2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aftersales Citroën Nederland (deel 1)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 02:35 AM
  [ # 16 ]

kreeg net nog een leuk Citroën NLverhaal (bewijsbaar),van een vriend.

een BX van net 5 jaar word met APK afgekeurt op een rot subframe..
toen gold, dat de BX 5 jr roestgarantie had.

dat de dealer hier nalatig is geweest is me duidelijk, maar imo mag de klant daar niet de dupe van worden..

nee zegt Citroen NL,, is niet ons probleem (meer) 1 mnd eerder en we hadden het herstel ervan vergoed…

nou draaide de klant er zelf voor op.

hoezo aftersales…

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 maart 2006 02:42 AM
  [ # 17 ]
kreazyV8wuppo schreef:

kreeg net nog een leuk Citroën NLverhaal (bewijsbaar),van een vriend.

een BX van net 5 jaar word met APK afgekeurt op een rot subframe..
toen gold, dat de BX 5 jr roestgarantie had.

dat de dealer hier nalatig is geweest is me duidelijk, maar imo mag de klant daar niet de dupe van worden..

nee zegt Citroen NL,, is niet ons probleem (meer) 1 mnd eerder en we hadden het herstel ervan vergoed…

nou draaide de klant er zelf voor op.

hoezo aftersales…

mvgr wupke: Wink

Wup luister nou eens goed.

BX tijd is ver achter ons. We hebben het hier over een C5!!!

En als je je gelijk wil halen, nou bij deze…

Maar je geeft het nu zelf aan….. dealer is nalatig geweest… en omdat de dealer nalatig is geweest moet Citroen Nederland dat maar oplossen? Kom nou…. zo werk dat bij jouw toch ook niet?

Natuurlijk zijn er altijd gevallen die beter hadden gekund,

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 21 maart 2006 02:56 AM
  [ # 18 ]

Een automaatbak die zo snel kapot gaat, valt toch wel hopeloos tussen wal en schip. Eigenlijk mag je verwachten als consument dat een automaat langer meegaat.

@kv8w: dat verhaal van die specialist speelde toch in Helmond? Wel boeiend.

@Oldenhage: ik vind persoonlijk dat Citroen NL zich in dit soort gevallen wel iets coulanter mag opstellen. Het is gewoon niet wat je van een product verwacht. Als je trots bent op je product en je staat erachter dan verwacht je toch dat het langer meegaat: als het dan niet het geval is, stel je je coulant op, TENZIJ hufterigheid van de klant aangetoond kan worden. Hufterigheid van klanten komt helaas natuurlijk ook voor. We hebben er sterke staaltjes van gezien op het forum.

Het is hier denk ik ook vooral HOE het wordt afgehandeld. Met enige coulance was de pijn aardig verzacht. Of het nu bij de dealer ligt of bij Citroen NL. Het verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs.

Echter: als je al die klachten ziet van C5 rijders, ben ik bang dat de aftersales mensen op hun tandvlees lopen door het afhandelen van klachten. Ben blij dat ik een Citroen product rij waarvan na 15 jaar de kinderziektes er wel uit zijn Wink

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 21 maart 2006 08:37 AM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:

Ben blij dat ik een Citroen product rij waarvan na 15 jaar de kinderziektes er wel uit zijn Wink

na de kinderziektes komt meestal het incontinentie materiaal, decorum verlies, en geheugen stoornissen Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 maart 2006 08:42 AM
  [ # 20 ]

en bobine’s die moeilijk gaan doen, en motoren die na het vele gedane werk, ettelijke PKs missen,en zich al rijdende doorsmeren.

maar los van al die nadelen,,, gezien het feit dat ze wat op leeftijd zijn, zijn de meeste vreemde ziekte’s direct te diagnosticeren,,, oftewel je weet van al direct wat het euvel is, en bent geen kapitalen kwijt aan zoekactie’s.

tja, ti’s maar wat je wilt.
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 21 maart 2006 09:33 AM
  [ # 21 ]

ik ben blij dat ik geen automaat rij Confused
maar zoals eerder gezegd, wil je geen gezeur koop dan een lexus
kost wat maar dan heb je wat.
maar bedenk wel geen auto rijd zoals een citroen, soms moet
je dan maar even die drol slikken Laughing
dit is algemeen bekend, dus moet je achteraf niet zeuren Surprisedops:
coulance is een frans woord maar hoort niet bij een franse auto Laughing
en dealers als Oldenhage doen wat ze kunnen ,maar daar moet ook
brood op de plank komen Wink
citroen rijders zijn individualisten dus een gezamelijke actie zal nooit
van de grond komen, (break achterruit)
leer er mee leven en geniet van de momenten dat hij wel rijdt Very Happy

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2006 09:38 AM
  [ # 22 ]

Vind het een beetje oeverloos gezwam dit hoor.

Er maakt één dealer een fout, en de hele aftersales is meteen klote, er staat mij toch een verhaal bij van de xantia break van 7 jaar oud met gescheurde deurscharnieren die gewoon zonder gelul op kosten van de chevrons gerepareerd word.

Ik ben iemand die IN een bedrijf graag OVER dat bedrijf praat, en dan hoor je nooit negatief gelul!

Ik zeg niet dat ik wuppo zn verhalen niet geloof, want waarom zou hij liegen? maar vaak als je BEIDE verhalen hoort is de conclusie vaak geheel anders.

kreazyV8wuppo schreef:

en bobine’s die moeilijk gaan doen, en motoren die na het vele gedane werk, ettelijke PKs missen,en zich al rijdende doorsmeren.

Ik zou een toyota kopen.

 

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 21 maart 2006 10:57 AM
  [ # 23 ]

In principe heeft meneer de klant gelijk en het is al een keer in dit draadje verteld. De regels over garantie zijn veranderd in navolging van de Europese wetgeving. De consument heeft tegenwoordig een iets grotere macht dan vroeger. Het is niet meer zo dat de garantie die tegenwoordig zo mooi geadverteerd wordt ook daadwerkelijk geldig is.

Zo mag je van een wasmachine bijvoorbeeld verwachten dat deze niet kapot gaat binnen een jaar of 5, van een auto en bepaalde onderdelen daarvan ongeveer hetzelfde, mits het normale onderhoud gevolgd wordt.

Als de fabrikant zelf aangeeft dat een automatenbak 180.000 km mee zou moeten gaan voordat daar onderhoud aan gepleegd zou moeten worden, moet er sprake zijn van coulance als deze na 108.000 km kapot gaat. Dan zou je toch in ieder geval verwachten dat het 50 - 50 opgelost wordt.

Dit is hetzelfde principe als dat draadje waarin die achterruiten van die breaks iedere keer kapot gingen.

Dus sorry Oldenhage, 2 jaar garantie is niet altijd zomaar 2 jaar garantie. En voor de dealer zou het niet uit moeten maken want die kunnen dit verhalen bij de importeur die het weer kan verhalen bij de fabrikant…..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2006 11:02 AM
  [ # 24 ]
Bas schreef:

Als de fabrikant zelf aangeeft dat een automatenbak 180.000 km mee zou moeten gaan voordat daar onderhoud aan gepleegd zou moeten worden, moet er sprake zijn van coulance als deze na 108.000 km kapot gaat.

Daar zijn we dan snel uit.  Wink

oldenhage schreef:

Nergens staat zwart op wit dat een remband 180.000 mee moet gaan.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2006 11:03 AM
  [ # 25 ]
Bas schreef:

Zo mag je van een wasmachine bijvoorbeeld verwachten dat deze niet kapot gaat binnen een jaar of 5

Mijn beste koop wasmachine van 1600 gulden was na drie jaar kapot…motor en besturing stuk, omdat hij net op het randje van drie jaar zat, kreeg ik korting en werd alles vervangen voor 200 euro! (was 400)

ik heb er een jurist op losgelaten en het bleek redelijk!
na 3,5 jaar had ik gewoon gehangen, dus hoe onderbouw je 5 jaar?

 

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2006 11:08 AM
  [ # 26 ]
René van Maren schreef:
Bas schreef:

Zo mag je van een wasmachine bijvoorbeeld verwachten dat deze niet kapot gaat binnen een jaar of 5

Mijn beste koop wasmachine van 1600 gulden was na drie jaar kapot…motor en besturing stuk, omdat hij net op het randje van drie jaar zat, kreeg ik korting en werd alles vervangen voor 200 euro! (was 400)

ik heb er een jurist op losgelaten en het bleek redelijk!
na 3,5 jaar had ik gewoon gehangen, dus hoe onderbouw je 5 jaar?

Een vriend van mij zijn koelkast ging 1 jaar na garantie kapot. Hij heeft met een bijbetaling van 50% van de nieuwwaarde een nieuwe kunnen kopen. Het is inderdaad een verplichting om een geschikte oplossing hiervoor aan te bieden. Helaas wordt dit lang niet altijd nageleefd. De consument heeft immers helemaal geen zin in juridisch ge-touwtrek. Daarnaast kan een leverancier het gooien op “oneigenlijk gebruik”. Tegen de tijd dat je het voor elkaar hebt, is je melk al bedorven.

Dit neemt niet weg dat het onomstotelijk vast staat dat deze wet in deze kwestie van toepassing is. Ik heb daar mijn bedenkingen over. Maar ik vind de informatie eigenlijk nog veel te summier om hier echt over te oordelen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2006 11:12 AM
  [ # 27 ]

We gaan nu wel héél erg off-topic Surprisedops:

Mijn ervaring met dealers ( en ik heb lang vooroordelen gehad door een dealer in haarlem) is toch dat als jij redelijk bent, hun ook redelijk zijn!

Het zal niet altijd gladjes verlopen, maar dat is niet altijd dealer gerelateerd, want ik kan ook verhalen van specialisten vertellen..

 

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2006 11:14 AM
  [ # 28 ]
René van Maren schreef:

We gaan nu wel héél erg off-topic Surprisedops:

Mijn ervaring met dealers ( en ik heb lang vooroordelen gehad door een dealer in haarlem) is toch dat als jij redelijk bent, hun ook redelijk zijn!

Het zal niet altijd gladjes verlopen, maar dat is niet altijd dealer gerelateerd, want ik kan ook verhalen van specialisten vertellen..

Niet geheel, we hebben het over een wetgeving waar de topicstarter eventueel op zou kunnen terugvallen.

Wat betreft dealers, ik denk dat we die gewoon als individuele bedrijven moeten zien. Het is te makkelijk om te praten over “de dealer”.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 maart 2006 11:18 AM
  [ # 29 ]
patje74 schreef:

Wat betreft dealers, ik denk dat we die gewoon als individuele bedrijven moeten zien. Het is te makkelijk om te praten over “de dealer”.

Precies…mijn wagen heeft bij 2 “specialisten"gestaan en dat was ook BAGGER (de laatste iets minder omdat ik daar nooit meer ben langs gegaan)  dus die is een beetje bagger Wink

 

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 maart 2006 11:18 AM
  [ # 30 ]

ik gebruik nog steeds de koelkast van mn ouders, ruim 25 jaar oud…

Philips!  Laughing

sorry, off-topic…

(stel ik wil ooit een XM automaat, dan kan ik m beter eerst helemaal laten reviseren?) Confused

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook