1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hoe krijg je de krukaskeering erin?
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 21 maart 2006 12:19 PM

Gisteren een nieuwe distributieset gemonteerd, dit ging perfect Very Happy
 

Maar de keering van de krukas lukte niet zo makkelijk.
 

Moet je hiervoor speciaal gereedschap hebben?
Had al geprobeerd om de keering in de vriezer te leggen, zodat deze wat kleiner zou worden en makkelijk zou passen. Maar vreesde dat het rubber kapot zou gaan als het bevroren is en dan belast wordt.

Wie weet hoe je de keerring er goed in krijgt?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 12:28 PM
  [ # 1 ]

Daar heb je een stempel voor. Ik neem altijd de oude keerring en gebruik diue als buffer tussen de lichte hamer en de nieuwe keerring. Dan er voorzichtig intikken. Beetje vet er tussen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 21 maart 2006 12:34 PM
  [ # 2 ]

De oude keerring is er niet helemaal goed uitgekomen Surprisedops:
Beetje kapot gegaan met eruit trekken.

Dus ik zou een speciale stempel moeten lenen of kopen bij een dealer?

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 12:40 PM
  [ # 3 ]

Soms heb je mazzel en kan je een stuk pijp kopen in de juiste diameter! Vooral als de keerring een metrische maat heeft!
Dat is het mooiste. bijvoorbeeld pijp diam.100x100x2 mm.

In iedergeval geen geweld gebruiken…Je hebt de mazzel dat de motor los staat dus met een beetje geduld moet het lukken!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 21 maart 2006 03:05 PM
  [ # 4 ]

Net tijdens de lunch zei mijn afstudeermaat dat hij bij zijn auto de krukaskeering aan de binnen en buitenkant goed had ingevet met hittebestendig vet zodat de keering niet verbrand door de as die erin draait!

Heb nu molycoat vet en een PVC pijp van rond 110mm waarmee we het gaan proberen

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 03:07 PM
  [ # 5 ]

Goed! Gaat lukken!

PS ik kocht altijd twee (!) nieuwe… Ging altijd wel een keer fout… Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 maart 2006 03:21 PM
  [ # 6 ]

Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 03:28 PM
  [ # 7 ]
Ds23man schreef:

Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!

GRG

Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 maart 2006 03:34 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:
Ds23man schreef:

Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!

GRG

Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Rolling Eyes

Werkte bij mij ook altijd goed hoor! nooit een keering op een cx of sm gesloopt. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 03:42 PM
  [ # 9 ]

Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 maart 2006 03:49 PM
  [ # 10 ]
bogaard77 schreef:

Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Laughing

Nee, ik moet nog een warmtewisselaar op de sm van een of andere kneus klussen…. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 03:54 PM
  [ # 11 ]

Kneus? wie dan?  Laughing

En nu weer On Topic!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 21 maart 2006 07:17 PM
  [ # 12 ]

Lat hoog leggen!

Nu moet ik de keerring er wel goed inkrijgen! Heb geen zin om een nieuwe te bestellen en voor kneus uitgemaakt te worden Wink

jullie horen wel of het lukt

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 maart 2006 10:12 PM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:
Ds23man schreef:

Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!

GRG

Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Rolling Eyes

Ik denk dat Daf strakkere toleranties toepast(e) dan Citroen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 maart 2006 10:13 PM
  [ # 14 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:
Ds23man schreef:

Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!

GRG

Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Rolling Eyes

Werkte bij mij ook altijd goed hoor! nooit een keering op een cx of sm gesloopt. Wink

Gewoon rustig werken en continu opletten dat ie niet scheef gaat.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 maart 2006 10:15 PM
  [ # 15 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Laughing

Nee, ik moet nog een warmtewisselaar op de sm van een of andere kneus klussen…. Wink

En ik ben druk bezig nieuwe dakranden in mijn DS te lassen! En bovendien heeft Jules een hoop bruikbare spulletjes voor een matsprijs van mij gehad!


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook