5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super break van Mach2
Gepost: 19 februari 2006 01:07 AM
  [ # 61 ]
Mach2 schreef:

Aha, maar nu wordt het vreemd: mijn Super is uit 1975 (laatste serie dus), heeft wél gaatjesvelgen, én Ami Super op het rechtervoorscherm maar geen striping te bekennen. Het plaatwerk dat erop zit, hoort erop en is voor zover ik kan nagaan niet compleet vervangen/overgespoten….alhoewel…het is wel erg raar.

Die striping is erg bros en zeker in de warme delen van Frankrijk bleef er al snel niet veel meer van over. Ik gok dat men de beschadigde striping daarom in zijn geheel heeft verwijderd destijds….

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 februari 2006 11:53 AM
  [ # 62 ]
patje74 schreef:
Mach2 schreef:

Vert Papyrus is trouwens ook een heel erg mooie kleur.

Ik kan niet anders zeggen!  Wink
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photo

Wow, dit is nog eens een “meet en greet”!!
Wink
Fraaie plaatjes!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 19 februari 2006 12:18 PM
  [ # 63 ]
patje74 schreef:

Ik kan niet anders zeggen!  Wink
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photo

Wow, dat is leuk! Wat een mooie combinatie! Spontane actie of afgesproken rendez-vous? Het plaatwerk dat ik bij mijn super heb gekregen om hem weer af te maken is in die kleur. Misschien moet ik dan toch maar…. Smile

citroenAZU schreef:

Die striping is erg bros en zeker in de warme delen van Frankrijk bleef er al snel niet veel meer van over. Ik gok dat men de beschadigde striping daarom in zijn geheel heeft verwijderd destijds….

Dat zou best kunnen. Ik zie geen restanten van de stickers, maar dat kan er na jaren poetsen en wassen (alhoewel Sad ) afgegaan zijn . Heeft iemand trouwens enig idee of die striping op een of andere manier na te maken is?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2006 12:25 PM
  [ # 64 ]
Mach2 schreef:
patje74 schreef:

Ik kan niet anders zeggen!  Wink
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photo

Wow, dat is leuk! Wat een mooie combinatie! Spontane actie of afgesproken rendez-vous? Het plaatwerk dat ik bij mijn super heb gekregen om hem weer af te maken is in die kleur. Misschien moet ik dan toch maar…. Smile

Ik kwam hem toevallig tegen bij Duckservice Roden. Ik hoorde de eigenaar al zeggen “hmm, een mooie kleur GS!” Toen ik buiten kwam, snapte ik waarom hij dat zei.  Wink

Ik vind eigenlijk alle groene kleuren in het Citroën-programa wel mooi, het zijn mooie autenthieke kleuren die je nergens meer tegenkomt.
Als ik jouw was dan zou ik hem mooi in de originele kleur laten wat bij het bouwjaar past. Dat is zeker ook mooi.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 maart 2006 09:06 PM
  [ # 65 ]

Weer een stapje verder: de velgen zijn gestraald en gepoedercoat. Ze zijn echt heel erg mooi geworden!!!

Kijk maar:

Kan bijna niet wachten om ze onder de auto te zien….

grtz, Michiel

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 maart 2006 09:50 PM
  [ # 66 ]
Mach2 schreef:

Weer een stapje verder: de velgen zijn gestraald en gepoedercoat. Ze zijn echt heel erg mooi geworden!!!

Kijk maar:

 

 

 

Kan bijna niet wachten om ze onder de auto te zien….

grtz, Michiel


Ziet er perfect uit , ik heb er zelf ook nog een setje die gedaan moeten worden , mag ik misschien het adres van je waar je hebt laten doen Confused:  ( prijs eventueel , pb’tje)
Alvast bedankt.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 maart 2006 09:53 PM
  [ # 67 ]

Bling-bling! Mooi hoor!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 maart 2006 10:01 PM
  [ # 68 ]

Sodeknetters zeg, dat ziet er mooier uit dan nieuw! Vakwerk geleverd hoor.
Dat wordt idd een bling-bling Ami.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 maart 2006 10:32 PM
  [ # 69 ]

@ Citropowe: check je PB

Het is gedaan via de Amivereniging. Er is lang gezocht naar iemand die A-type velgen goed kan poedercoaten. Vooral de naden zijn erg belangrijk. Bij mij zijn die helemaal volgelopen met verf en dus goed dichtgebakken.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 20 maart 2006 10:36 PM
  [ # 70 ]

Even een update van de Super werkzaamheden. Ik heb een weekje vrij genomen om een aantal roestplekken te reparen. Het valt altijd tegen is mijn (bescheiden) ervaring met roest aan een a-type. Zo ook bij de Super. Naast de bekende binnenscherm plekken (dubbel plaatwerk bij de rubber draagarm-stops) zijn er nog wel wat plekjes bijgekomen die dichtgelast gaan worden…

Ik vraag me af of ik die stops zal losboren van de plaat en opnieuw zal monteren of dat ik ze weglaat en er alleen plaatjes inlas. Heeft iemand een tip?

grtz, Michiel

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 maart 2006 02:20 AM
  [ # 71 ]

Waarom zou je die rubber stops weg willen laten ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 21 maart 2006 11:33 AM
  [ # 72 ]

Je moet het wel heeeel bont maken wil je in de praktijk met de draagarmen tegen die stops aankomen. Zo zwaar belaad ik mijn auto’s nooit. Daarnaast is die Ami super ontzettend veel stugger dan een normale Ami of ander A-type. Daarbij is het misschien weer een potentiele roestbron. Maar ik ben er nog niet helemaal uit, daarom dacht ik: ik gooi het in de groep Smile

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2006 11:49 AM
  [ # 73 ]

Het is ZEKER een potentiele roestbron. Hup weglaten!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 maart 2006 03:44 PM
  [ # 74 ]

Als je het beter beschermt tegen roest dan Citroën ooit deed, dan zie ik het probleem niet echt. Je kan eventueel die ‘flenzen’ er af slijpen en het geheel zonder die flenzen op de plaat lassen. Op die manier heb je veel minder dubbel plaatstaal.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 23 maart 2006 10:40 PM
  [ # 75 ]

Mijn aller-allereerste laswerk ooit vandaag en gisteren gedaan. Diverse plekjes aan mijn Super. Het was even wennen en oefenen, maar ik ben best tevreden.

Ik moet het nog verder netjes afslijpen hier en daar, kitten en aflakken. De Stops komen er morgen nog op heb ik net besloten. Dan is het toch weer nét wat origineler… Smile





Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook