Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Zo, inmiddels al weer lekker aan het sleutelen aan de mandarijn. Ik ben bezig met een nieuwe koppelingsplaat te monteren. Ik constateer bij de lange aandrijfas nu toch wel een beetje speling in de koppeling die tegen de versnellingsbak aan zit. Zou die het trillen kunnen veroorzaken?
En verder bleek er één bout op de drukgroep te missen en twee zaten vrij los. Dat verklaart wellicht de melding ’ koppeling” slippend’ in de Lexia. En het feit, dat ik de laatste tijd ernstige koppelingsproblemen had. En misschien ook wat onbalans, dus trillingen. Dus die nieuwe schijf/drukgroep/druklager kan sowieso geen kwaad.
Een ander probleem meld ik wel onder het topic ‘Sensodrive’....
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk dat de niet goed vast zittende drukgroep ook de trillingen veroorzaakte….wel vaag dat dat losgekomen is. Koppeling was nog nooit vervangen toch?
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ik hoop het eigenlijk wel. Ik heb vanavond de aandrijfassen laten checken door een vakman. Die voelde inderdaad wel die lichte speling, zoals ik eerder beschreven heb. Maar volgens hem kan dat niet de oorzaak zijn. ENfin, als de boel weer in elkaar zit, hopen we er maar het beste van.
Bedoel je met ‘....Ik denk dat het motortje zelf in een bepaalde stand hoeft te staan….’ nu juist WEL OF NIET?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Niet…
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Hoopte ik al Senks!
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat is echter niet gestoeld op keiharde feiten….
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Nee, soms moet je een gokje wagen, hè?! Ik zie wel….
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hoe staat het er mee inmiddels?
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Het mandarijntje rijdt sinds dit weekend weer, maar ik heb nog geen gelegenheid gehad hiervan verslag te doen. Ik heb ‘alleen’ de koppelingsplaat en drukgroep vervangen. Van de reparaties van de kapotte onderdeeltjes maak ik eerdaags wel een verslagje bij het topic ‘SensoDrive’.
Het werken met die Lexia is nog steeds een beetje wennen, maar het was wel een opgelucht gevoel, toen de N uiteindelijk weer in het dashboard verscheen ipv het * met - symbooltje.
Wat betreft de trillingen is er helaas niets verbeterd. De aandrijfassen lijken in orde. Ook de motorsteun onderaan heb ik vervangen. Ik ga toch maar weer eens naar de velgen en banden laten kijken. Er schijnt een mogelijkheid te zijn om de wielen te laten uitbalanceren, terwijl ze aan de auto zitten.
En die rammelende veerschotels zinnen me ook niet. Ook dat zal ik binnenkort laten checken. Maar in ieder geval karren we weer vrolijk rond!
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Theo van den Akker schreef:Er schijnt een mogelijkheid te zijn om de wielen te laten uitbalanceren, terwijl ze aan de auto zitten.
Die is er al enige tijd, meer dan 15 jaar terug de blinde velgen van m’n DS op de auto laten balanceren.
Bijvoorbeeld http://www.prins-techniek.nl/balanceren.php
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Bedankt voor de tip. Ik had idd al eens gehoord, dat met name die blinde velgen voor een extra probleem zorgen bij deze techniek. En Noordwijk… dat is hier vlak bij. Ik ga daar eens informeren.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Trilling opgelost, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/240954/#2107488
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)