Gisteren een nieuwe distributieset gemonteerd, dit ging perfect
Maar de keering van de krukas lukte niet zo makkelijk.
Moet je hiervoor speciaal gereedschap hebben?
Had al geprobeerd om de keering in de vriezer te leggen, zodat deze wat kleiner zou worden en makkelijk zou passen. Maar vreesde dat het rubber kapot zou gaan als het bevroren is en dan belast wordt.
Wie weet hoe je de keerring er goed in krijgt?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daar heb je een stempel voor. Ik neem altijd de oude keerring en gebruik diue als buffer tussen de lichte hamer en de nieuwe keerring. Dan er voorzichtig intikken. Beetje vet er tussen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De oude keerring is er niet helemaal goed uitgekomen ops:
Beetje kapot gegaan met eruit trekken.
Dus ik zou een speciale stempel moeten lenen of kopen bij een dealer?
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Soms heb je mazzel en kan je een stuk pijp kopen in de juiste diameter! Vooral als de keerring een metrische maat heeft!
Dat is het mooiste. bijvoorbeeld pijp diam.100x100x2 mm.
In iedergeval geen geweld gebruiken…Je hebt de mazzel dat de motor los staat dus met een beetje geduld moet het lukken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Net tijdens de lunch zei mijn afstudeermaat dat hij bij zijn auto de krukaskeering aan de binnen en buitenkant goed had ingevet met hittebestendig vet zodat de keering niet verbrand door de as die erin draait!
Heb nu molycoat vet en een PVC pijp van rond 110mm waarmee we het gaan proberen
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed! Gaat lukken!
PS ik kocht altijd twee (!) nieuwe… Ging altijd wel een keer fout… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ds23man schreef:Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!
GRG
Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ds23man schreef:Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!
GRG
Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Werkte bij mij ook altijd goed hoor! nooit een keering op een cx of sm gesloopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Nee, ik moet nog een warmtewisselaar op de sm van een of andere kneus klussen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kneus? wie dan?
En nu weer On Topic!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lat hoog leggen!
Nu moet ik de keerring er wel goed inkrijgen! Heb geen zin om een nieuwe te bestellen en voor kneus uitgemaakt te worden
jullie horen wel of het lukt
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
bogaard77 schreef:Ds23man schreef:Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!
GRG
Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Ik denk dat Daf strakkere toleranties toepast(e) dan Citroen!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Ds23man schreef:Ik heb al heel wat Daf dieselblokken gereviseerd, maar heb nooit een pijp of stempel gebruikt. Even de dremel langs de buitenrand van het gat van het blok zodat je geen scherpe randen hebt en de keerring goed invetten met kopervet. En dan voorzichtig met een nylonhamer en een latje rustig rondom erin kloppen waarbij je goed moet opletten dat hij er mooi vlak in gaat. Nooit een keerring gemold!
GRG
Je bent geweldig.
Waarschijnlijk was de daf toch iets vergevingsgezinder dan de CX is…
Werkte bij mij ook altijd goed hoor! nooit een keering op een cx of sm gesloopt.
Gewoon rustig werken en continu opletten dat ie niet scheef gaat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Nou, Gaan jullie met zn tweetjes dan ff naar eindhoven en mep dat keerringetje erin voor die jongen!
Nee, ik moet nog een warmtewisselaar op de sm van een of andere kneus klussen….
En ik ben druk bezig nieuwe dakranden in mijn DS te lassen! En bovendien heeft Jules een hoop bruikbare spulletjes voor een matsprijs van mij gehad!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)