ook over de instelling, en gaat niet over dealers als mr oldenhage..


Altijd zijn er weer mannen in pakken die de boel beslissen.. maak het dagelijks mee in de it wereld.

  wel een pak, geen voeling met het product en dan maar ff voor de bonus gaan.

  je zou toch de chevrons van je auto afpeuteren voor dit soort gedrag

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 02:21 AM
  [ # 9 ]

Re: BAGGER AFTERSALES CITROEN NEDERLAND

oldenhage schreef:

en sorry Wupke….... dit verhaal raakt kant nog wal in het verhaal aftersales service,

K dan..
Xant 1 mnd oud trekt 1 ltr op 300 km.
inrijden meneer.
Xant is 1 jr oud,,
trekt 1 ltr op 500…

IS NORMAAL meneer…

nou jij weer,, aftersales.. NOT dus.

wupke:die wijselijk namen niet meld.. Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 maart 2006 02:21 AM
  [ # 10 ]
Jeroen28 schreef:

en altijd zijn er weer mannen in pakken die de boel beslissen.. maak het dagelijks mee in de it wereld.

  wel een pak, geen voeling met het product en dan maar ff voor de bonus gaan.

  je zou toch de chevrons van je auto afpeuteren voor dit soort gedrag

ik vind dat gewoon gelul…sorry…. Emerpark wist van te voren dat het niet onder garantie zou gaan vallen!!!

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 21 maart 2006 02:23 AM
  [ # 11 ]
oldenhage schreef:
Jeroen28 schreef:

en altijd zijn er weer mannen in pakken die de boel beslissen.. maak het dagelijks mee in de it wereld.

  wel een pak, geen voeling met het product en dan maar ff voor de bonus gaan.

  je zou toch de chevrons van je auto afpeuteren voor dit soort gedrag

ik vind dat gewoon gelul…sorry…. Emerpark wist van te voren dat het niet onder garantie zou gaan vallen!!!


  tuurlijk… gelul

alsof jij nooit gefrustreerd bent door bonus jagende managers bij citoen nl?

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2006 02:26 AM
  [ # 12 ]

Jongens, discussie prima, maar fatsoenlijk blijven he…

Over pakken van Citroen die de dealer ff wat komen vertellen lijkt me gelul!

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 maart 2006 02:27 AM
  [ # 13 ]

nou wat ik me af vraag is of er iemand bij Citroen werkelijk van dit verhaal afweet….
Maar ik kan het zo checken.

En even wat anders: Ik ben niet verplicht Citroen dealer, hoop dat je dat begrijpt.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2006 02:27 AM
  [ # 14 ]

Mensen, laten we de discussie een beetje netjes houden! Vanuit dit eenzijdige verhaal is er op geen enkele manier een waterdichte conclusie te trekken.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 21 maart 2006 02:30 AM
  [ # 15 ]

2 jaar is 2 jaar

2 jaar garantie is natuurlijk geen 5 jaar garantie dus wat kan je verwachten.. hier is al het een en ander over geschreven.
maar over de prijs nog niet ...
Die 1650 euro inclusief btw vind ik heel netjes als ik het zo bekijk.
1650,- min de btw blijft er ca 1350 over als je daar 7 a 8 uur werk van afhaalt(storing zoeken,, uitlezen, updaten, bak overbouwen) dan is die bak helemaal niet zo duur…Het is wel een automaat.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook