Hallo allemaal,
Komende maanden en jaren zal ik op regelmatige basis jullie advies nodig hebben om mijn DS terug samen te krijgen.
Ik ben begonnen aan de remontage van een DS 21 injectie.
Ik heb de auto gekocht in 2012 en na een jaartje begonnen met een grondige restauratie. Al vele uurtjes in het project gekropen. Op dit moment zijn we door de demontage, het straal/laswerk aan het chassis en het voorbereidende werk aan de carrosserie. De revisie van de motor is ook in een vergevorderd stadium. De afgelopen weken heb ik chassis afgewerkt met dempingsmateriaal.
Activiteiten voor de komende periode! Allemaal gepaard met vele vragen.
1) hydraulische leidingwerk - retour
wat te doen met de rilsan retourleidingen? zijn deze te spoelen of best vernieuwen?
trucjes om de verdikkingen (vb vr in lekzakken te vergrendelen) van de originele leidingen te prutsen en op de nieuwe te schuiven?
wat te doen met de koperen leidingen? trucjes om deze te kuisen en terug wat te laten blinken. vol met oxidatie.
opnieuw primen en spuiten?
-
2) alle benzineleidingen
best vernieuwen lijkt me? wat pakken jullie hiervoor ter vervanging van de originele 6.6 diameter?
3) benzinetank
- hoe spoelen en opnieuw sealen? moeilijk/makkelijk? beter nieuwe kopen?
chassis - dopjes stoppen en doorvoerrubbers
waar vind ik makkelijk assortimentsdozen met doorvoerrubbers in verschillende maten? (plaatsen in longerons, gaten in dashboard,...)
in het chassis zitten ook plastiek dopjes (vb links achter of aan de benzinetank) en rubberen doppen. iemand enig idee waar ik daarvoor nieuwe kan kopen? vind dit niet bij de DS specialisten.
Hieronder nog wat foto’s van de evolutie tijdens de afgelopen tijd.
DS staat nabij Brugge, West-Vlaanderen.
Tijdens de kerstperiode wat tijd om de sleutel er tegen te hangen.
Fijne start van de week allemaal!
bedoel je deze plastiek chassis dopjes ??? Is me niet helemaal duidelijk.
http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm
Op deze site is wel veel te vinden; met dank aan de foto’s
Succes met de restauratie
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Veel succes!
Soepele benzineleidingen sowieso allemaal vernieuwen, ook de stukjes slang op de injecteurs.
De rilsanleidingen van benzine en hydrauliek zouden kunnen worden behouden maar ik heb vastgesteld dat de leidingen die in de tank gaan, verharden waardoor ze knikken bij het terug in de tank schuiven. Deze heb ik ook vernieuwd door nieuw soepel rilsan.
Een vroege IE, is je benzinegalerij nog van plastiek?
Veel info over IE, Franstalig:
http://www.salvadsie.fr/tutoriels/reservoir/
groeten gauthier (DS21ie regio kortrijk)
zijn dat niet deze ??
https://www.citroworld.com/nl/webshop//portier-dop-DS98381
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dat lijken wel de dopjes voor bevestiging van de deurpanelen. Zo te zien gebruikt voor het afdichten van tectyl gaatjes. Heeft chyparse wel op voorraad. Wel fff vragen naar de diameter: deze lijken dikker.
Adres: Rondebeltweg 14, 1329 BA Almere
Telefoon: 036 537 7272
Provincie: Flevoland
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.