Bonjour,
Ik ben sinds kort weer trotse eigenaar van een DS (project).
Als jullie het leuk vinden zal ik verslag doen van de restauratie.
Het is een DS23 IE pallas met halfautomaat.
Auto was al grotendeels gedemonteerd. Mijn plan is om een volledige restauratie uit te voeren.
Wordt vervolgt
Succes met de restauratie
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dan heb ik je gisteren gesproken op de brugdag bij Doro.
Ik ga het zeker volgen, veel succes.
Gr Peter.
Maart, ben dol op dit soort projectverslagen, graag met veel foto’s! Ik kan niet wachten…. succes.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Hierbij eerste poging om een foto te plaatsen.
https://myalbum.com/album/jupw87bVlHUy
Hmmm, doe straks nog een poging.
(Fotos staan op myalbum, lukt me niet om foto niet meteen zichtbaar te maken)
.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo ongeveer denk ik?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi project, daar kan je je nog wel even mee vermaken!
Dank je Derk
Lukte me niet om een kopie van de .jpg te maken.
Nog een poging / sfeerplaatje
Wordt inderdaad een flinke klus!
Veel roest enzo maar wel een zeer originele auto en dus mooie basis.
Plan van aanpak: eerst maar eens helemaal kaalsleutelen
Kaalsleuetelen: steek daarbij minstens zo niet meer vd tijd in het vastleggen van foto’s en schetsen! Tijd in de systematiek verdien je dubbel weer terug. Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
precies, als je alles gefotografeerd hebt neem dan nog minstens 10 extra foto’s uit verschillende posities. Mijn ervaring is dat datgene wat je zoekt altijd net buiten de rand van de foto zit
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Precies, of net achter dat andere onderdeel verstopt, of in de schaduw ervan… been there, been there…. we fotograferen nog steeds alsof elk plaatje in de doka met worden ontwikkeld…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te markeren.
Lukt niet altijd; bij de leidingen bij het achterwiel had een poging gedaan (tape en tekst op iedere leiding) maar bij het via de voorzijde eruit trekken zijn alle labels ergens halverwege achter gebleven…..
Ik dacht overigens dat bij de latere modellen (mijn DS is van 1973) deze leidingen een deling (koppeling) hebben ergens in het midden.
Bij mij niet dus.
Dat die leidingen bij jou niet na de b-stijl gekoppeld zijn, verbaasd me. Behalve de verbinding dmv zeskantige verbindingsstukken op de latere modellen, hadden de leidingen ook een codering, een gekleurd plastic hulsje om de leiding. Blijkbaar moesten er oude voorraden opgemaakt worden, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat een koppelbare leidingbundel ooit vervangen zou zijn door een niet-koppelbare.
Nee, het zag er allemaal nog erg origineel uit.
De plastic markeringen zitten er wel op. Ik ga ze zoiezo vervangen (of nieuwe maken) want ze zijn erg verroest.
Weet iemand waarvoor dit is en of dit origineel is?
Twee stalen platen met dikke boeten (aan de onderzijde zit niks bevestigd)
En deze beugel achter in de achterbak
Ik heb ooit eerder een DS21 (1969) gehad, volgens mij zaten daar deze beugel en platen niet in.
Dat is een beugel die gemaakt is om een trekhaak aan te monteren, de platen zijn ter versteviging van het voorste gedeelte van de trekhaak. Er zijn “vroeger” vele modellen van trekhaken gemaakt voor de DS, en soms ook zelf gemaakt.
To err is human, not to err is divine.