Hallo,
Mijn ID19 uit 1967 heeft het probleem dat de stuurbekrachtiging perfect werkt bij stilstand, maar op het moment dat is ga rijden blokkeert deze .
Het stuurhuis heb ik uitgebouwd gehad en voorzien van nieuwe revisiedelen . Wat doe ik fout?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blokkeert ze direct als de wielen gaan draaien? of na een paar meter?
Het kan eigenlijk alleen blokkeren door wegvallen van druk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik kan de oprit afrijden, zodra ik optrek op de weg blokkeert het stuur
Dit probleem doet zich voor nadat je hem hebt gereviseerd ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja, het rare is dat hij bij stilstand bij wijze met vingertje te sturen is. Wagen komt keurig omhoog en remt goed verder. Heb ik iets omgedraaid of wellicht verkeerd teruggebouwd? Leiding verstopt? Kortom, iemand dezelfde ervaring gehad?
Slaat de HD pomp ook veel vaker in/aan bij rijden ? Hoeveel seconden bij draaiende motor voordat de pomp inslaat en hoelang duurt het tijdens het heen en weer draaien van het stuur ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die ervaring nog niet meegemaakt…
Maar zou het in een slechte uitlijning (sporing) kunnen zitten, of een probleem met de voorwielophanging?
zurrik23 schreef:Ja, het rare is dat hij bij stilstand bij wijze met vingertje te sturen is. Wagen komt keurig omhoog en remt goed verder. Heb ik iets omgedraaid of wellicht verkeerd teruggebouwd? Leiding verstopt? Kortom, iemand dezelfde ervaring gehad?
Bij stilstand heb ik mijn DS nog nooit met een vingertje kunnen sturen, in tegendeel. Alleen rijdend kan dat. En ik heb mij laten vertellen dat dat gebruikelijk is. Het feit dat het bij jou net andersom is vind ik dus opmerkelijk.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat had ik dus ook: Ik heb dat eens voor gelegd bij citrotech (doet o.a. revisie van stuurhuizen) en toen werd dat afgedaan als teken van slijtage. Dit licht sturen bij stilstaande ds komt dus door interne lekkage waardoor het stuurhuis dan toch bekrachtigd wordt en bij rijden dus niet meer of nauwelijks. Het zou dus zo maar kunnen dat de revisie niet goed is uitgevoerd en de toegevoerde lhm weer (nagenoeg) even snel terugstroomt naar het lhm vat. Leg je probleem anders eens voor bij hun (Ronald van Zanden red.) !
Rondsel ook aangepakt ? https://citrotech.nl/shop/clips/revisie-stuurhuis-citroen-ds/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet niet wat je allemaal gereviseerd hebt aan je stuurhuis en of je ook het rondsel uit elkaar hebt gehad bv. Maar, het is ook belangrijk dat het stuurhuis goed is afgesteld. Het afstellen van de overlappingsdrukken is bv zeer belangrijk, nog los van of je het stuurhuis ook goed hebt ingebouwd. Stuurhuis revisie bij een ds is nogal een gevoelig klussie, en ook de plaatsing in de auto is van invloed op het stuurgedrag.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste