Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
haha, gelukkig, maar bij 35000km met een setje zou het me het geld zeer zeker waard zijn. Nu eerlijk gezegd niet meer. Onder een DS hoort Michelin, maar om om de twee seizoenen 500 euro te pompen in XAS’en, dan probeer ik toch maar een keer de Retro’s (vredesteins allang uitgebannen;)).
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Voor mij geen Michelins meer. Ik rijd niet zo veel en na 5 jaar zijn de banden zover uitgedroogd dat ik ze moet vervangen. Heb dit op zowel mijn dagelijkse auto als mijn DS meegemaakt.
Vorig jaar de michelins vervangen door Retro’s. Ben ik tot nu toe erg tevreden over, zowel over de kwaliteit als het weggedrag.
Kan het iedereen aanraden, ook de Michelin rijders. Gaat me dan niet eens om het geld, maar wel om de prijs/kwaliteit verhouding.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Ik kwam vroeger ook niet verder dan 15000 km op een stel Xas-jes voor. (Je bent jong en wil snel vooruit)
En een DS wil graag recht uit.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Kijk, als de compound fout is, de banden snel slijten en ze evengoed een godsvermogen kosten tja, dan kun je wel stellen dat de prijs-kwaliteit zoek is
Overigens: meer dan 40.000 km deed je vroeger ook écht niet met een setje Xas’jes ..
De XAs’en deden max 20k. De XVS ruim 40..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
virtualitie schreef:Voor mij geen Michelins meer. Ik rijd niet zo veel en na 5 jaar zijn de banden zover uitgedroogd dat ik ze moet vervangen. Heb dit op zowel mijn dagelijkse auto als mijn DS meegemaakt.
Vorig jaar de michelins vervangen door Retro’s. Ben ik tot nu toe erg tevreden over, zowel over de kwaliteit als het weggedrag.
Kan het iedereen aanraden, ook de Michelin rijders. Gaat me dan niet eens om het geld, maar wel om de prijs/kwaliteit verhouding.
Mijn XVSsen onder de DS zijn ook uit 2012, die hebben nog geen sporen van uitdroging. Het rubber is niet meer zo zacht als toen ze nieuw waren, maar ik heb niet het idee dat daar merkbaar de grip minder is geworden.
Ik bedoelde met goede Franse autobanden in dit geval de (betere) Retro’s. Made in China, goede ‘Franse’ autobanden (want de Retro’s zijn een kopie van de Michelins) komen daar vandaan.
Overigens ben ik gelijktijdig zeer tevreden over de Michelins onder mijn beide hedendaagse Volvo’s (Michelins Lattitude en Primacy). Geen idee of die ook in China worden gemaakt .
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Met de oude XVS’en uit Frankrijk (of zelfs uit Engeland, staat me bij) reed ik ook ongeveer 40 duizend km. Net als met de Khumo’s daarna. De XAS’en uit 2011 waren na 20 duizend kaal en de mooie XVSP’s daarna (2014) gingen 26.000 km’s mee. In ieder geval hadden ze geen kans op droogtescheurtejs. Dat om de drie jaar wisselen werd me toch te gortig en te duur ook. Nu rijd ik zo’n vijfduizend kms op Retro’s. Ze bevallen best goed. Je ziet wel dat er meer lood op moet om ze te balanceren. De kwaliteit is zeker minder dan de Michelins. Maar tot nu toe acceptabel. De XZX’en achterop lopen al 80.000 mee en zijn nog niet aan het eind. Ook geen droogtescheurtjes overigens.
30.000 haalde ik eigenlijk altijd wel met die heerlijke XVS’en. Ook in dit geval ligt het ook hier aan de rechtervoet van een bestuurder hoe lang ze onder de voiture kunnen blijven zitten…
Inmiddels heb ik met de Michelin Agilisen nu bijna 23.000 kilometertjes gereden en zijn zij voor op dit moment voor de helft versleten.
Net als de Dunlop’s zijn ook deze nu rijp voor de rubber shredder want lekker rijden doen deze zware jongens nu niet meer.
Ondanks het monteren van een revisiestuurhuis stuurt de dame toch beduidend zwaarder nu. Wel moet ik vermeldden dat het weggedrag in tegenstelling met de Dunlop’s wel stugger is maar toch zeker niet slecht is te noemen. De wegligging is prima nog, het stuurwerk inmiddels dus beduidend minder soepel.
Iets dat absoluut niet aan het stuurwerk van een DS toebehoort.
Inmiddels heb ik nu een tweetal nieuwe Nankang Retro’s in de juiste maat laten monteren. Het aangezicht ziet er in ieder geval al weer veel beter uit. De klassieke bolling in de wangen horen natuurlijk gewoon bij de DS.
De oude 165, 65 15ers aan de achterzijde ook gelijk vernieuwd door nieuwe exemplaren.
Tot zo ver mijn banden-alternatieven update.
C’est une voiture du ministre !
Iemand deze al gezien???
is blijkbaar toch een wsw :s
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
https://www.giga-tyres.co.uk/car-tyres/165-80-r15/retro
EINDELIJK, zijn ze er!!! Ik zie ze op een aantal pagina’s aangeboden.
Maar hier staan ze dus duidelijk onder elkaar.
Hallelulja!!!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Eindelijk zonder whitewall!
Nou moet ik zeggen dat ik noodgedwongen de 185ers achter heb zitten, staat eigenlijk beter dan de smalle rubbers…
Tirendo heeft ze inmiddels ook denk ik…
https://www.tirendo.nl/retro-classic-001-165-80-r15-86h-r-361170.html
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Ik heb de retro’s 165 een paar weken geleden bij Epto gekocht.
Snelle levering en scherpe prijs. (70 eur inclusief verzending)
Ze zitter er ook al onder en het rijdt super!
Banden zijn een jaar oud, maar dat kan mogelijk ook zo zijn bij andere leveranciers…
https://banden.epto.nl/retro-classic-001-165-80-r15-86h-p-RETR361170.html
Tip de Total 20w50 4 liter had ik ook besteld. Als je er 4 koopt, kosten deze 4 bijna net zo veel als 1.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Ben op zoek naar vier Retro banden 185/80 R15 93H voor mijn ID20F Break, welke van deze sites hebben jullie goede ervaringen mee?
https://www.giga-tyres.co.uk/retro/classic-001/185/80-r15/93/h/gi-d-121649ga#productpanels
https://www.tirendo.nl/retro-classic-001-185-80-r15-93h-d-121649.html
https://banden.epto.nl/retro-classic-001-185-r15-93h-p-RETD121641.html
Tirendo wel eens wat besteld, geen problemen mee.