Heb ik zelf even gekeken bij RTL wat het meest voorkomend is bij een C4. Het meest voorkomende gebrek is (bij 1 op de 29 APK’s): “Kleur verplicht licht niet volgens voorschrift”
Oftewel, je bent tegen een paaltje aangereden en het plastic van je remlicht oid is stuk of je bent zelf aan het prutsen geweest met lampjes van verkeerde kleur. Ja echt een mega onbetrouwbare auto
Gelukkig weet ik zelf beter
Alle gebreken bij Citroën’s waar RTL de gegevens van heeft zijn licht of reflector gerelateerd overigens, behalve bij de C4 Picasso, daar is het een beschadigde remslang. Die waren vorig jaar ook aan de beurt bij de APK, 12,5 jaar na uit de fabriek gerold te zijn.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Ja echt een mega onbetrouwbare auto
Gelukkig weet ik zelf beter .
Ehhhh….. hoeveel had jij ook alweer uitgegeven aan onderhoud en bijkomende tussentijdse reparatiekosten aan wiellagers, koppeling, storingen, aandrijfgedoe enz enz…?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaar ook de:
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Overigens, als ik dan bij Volkswagen naar de meest voorkomende gebreken kijk dan is het onvoldoende bandenspanning, gebroken veren, ondeugdelijke ophanging, uitlaat niet gasdicht enzo. Dan heb ik toch liever een kapot lampje…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon