Sinds eind 2017 eigenaar van een Citroen, mijn eerste, een daarbij hoort dan ook een topic op het Citroen forum.
In eerste instantie mijn oog laten vallen op een 2.0 VTS , maar met alle auto’s waar ik ben wezen kijken kwam ik wel wat dingen tegen die mij niet bevielen.
Dus het is een 1.6 16V geworden, met wel wat extra’s die normaal op een VTS te vinden zijn.
Denk aan een achteruitrij camera en parkeersensoren, maar die kunnen ook wel eens bij het navigatiesysteem horen.
Dit is mijn Citroen C4 van 2006, een VTR+.
Alle extra foto’s staan hier.
Lekkere bak met niet eens zo veel km’s gelopen, en helaas wel wat kleine cosmetische schade maar dat hindert niet. Zoals jullie zien ook met aftermarket achterlichten, staat wel kek niet?
Heb meteen wat andere kleine dingen besteld zoals een andere antenne, deze staat mij niet zo aan. Een sharkfin zou ook wel leuk zijn, maar dat is wel wat extra moeite.
En een andere kentekenplaathouder achter zoek ik nog, zouden die van het Citroen-forum nog beschikbaar zijn?
Kan iemand mij bevestigen of ik nu wel of geen inbraakalarm heb? Ik zie er geen opties over verder, maar ik heb wel linksvoor in het interieur een zwart klein doosje liggen.
Helaas heb ik wel zelf vandaag de passagiersstoel wat verkloot met het inladen van boodschappen op de achterbank.
De stoel blijft nu niet meer in zijn neergeklapte positie staan, maar schuift elke keer weer naar achteren.
Wel blijft hij gewoon op de stand staan die je instelt, dus dat is wel goed nog.
Dat doet mijn passagiersstoel ook. Die moet ik telkens tegenhouden om te voorkomen dat hij naar achter rolt.
Jou probleem met de koplampafstelling is iets anders dan bij mij. Ik heb xenon, daar gaat de hoogtebijstelling automatisch. Jij hebt halogeen, dus jij zult een stelwieltje hebben links onder het stuur.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Klopt, ik heb een draaiwieltje in de cockpit.
Het lijkt mij logisch dat deze normaliter licht geeft als de koplampen aan staan? Want dat doet hij nu niet.
Net als het asbaklampje overigens
Even in je boekje kijken dus, als ze op dezelfde zekering zitten moet je die even naar kijken.
Als de zekering goed is dan zul je de lampjes zelf even moeten checken.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Het zou me niet verbazen als het koplamphoogte knopje helemaal niet verlicht is. Altans in de peugeot’s die ik eerder had was dat niet het geval. Mijn C4 had ook Xenon en mijn huidige DS3… Daarvan weet ik niet of dat knopje verlicht is, nooit op gelet.
Het lampje van de asbak kan weggezakt zijn, dan zie je niet of hij nog goed is of niet. Toen ik mijn C4 net had heb ik veel moeite gedaan om dat lampje weer op zijn plek te krijgen, is wel gelukt maar was een heel gepruts.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Mijn Nissan Almera uit 1997 had het dan weer wel…
Dat lampje van de asbak is niet zo interessant, maar als ik toch ooit daar moet zijn is het misschien leuk om mee te pakken.
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Wrappen zou er inderdaad mooi uitzien, ongeveer zo (plaatje is met panoramadak)
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Jup, misschien het overwegen waard.
Vraagje over de verlichting:
Mijn mistlampen voor doen het niet als ik rij, maar wel als de verlichting uit staat. Ze fungeren dan als een soort dagrijverlichting.
Is dit standaard zo, of is hier wat aangepast?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Mistlampen zijn geen dagrijlampen. Dus daar hoort inderdaad bij dat de verlichting aan staat, op zijn minst stadslicht meen ik, maar kan ook icm dimlicht. Dus ja: dat is standaard en wettelijk zoals het hoort.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Mooie wagen, veel plezierige kilometers.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Mijn eerste probleem (eigenlijk de tweede, het vochtprobleempje heb ik ook nog) is ook al aanstaande.
De kofferbak gaat niet meer open!
En nu heb ik wel opgezocht op internet hoe je die van binnenuit kan openen, dus dat moet ik nog maar eens proberen.
Begint goed.
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Hoor je het slotje niet meer openspringen? of hoor je dat wel maar blijft íe op slot..
Ik zou eerst de zekeringen even nakijken en daarna laten uitlezen, wellicht wordt met uitlezen duidelijk wat de veroorzaker is
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Volgens mij gebeurd er niks als ik de knop in druk, lijkt wel alsof die zelf kapot is.
Zekeringen ga ik in het weekend nakijken, enige idee welke ik moet hebben? Volgens mij eigen research zijn het F2 en F9.
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
weet ik zo niet maar staan in de handleiding: digitaal blz 114 > 118
https://www.gebruikershandleiding.com/Citroen-C4/preview-handleiding-3249.html
Zou wel eens kunnen duiden op een kabelbreukje in de achterklep…
Je zou Problemcar ook eens kunnen raadplegen
even zoeken:
https://www.problemcar.nl/nl/professional/citroen/138512-achterklep.html
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Het volgende malheur is ook al gevonden; het raam aan de bestuurderskant gaat niet meer open.
Ik hoor de zekering niet klikken als ik deze gebruik, die van de passagierskant wel.
Zal wel niet aan de ‘hoofd’ zekering (F5) liggen?