Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Tweede helft jaren’70: Nog jong en onbezonnen.
We reden rond in DS’en of dat de normaalste zaak van de wereld was.
Onze buren ook: beiden hadden we er één om in te rijden en één om rijklaar te maken.
Onze dames deden er boodschappen in en reden met het kroost naar de Dordogne.
De heren er een weekje later achteraan, lekker raggend als jonge honden.
De foto’s kwamen te voorschijn bij het opruimen voor de aanstaande verhuizing.
Auteur geheel rechts, DSuper5
De 84-AS-59 kocht ik voor Hfl 200, DS20. Het rechtervoorwiel stond er een beetje scheef onder, was met glad weer over een stoeprand geschoven. Wielophangunit van de sloop voor een paar tientjes.
Jaren mee gereden.
Geen van de kentekens komt nog voor bij RDW, best jammer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Prachtfoto’s Jan.
Is die 35-02-XV dezelfde als waarmee wij ooit omstreeks 1978/9 naar een fotobeurs in Utrecht reden?
Adri
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zeker weten. Jaren rond gereden met een groen rechtervoorspatbord.
Het was mijn tweede DS.
De eerste was een ID-Familiale ‘69, derde neus zonder meedraaiende verstralers.
Voor een bescheiden bedrag overgenomen van een alcoholiste, twee dorpen verderop.
Die auto nam een collega met veel kinderen van mij over.
De meest linkse break op de foto’s was een DS23IE Break BVM5 op gas. Dat ding heeft onwaarschijnlijk veel kilometers gemaakt. Elk jaar een nieuwe cilinderkop, dat wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
En welke was het die op de N210 een zoentje kreeg van iemand die op een voorrangsweg reed en/of van rechts kwam?
Sorry hoor, heb een goed geheugen voor volslagen onbelangrijke zaken, belangrijke daarentegen…
En over mijn eigen escapades doe ik ook niet geheimzinnig: Aanrijdingen en schades
Adri
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met collega Jord op weg naar de Oranjewerf, binnendoor via Woerden. Dus de N204 of N212. Ik meen dat het ergens bij Kamerik was.
We haalden een vent met een aanhangertje in die juist op dat moment naar links ging, een inrit in. Zijn linkerknipperlicht deed het niet. Kwam van de aanrijding, zei hij.
Het gebeurde met die bruine DSuper5.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Mooi man, die plaatjes! De echte binken reden natuurlijk een break . Vooral die km-vreter met ruitenwisser is stoer. Bij de derde miet de rijhoogte L/R nog even afgesteld worden denk ik…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Een DS Activa . Zonder gekheid: VWE kent die break met het gele kenteken wel, maar volgens VWE heeft die een APK vervaldatum in 1976. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, die auto zal de invoering van de APK wel niet gehaald hebben. De andere drie kent VWE helemaal niet…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die VWE heeft het echt mis. Ik was al de derde eigenaar. RDW kent hem niet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
JanSr schreef:
Voor een bescheiden bedrag overgenomen van een alcoholiste, twee dorpen verderop.
Die auto nam een collega met veel kinderen van mij over.
Dit speelt zich af in de Blble belt. Drinken als tempeliers en voorplanten als konijnen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feije schreef:.. VWE kent die break met het gele kenteken wel, maar volgens VWE heeft die een APK vervaldatum in 1976. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk…
JanSr schreef:Die VWE heeft het echt mis. Ik was al de derde eigenaar. RDW kent hem niet.
De website van de RDW geeft slapende kentekens niet weer, de site van VWE doet dat wel. Kennelijk bestaat het kenteken nog wel, dat wil zeggen: Het kenteken is nooit officieel gemeld voor sloop en is dus sinds 1976 nooit aangeboden voor APK. Dat kan heel goed, van vele gesloopte auto’s werd het chassisnummer/typeplaatje bewaard samen met het kentekenbewijs zodat het later gebruikt kon worden om een importauto Nederlands te maken.
In de jaren 80 was dat een veel gebruikte truc om onder invoerheffingen uit te komen die toen nog van toepassing waren. Wij hadden op de zaak uit die tijd nog een grote kist overgehouden vol met kentekens en typeplaatjes….
Vergeet niet dat er geen houderschapsbelasting bestond hé.. deed je geen aangifte van motorrijtuigenbelasting dan was er zo lang je niet ging rijden niets aan de hand. Je kon kentekens kosteloos in de bureaula flikkeren en daar jaren laten liggen. Niets schorsen, niets registercontroles, nada. De meeste van die kentekens zijn inmiddels wel opgeschoond door de rdw, maar velen staan nog in het slapende bestand en kunnen dus relatief eenvoudig weer actief gemaakt worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb die Break nog jaren later in Utrecht zien staan. Pak hem beet 1980-1982.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Dit speelt zich af in de Blble belt. Drinken als tempeliers en voorplanten als konijnen.
Nou, maar zij zeggen mij altijd heel vriendelijk gedag.
Adri