Wegens andere werkzaamheden vandaag niet meer aan toegekomen verder te gaan. Morgen ga ik kijken hoe vlak alles nog is en dan rustig aan terugbouwen.
De stationairklep schijnt ‘afgeknipt’ te zijn waardoor deze niet meer afsluit. Hij zit er gewoon ingedraaid. Ik maak morgen wat meer foto’s.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:
De stationairklep schijnt ‘afgeknipt’ te zijn waardoor deze niet meer afsluit. Hij zit er gewoon ingedraaid. Ik maak morgen wat meer foto’s.
De stationairklep sluit in de ruststand af. In dat geval zou het stationirsysteem, wat parallel aan de carburateur werkt, afgesloten zijn. Je krijgt zonder het stationairsysteem de motor nooit lekker lopend, omdat je de staionairmengelselverhouding dan nooit goed krijgt.
Zijn er vervangers of alternatieven voor?
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:Zijn er vervangers of alternatieven voor?
Je zult op zoek moeten naar een werkende stationairklep, er zit n.l. ook een sproeier in die de hoeveel brandstof regelt.
Wat regelmatig gebeurt is dat de spoel onderbroken raakt. Is de huidige defect (even testen door er 12V op te zetten en ook even doormeten met een weerstandsmeter)? Als hij defect blijkt te zijn zou je de sproeierkop eraf kunnen trekken (gewoon met de hand) en kijken of het plunjertje misschien klemt. Als hij niet meer aan het werk te krijgen is zou je het plunjertje kunen afzagen, dan sluit hij niet meer af maar blijft het stationairsysteem in ieder geval wel gewoon werken.
Kan de auto uberhaubt rijden als de spoel onderbroken is, en er niets aan gedaan is?
Ik weet van de vorige eigenaar dat hij ‘iets’ van dat ding heeft afgeknipt.
Zal straks een paar foto’s maken.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nummer 29?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:Kan de auto uberhaubt rijden als de spoel onderbroken is, en er niets aan gedaan is?
Zal straks een paar foto’s maken.
Ja hoor, je kunt gewoon starten, alleen zal hij zonder choke afslaan stationair. Dat kun je dan “compenseren” door de gasklep wat verder open te zetten met de schroef. Maar dat levert natuurlijk geen goed lopende motor op.
Voordat je de carburateur weer in elkaar zet ook even het vlotterniveau controleren. Erg belangrijk om een goed lopende motor te krijgen die niet teveel verbruikt. Heb je ook gekeken of er niet met de sproeierbezetting gerommeld is?
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
2d schreef:
Nummer 29?
Inderdaad.
De sproeiers 14 en 15 zijn bij mij anders, daar loop ik nu vast. Een van de 2 is langer, de sproeierkopjes had ik eruit gehaald, niet wetende dat de busjes met gaatjes erin ook mee zouden komen. Deze zijn eruitgevallen bij de reiniging.
Ziehier… 2 verschillende. Aan de sporen op de schroevende delen te zien zouden ze bij elkaar kunnen horen zoals ze liggen, welke schroefdop er op welke plaats zat heb ik wél genoteerd.
2e foto is de elektrische klep, die is inderdaad afgeknipt en kan niet afsluiten.
CO stelstroef 30 bevat geen veer zoals op tekening. Ik zie enkele andere verschillen. Bovenop het deksel heb ik nog een pompje of iets wat daarop lijkt.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:De sproeiers 14 en 15 zijn bij mij anders, daar loop ik nu vast. Een van de 2 is langer, de sproeierkopjes had ik eruit gehaald, niet wetende dat de busjes met gaatjes erin ook mee zouden komen. Deze zijn eruitgevallen bij de reiniging.
Heb je geen Olyslager? Wat is het repère van je carburateur? Staat op het aluminiumplaatje.
De mengbuizen en de sproeier die erop zit hebben en ingegraveerde code. Probeer die terug te vinden. Het is goed dat je die eruit hebt, want als daar een verstopping zou de auto zeer slecht lopen.
Ik kan evt. voor je nakijken wat de bezetting is voor jouw type.
Mengbuizen, zo heten ze dus!
Er zit geen typeplaatje aan de carb helaas. Ik zal even in de boeken kijken die ik heb.
De donorcarburateur die ik heb liggen, lijkt meer op het type van de tekening hierboven, heeft de korte mengbuis rechts zitten vanuit de vlotterkamer gezien, nummer 15 op de tekening.
Ik heb de (kleiner dan A4) Olyslager ‘Vraagbaak GS/GSA 1978-1985. Hierin staat niet de juiste carburateur.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:Ik heb de (kleiner dan A4) Olyslager ‘Vraagbaak GS/GSA 1978-1985. Hierin staat niet de juiste carburateur.
Ik zie nu ook dat de laatste typen er niet meer instaan. De oorspronkelijke uitgave ging tot 1980, in de latere supplementen hebben ze blijkbaar die gegevens niet meer opgenomen. Zijn de mengbuizen niet hetzelfde als voor de W92/50 (1300 carburateur voor eerste 1300)?
Ben zelf toevallig ook bezig met een Weber voor een 79er 1220, ik al straks eens kijken hoe de buizen eruit zien.