Hallo, ik moet de kleppendekselpakkingen vervangen want er loopt wat olie doorheen. Nu vind ik twee verschillende types en van Service Citroen word ik in dit geval niets wijzer.
De ene soort is een smalle outline, de andere heeft beduidend meer rubber en is wat massiever.
wat is nou het juiste type voor een TU5JP4 motorblok uit 2006?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Zet deze thread even op de juiste plek.
Krijg je misschien antwoord.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto


























Totaal aantal Berichten: 7843
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het kan natuurlijk ook een Xsara Picasso betreffen, en dan is dit gewoon de juiste plaats.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
...tis inderdaad een Xsara Picasso…
van Citroen volgens mij
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Als ik op service.citroen.com kijk bij de Xsara Picasso’s krijg ik drie keuzes voor 1.6 benzine motoren.
Een 1.6i 100 (ik neem aan 100pk)
Een 1.6 16v 110 pk TU5JP4
En een 1.6i 90pk
Als dat allemaal TU5JP4 motoren zijn dan is 90pk de TU5JP NFR/NFZ, maar dit is een 8-klepper, dus die zal het niet zijn.
De 100 pk is de TU5JP+ NFV of TU5JP/L4 NFT en de 110pk is de TU5JP4 NFU
Hoeveel vermogen heeft jou Xsaar? 90, 100, of 110pk?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Topicstarter schrijft dat hij de TU5JP4 heeft.
Wim,
Disciplus Simplex
Ja Wim, maar daar zijn 7 varianten van, zie mijn edit.
Ik kan op service.citroen.com overigens geen klepdekselpakkingen vinden, of ik kijk verkeerd.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik heb de 110 PK variant.
Als ik bij Service Citroen kijk, vind ik wel een exploded view met parts maar uitgerekend de pakking (nr9) heeft geen beschrijving. zie bijlage.
sorry, het is inderdaad de TU5JP4 NFU 1.6 16V 110
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
@Fred: Ik heb gewoon op SC ingevuld dat het een Xsara Picasso betrof. Daar is maar één variant bekend: de familiale. Daar hoort volgens SC maar één TU5JP4 bij: de 110 PK.
En ik zie dan inderdaad dezelfde tekening als hierboven.
Edit: mijn plaatje geeft een andere stuklijst.
Bij nummer 9 staat vermeld:
Olieafscheiderplaat, onderdeelnummer 0249 C6, ‘sinds DAM10332UW tot DAM11304UW’.
En onderdeelnummer 0249 G0, ‘sinds DAM11305UW’.
Wim,
Disciplus Simplex
ik heb er effe wat plaatjes bij gezocht.
als ik op een willekeurige onderdelensite een pakking zoek, krijg ik uiteindelijk keuze tussen deze twee.
De een lijkt een simpel randje en de ander meer een flinke lap rubber. ik heb die pakking nooit eerder vervangen dus kan niet leunen op eigen ervaring kortom, verwarring.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
XSARA PICASSO FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) Hangeschakelde versnellingsbak 5
VIN is VF7CHNFUC25817683
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Met 110pk heb jij dus de TU5JP4 NFU in je Xsaar. Dus daar moet je pakkingen voor hebben. Die is 2-delig als ik de tekening zo zie, iedere nokkenas heeft z’n eigen dekseltje.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
SC toont die grote lap i.p.v. dat randje.
En zoals Fred zegt: die maal 2.
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:@Fred: Ik heb gewoon op SC ingevuld dat het een Xsara Picasso betrof. Daar is maar één variant bekend: de familiale. Daar hoort volgens SC maar één TU5JP4 bij: de 110 PK.
En ik zie dan inderdaad dezelfde tekening als hierboven.
Wellicht komt dat omdat mijn Frans niet verder gaat dan trottoir en ik ‘m op Engels heb staan. Daar kies ik bij de Xsara de Picasso en heb dan 1 keus, de Family Saloon, met daar bij 3 1.6 benzine motoren.
Raarrr
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Helder, ik ga die grote spatlappen bestellen en erin vogelen. Dat ik er twee moet hebben snap ik.
Bedankt heren!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Zo, de nieuwe pakkingen zijn binnen. Ik heb nooit eerder pakkingen vervangen. Is er iets waar ik op moet letten? Moet ik de bouten met een momentsleutel aanhalen? etc etc
Fijne kerstdagen allemaal.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006