Na een jaartje genieten kreeg ik deze week van m’n Shine de melding dat het tijd voor een beurtje is (12 maanden, 20.000km).
Inmiddels ingepland bij de dealer, inclusief een opdroogactie voor beide achterlichtunits.
Daarvoor schijnen er inmiddels al een aantal instructies uit Frankrijk te zijn gekomen, hoorde ik gisteren bij het maken van de afspraak.
We gaan het zien !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:
Wat wat me trouwens opviel gisteren bij een olie-check dat er in de beide luchtaanzuigroosters onder de motorkap (voor de ruit) een enorme hoeveelheid bladeren was opgehoopt….. blijkbaar vreet die C3 die dingen
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Dat is toch niet zo gek? 1x per week ff de motorkap open, vloeistoffen checken en blad weghalen uit de roosters. Is hier standaard.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
de kap gaat hier niet te vaak open
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
tot op heden eigenlijk 1 ergerlijk feitje aan de C3: het herhaaldelijk wegvallen van de radiovoorkeuzezenders uit het geheugen.
gebeurt ongeveer 1x per maand.
Niet dramatisch, maar wel irritant…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Mar V schreef:Ik kon in de configuratie geen midden armsteun vinden,ik heb er naar gevraagd via live chat en kreeg direct antwoord,deze is niet leverbaar, jammer vond het wel lekker rijden met zo,n steuntje.Ook werd er vermeld dat ik vanaf 12 november welkom ben in de showroom,dus die data is ook al bekend.
Ik weet niet of je hem al hebt, maar in april ‘17 konik de middensteun gewoon kopen.
Omdat ik het calorado interieur heb zit de armsteun er standaard in,mijn broer heeft er een in laten plaatsen met dat (kunst) leer.
Wij vinden beide dat die van mij wat prettiger zit omdat die iets hoger is,hij heeft weer het voordeel van een opberg mogelijkheid.
Tot nu zijn wij beide dik tevreden met de auto,wel hebben wij ook water in de achterlicht units dus daar gaan we even voor naar de dealer.
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Ik ben ook een tevreden C3 rijder. Ik heb de armsteun vorig jaar Mei laten inbouwen. Rijd lekker relaxt.
Enige nadeel is dat je wat lastiger bij de handrem komt.
Gisteren heb ik de luchtroosters schoongemaakt, en me daarbij ook verbaasd over de hoeveelheid bladeren die erin zat. Toch maar wat vaker de kap open.
De handrem gebruik ik nooit, ik heb een automaat (heerlijk) dus zet ik hem in parc.
Wat betreft de roosters die moet je inderdaad regelmatig schoonhouden van blad en takjes anders verstopt je parafan pan .
Onder de voorruit zitten spleetjes in de carrosserie als daar regenwater inloopt wordt dat opgevangen in een kunststof bak (parafan), de bladeren verdrogen/verkruimelen door de warmte onder de motorkap daar door verstoppen de afvoer slangetjes en als je dan door een scherpe bocht gaat klotst het water uit de bak en dan zijn je matten bij de voorstoelen zeiknat.
Ik heb het ondervonden met mijn DS3,heb ik een week met kranten op de matten gereden om het water daar in te laten trekken.
Bedankt voor de tip van de bladeren, ik ga nu regelmatig de boel schoonhouden !
Mijn C3 III ondergaat morgen haar eerste jaarbeurt (20K / 1 jaar), inclusief een droogmaakactie van de achterlichten.
Als leenauto een verse Metsubsidie Spacestar 1.0 meegekregen, rijdt in de stad wel lekker, maar je gaat dan toch weer je C3 comfort waarderen
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Zo c3 mag ook onder het mes.
Krakende achteras, kromme remschijven en de camera weigert soms te werken.
er schijnt een achterasupdate te zijn om het drempelklapperen tegen te gaan….
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Yep, dat klopt.
Hij mag hem zelf onderhanden nemen op zijn werk..hahahahah
Oh jee. Dat klinkt allemaal niet best. Ik ruil net morgen mijn 10 maanden oude Cactus in voor een C3 vanwege vele problemen. Over die achteras had ik gelezen nadat ik hem al had besteld. Komt daar een terugroepactie voor?
Inmiddels de C3 weer retour van de 1e jaarbeurt.
Radio heeft een software-update gehad ivm het zeer sporadisch wegvallen van de voorkeuzezenders.
Er zijn nieuwe achterlichten besteld ivm het vochtprobleem.
En nu weer genieten van 205 Nm turbopower, heerlijk na een dagje in een 1 liter atmosferische Jap met 88 Nm en 72 pk
Dan leer je weer waarderen hoe goed een Fransoos rijdt !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)