Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de vlotter kun je een dikke kurk gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De champagne staat al koud. Komt goed.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb het erg druk met het keren van de tank.
En het vinden van de juiste champagne kurk. Dit is de winnaar geworden.
Zwaar werk, maar dan heb je ook wat. Toppie.
Nog even een weekje rustig doordraaien.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gaat zo’n geperste kurk niet uit elkaar vallen in moderne benzine?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Gaat zo’n geperste kurk niet uit elkaar vallen in moderne benzine?
Met die vraag zit ik ook, bij de HY weliswaar, de oude kurk lijkt ook van een bubbelwijn. wat zat er origineel? Ook kurk?
Is vaak niet op te zoeken of zekerheid over te krijgen.
In zo’n geval zou ik zeggen, gebruiken als het geschikt lijkt + een zelfde in een glazen potje met benzine en dan maar gewoon laten staan (datum erop).
Zo heb ik ook wel slangen getest (motorolie, koelwater, benzine, lhm)
Factor hitte hierbij wel even in achterhoofd houden.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Er moet sowieso een laagje op die kurk, vroeger gebruikte men schellak maar dat lost met de huidige benzine op. Als ik wat google kom ik op een tip die zegt het met PU-lak te doen.
Als je zeker geen gezeik wilt in de toekomst, ik heb net een carburateur afgeschreven, je mag de messing vlotter wel hebben om aan je armpje te solderen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Kurk kan volgens mij prima tegen benzine, maar niet zo goed tegen E10. Wat dat betreft is kurk geen goed idee, misschien ook niet voor mijn tijdelijke oplossing.
Een mooi messing vlottertje lijkt me prachtig
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat is ook mijn idee
Deze is ook wel aardig denk ik
http://www.adamscc.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=29225
Misschien twee stuks gebruiken, ze zijn iets kleiner dan de originele vlotter.
Zijn in ieder geval voor benzine bedoeld, dus werkt gegarandeerd.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ree schreef:
... het dempertje in het koperen buisje werkt niet naar behoren. Iemand daar een suggestie voor?
is dat koperen cupje dicht aan de onderkant? Misschien is het een vloeistofdemper en werkt het alleen als er benzine in staat
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In het kader van prioriteiten heb ik afgelopen weekend in Reims een accessoire voor de trax gekocht.
Nu nog het embleem erbij scoren…
En monteren
Tot afgelopen weekend heb ik me heel aardig kunnen inhouden met het aanschaffen van leuke hebbedingetjes voor de trax, maar deze kom je zo weinig tegen dat ik hem niet kon laten liggen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat zal een winderige rit huiswaarts zijn geweest
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar comfortabel…
Het embleem kun je natuurlijk ook even laten lasersnijden