Per slot van rekening kun je een kaal chassis met 2 man optillen… maar goed, je wil hem niet op je teen noch knar hebben.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bedankt voor het meedenken!
Gewicht zal inderdaad wel meevallen, moet wel een beetje stevig staan bij het betere slijp en hakwerk.
Als het gat in de voorste beugel redelijk in het zwaartepunt ligt ga ik daar even vanuit. Dat is goed een idee.
Dan steek ik daar een buis doorheen die ik met een beugel ter plekke van de motorsteunbuis vastzet aan het chassis.
Zolang de koets soepel beweegt in de draaipunten is er weinig risico op omvallen. En bij het breek en slijpwerk zal je het geheel toch even moeten ondersteunen met extra balkjes aan weerszijden. De koets zal anders ook als een soort weegschaal gaan werken, als je aan de linker dorpel iets wegslijpt zal het geheel naar rechts draaien.
Maart schreef:
Even hardop:
De voorzijde wordt nog even puzzelen, bij mij is de steun aan de voorkant tikkie roestig, ik wilde afsteunen waar normaal de beugel boven de versnellingsbak zit.
Ik zat me te vergapen aan deze cabrio en zag op de laatste foto….....
https://www.ebay.com/itm/1970-Citroen-AX-LEATHER/192407541060?hash=item2ccc621544:g:J3oAAOSw29NZyuRH
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wow, dat ziet er stevig uit!
Gewoon aan het chassis gelast?
Maakt het wel mogelijk om de auto in het spit een heel eind op te bouwen.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voorin de snip zitten een aantal gaten wie je gewoon kunt gebruiken voor je frame.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bonjour allen,
Er is weer wat voortgang te melden:
Ik heb een kantelbrug gekocht (type: draaispit) en ben nu de bevestigingen aan het maken naar het chassis.
Vierkante kokers (voor en achter, zie foto’s hieronder) bevestigen aan de kantelbrug.
Kantelbrug bestaat uit twee delen (voor / achter), ieder op 4 wielen zodat ik de auto in iedere positie gunstig in m’n garage kan plaatsen en er makkelijk bij kan (mijn garage is niet zo groot).
Voorzijde: vrij stevige constructie omdat daar ook het rotatie-blokkeer mechanisme zit.
Inderdaad met gebruikmaking van de bestaande boutgaten.
Achterzijde; twee korte hoekprofielen die ik aan de buitenzijde verbind met een vierkante koker. De korte hoekprofielen zitten in de achterbak verbonden (links/rechts) met de beugel die er al in zat voor de trekhaak niet zichtbaar op de foto).
Volgende stap is achterwielophanging verwijderen en daarna… dat wil ik dus vragen.
Mijn plan (en eigenlijk ook voorkeur) is om de slechte roestige onderdelen te vervangen (slijpen/lassen) door goede onderdelen en al gaandeweg de hele auto met de staalborstel kaal maken en behandelen met RX producten.
Of is het een beter idee om alles nu eerst te laten stralen en grondlaag ter bescherming aanbrengen (wordt een meerjarenproject) en dan te beginnen met vervangen van aangetaste delen?
Ben benieuwd naar jullie tips.
Ik zou voor de laatste ptie kiezen
1 je bent van een hoop troep af
2 je krijgt een goed zicht op de staat van de auto
3 het lassen gaat veel fijner
ja, mee eens, lijkt wel de betere optie.
Maar ik begreep van de locale straler dat tectyl zich lastig laat stralen.
Dus die moet ik eerst verwijderen.
Tja dan wordt het toch een bende, da ga ik ook maar meteen slijpen & lassen.
Zie ik daarna weer verder.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met droogijs-stralen krijg je tectyl perfect weg. Google maar eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wilde ik juist melden, ik heb t gedaan, t springt er af en anders een duwtje met plamuurmes of hamertje
voordeel is dat de verf eronder behoorlijk intact blijft
droogijs kun je ook thuis doen; er zijn bedrijven die dat verzorgen of verhuren
Inderdaad, ziet er goed uit. Interessante optie!
Je kunt ze inderdaad huren zag ik. Thuis heeft m’n voorkeur.
Zal m’n compressor niet leuk vinden (banden oppompen gaat net…).
Ahum, auto is nu bijna helemaal probleemloos leeggesleuteld.
Alleen de lagerbus van draagarm rechtsachter zit muurvast (het allerlaatste onderdeel dus, links was er zo uit)
Draagarm zelf heb ik verwijderd door met een draadeind, moeren en beugels as naar buiten te duwen.
Maar de lagerbus zit muurvast. Als ik ook hier met draadeind, moeren, beugels en houtblokken druk zet begint de plaat een de binnenzijde te verbuigen.
Dit deel is roestvrij, ik heb nu alles met kruipolie ingespoten.
Iemand tips?
Misschien deel rond lagerbus opwarmen?
regelmatig inspuiten en geduld. opwarmen van de bus met houder zouden je goede kansen op succes moeten bieden.
Verder zou je met een stompe beitel ferme tikken op 1 van de 3 lippen van het lagerhuis te geven in de hoop dat het huis wat gaat draaien en zo los komt.