Waar woont de topicstarter? dan kan ik eventueel helpen…
Emiel
De topicstarter woont in de Bollenstreek!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Start niet meer
kreazyV8wuppo schreef:zeg mupped,, nou niet voor het een of ander,, jij weet niet welke kennis BX 19 TRS bezit.
dusse nie zo rap aanvallen,, want dat kon wel eens een vette backfire geven…
Zeg, lieve kreazyV8wuppo. Ik viel hem niet aan, en ik twijfel zeker niet aan zijn kennis. Het boeit me ook niet of iemand meer of minder weet dan ik (en hoe weet jij wat ik weet?). Het is hier geen survival of the fittest wie het meeste weet (of het hardste schreeuwt in jouw geval). Dit soort bijdragen van jou komen de sfeer niet ten goede. Ik probeer gewoon inhoudelijk een antwoord te geven op deze specifieke situatie. En tuurlijk valt er nog wel meer te zeggen dan alleen ‘ECU’ of zo. Maar dat is later in het topic al verder uitgewerkt. Met elkaar komen we er uit, we vullen elkaar aan. En ruimte voor een vergissing moet er ook kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Start niet meer
Handjes schreef:Met elkaar komen we er uit.
En met deze instelling kunnen we mooi ontopic verder!
Dat dubbelrelais waar we nu over praten, dat is volgens mij het onlastrelais, zoals ik al eerder zei stuurt die zowel de ecu als de brandstofpomp aan, ik heb al eerder zowel bij citroens als peugeotjes meegemaakt dat dit relais de veroorzaker is van een “dode” auto, probeer dit relais eens uit te wisselen met die van een “ok” auto of koop een andere op de sloop of bij de dealer/specialist, dit lijkt mij zeker het proberen waard, ik ben benieuwd naar de resultaten.
succes!
Emiel
Dat relais gaan we morgen testen. Morgen komt Lobber met zijn AX deze kant op en dan gaan we als eerste dat relais testen!!
Dus we hopen dat ie dan loopt!
@Kakanox, als het morgen allemaal niet gaat lukken zal ik het erg fijn vinden als je me komt helpen zoeken, je leest het wel of het lukt!
De rest natuurlijk allemaal alvast onwijs bedankt voor de tips, morgen gaan we weer het een en ander uitsluiten!
Ik ben benieuwd, zal morgen tijdens het werk ff spieken naar de uitkomst..
Emiel
HET PROBLEEM IS GEVONDEN!!!!!!
De continue plus die de ecu, brandstofpomp en ontsteking aanstuurt i onderbroken door een draadbreuk! We weten nu welke draad het is en hoeven die alleen maar te vervangen. En dat alles door de zeer heldere uitleg in de Haynes van Lobber, die gegevens kon ik online nergens vinden!!!!!!
LOBBER NOGMAALS ONTZETTEND BEDANKT!!!!
En verder natuurlijk nog iedereen bedankt voor het meedenken!
Nou, super!! :peace
Emiel
Citrosan schreef:HET PROBLEEM IS GEVONDEN!!!!!!
De continue plus die de ecu, brandstofpomp en ontsteking aanstuurt i onderbroken door een draadbreuk! We weten nu welke draad het is en hoeven die alleen maar te vervangen. En dat alles door de zeer heldere uitleg in de Haynes van Lobber, die gegevens kon ik online nergens vinden!!!!!!
LOBBER NOGMAALS ONTZETTEND BEDANKT!!!!
En verder natuurlijk nog iedereen bedankt voor het meedenken!
Onder de voorbumper toevallig?? Is pas na een kleine aanrijding met het AXje van m’n vriendin ook gebeurd. Gele draad??
Inderdaad die draad achter de voorbumper, alleen bij mij is ie blauw!!!
Vandaag nog tijd gehad om ermee aan de gang te gaan Paul, en ‘t draadje te vernieuwen?
Ik ben beniewd
Nee nog niet, moet eerst nog een Renault repareren! (APK kwam ie niet door)
Dit was dus de breuk
Dat mijn auto er niet eerder mee gestopt is vind ik een raadsel!
Klassiekertje.