Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
@C5breaker:
Zuur voor je joh!
Maar om de after sales van Citroën bagger te kunnen noemen, moet je toch eerst iemand als Maurice de Hond ingeschakeld hebben vind ik.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
langevelsloo schreef:@C5breaker:
Zuur voor je joh!
Maar om de after sales van Citroën bagger te kunnen noemen, moet je toch eerst iemand als Maurice de Hond ingeschakeld hebben vind ik.
Daar sluit ik me bij aan….
slotje?
Bas schreef:In principe heeft meneer de klant gelijk en het is al een keer in dit draadje verteld. De regels over garantie zijn veranderd in navolging van de Europese wetgeving. De consument heeft tegenwoordig een iets grotere macht dan vroeger. Het is niet meer zo dat de garantie die tegenwoordig zo mooi geadverteerd wordt ook daadwerkelijk geldig is.
Zo mag je van een wasmachine bijvoorbeeld verwachten dat deze niet kapot gaat binnen een jaar of 5, van een auto en bepaalde onderdelen daarvan ongeveer hetzelfde, mits het normale onderhoud gevolgd wordt.
Als de fabrikant zelf aangeeft dat een automatenbak 180.000 km mee zou moeten gaan voordat daar onderhoud aan gepleegd zou moeten worden, moet er sprake zijn van coulance als deze na 108.000 km kapot gaat. Dan zou je toch in ieder geval verwachten dat het 50 - 50 opgelost wordt.
Dit is hetzelfde principe als dat draadje waarin die achterruiten van die breaks iedere keer kapot gingen.
Dus sorry Oldenhage, 2 jaar garantie is niet altijd zomaar 2 jaar garantie. En voor de dealer zou het niet uit moeten maken want die kunnen dit verhalen bij de importeur die het weer kan verhalen bij de fabrikant…..
Die 180.000 is een gemiddelde, dus je hebt te maken met uitschieters: Een automaat die vnl op de snelweg lange afstanden rijdt zal veel langer meegaan dan een die vnl in de stad rondtoert. Mijn bak van de XM heeft er inmiddels 273.000km opzitten!
Verder wat garantieclaims betreft: de leverancier heeft bewijsplicht, de consument hoeft niet aan te tonen dat het product ondeugdelijk is.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dan zou je toch in ieder geval verwachten dat het 50 - 50 opgelost wordt.
Netter is 1/3-1/3-1/3
klant/dealer/importeur
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
KLACHTAFHANDELLING
Mijn punt was, teneinde de juristen buiten de discusie te houden, dat het vaak helpt om een aangetekende brief te sturen met cc: aan Consumentenbond (je moet wel lid zijn), ANWB etc.
Als je een terecht punt hebt zijn bedrijven vaak heel gevoelig als je de informatie eveneens doorstuurt naar belangenorganisaties.
Als je geen poot hebt om op te staan mag je de hele wereld kopiëren en zal dit niets uithalen en zal Citroën NL (terecht) op haar standpunt blijven.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Nou ja, daarvoor sluit je dus een rechtsbijstandsverzekering af, zodat je dus zelf niet hoeft te gaan zoeken naar een oplossing maar dat zij dat doen. Heel simpel, mijn vrouw is jurist en zelfs wij hebben een rechtsbijstandsverzekering. Waarom? Omdat mijn vrouw vindt dat er op dat gebied betere specialisten te vinden zijn dan zij zelf is.
Zo heeft de consumentenbond ook juristen, de ANWB en ook Citroën Nederland. Maar zolang de klant niet weet dat de garantieregels verandert zijn en de fabrikant gewoon roept dat het niet zo is, gebeurt er natuurlijk niets.
Iedereen adverteerd daarom ook nog steeds met hun garanties van 1, 2 of 3 jaar terwijl voor een aantal producten die termijn te kort is. Het is ook een vrij ingewikkelde structuur, want je moet ook rekening houden met de aanschafwaarde ten opzichte van wat normaal is in de markt, het gebruik, etc. Bij een auto is het helemaal moeilijk in te schatten.
Maar om even terug te komen op de post dat een automaat langer meegaat als er snelwegkilometers mee gereden zijn, dat klopt. Maar dan mag je toch alsnog verwachten dat een automaat langer mee gaat dan 108.000 km? Dat zou wat zijn, mijn C5 staat nu op 87.000 km, dan kan ik er toch ook niet vanuit gaan dat mijn automaat er over 20.000 km mee ophoudt? Daar ga je niet vanuit en dat is de hele gedachte achter de wet op dit moment. Je mag als consument er vanuit gaan dat een bepaald product, of een onderdeel daarvan een bepaalde levensduur heeft. Van een versnellingsbak wordt vanuit gegaan dat deze toch in ieder geval de economische levensduur van een auto moet blijven werken, dus ongeveer 200.000 km. Als dat ding dus op de helft kapot gaat mag je toch in ieder geval een coulance regeling verwachten. Kijk, Citroën zal niet alle kosten voor zijn rekening nemen, maar de helft is toch wel vrij normaal.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Bagger Aftersales Citroën Nederland
c5breaker schreef:
Ondanks de inspanningen van de dealer wilde Citroen Nederland niets
weten van een coulance regeling, ik noest het maar uitzoeken werdt me verteld.De reden dat de auto niet in een coulance regeling viel, is je duidelijk meegedeeld en de dealer kon zich hier in vinden! klein voorbeeldje deze auto had slechts een jaar contractuele garantie en was er dus al vier jaar uit
De hele grap kostte me 1650 euro om de aut.bak te laten reviseren door een gespecialiseerd bedrijf wat door Citroen is aangewezen.
Na ruim 3 weken kreeg ik de auto weer terug met een gereviseerde bak en of ik maar even 1650 euro wou betalen.Gezien het feit dat je geen keus hebt moet je op dat moment wel.Alle kosten zijn je van te voren duidelijk meegedeeld, ook voor het geval het duurder uit zou vallen. Je doet voorkomen alsof het een verrassing is maar de kosten waren zeker geen verrassing! Er is zowat dagelijks contact geweest heb ik begrepen
Voor de dealer heb ik respect omdat die op allerlei manieren nog wou proberen de schade te beperken, voor Citroen Nederland heb ik niets anders dan minachting en geen vertrouwen meer in het product en de naam Citroen.
Het gaat mij met name op de manier waarop een of andere manager vanaf zijn kantoor vanuit Citroen gewoon in 5 minuten tijd even beslist dat jij onbelangrijk bent voor hen.Het gaat mij niet eens om de hoogte van een eventueel bedrag maar de manier waarop men de zaak afdoet.
De reden dat deze meneer vanuit zijn kantoor snel moest beslissen had ook zn reden, jou wel bekend!
en deze dealer verdient toch wel een comliment mijn inziens, niet door jouw gemeld maar bij deze, de zoekuren 7 uur totaal zijn door Emerpark betaald en niet doorberekend.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ik denk dat het mischien wel zo netjes is om de des betreffende dealer ook op de hoogte te laten brengen zodat deze dealer op het forum ook zijn woordje kan neerzetten