Als je de vraag aan mij stelt: Ik heb alleen 10 dagen door Noorwegen gereisd om in Kiruna te komen, om vervolgens een dag voor aankomst in Kiruna vanuit Harstad naar huis te vliegen (zonder CX).
Wil je dat reisschema misschien ook nog hebben?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=ztcYpEH39jcg.kb_8Ho7hhvpM
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het routeboek moet ik nog ergens hebben maar we reden van vertrekpunt naar aankomstpunt via een vastgestelde route. Die punten konden het hotel zijn, locatie van koffie- of lunchstop, museum, bezienswaardigheid. De een gebruikte een kaart, wij een tomtom app.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Jaco, da’s waar ook!
De route van 2014 in Google Maps is al een mooi startpunt Daan. Zijn er bepaalde etappes die er echt uitsprongen?
Er moet eigenlijk ook gewoon een stukje Noorwegen in. Stukken die er daar wat mij betreft uitsprongen, waren:
1. Atlanterhavsvegen, tussen Molde en Kristiansund
2. Geiranger - Åndalsnes (of omgekeerd) met de Trollstigen
3. Voss - Sogndal (of omgekeerd) met een kilometertje of 60 aan tunnels, waarvan de langste tunnel 25km.
Op dit derde stuk, is er bovendien een uitgelezen mogelijkheid om Adri op de trein te zetten!
Nu begrijp ik dat deze drie stukken een aardig eindje van Kiruna en zelfs van de Zweedse grens liggen, maar met een beetje ruimdenkendheid is er vast wel een stukje door Noorwegen te reizen toch?
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, ik denk ook dat door Noorwegen juist wel leuk is. De meeste ritten richting het noorden gaan door zweden of via de baltische staten.
Noorwegen is wat landschap en wegen betreft een stuk boeiender in ieder geval (onder de poolcirkel that is). Maar reizen door Noorwegen kost ook wat meer tijd.
Maar goed, we moeten een keer naar het noorden en dan weer terug naar het zuiden, dus de heenreis door Zweden en terugreis door Noorwegen (of andersom) zou een optie kunnen zijn. Een en anders hangt natuurlijk ook samen met het aantal reisdagen dat gepland wordt.
Denk dat we hoe dan ook op twee weken moeten rekenen om heen en weer terug te gaan.
jaco schreef:Op dit derde stuk, is er bovendien een uitgelezen mogelijkheid om Adri op de trein te zetten!
Gaan we bijdehand worden Jaco?
Ben het trouwens eens met het onaangeroerd laten van de echte Raid Arctique, zowel qua naam als tijd. De ervaring om in colonne de Avenue des Champs-Élysées over te rijden, gun je elke CX eigenaar. Wat mij betreft kijk ik al uit naar 50 jaar CX.
Er ligt toch een soort van bergrug tussen N en S? Dus zigzaggen tussen die 2 landen lijkt niet zo voor de hand te liggen. Als ik voor mezelf spreek, dan is een tocht via een aantal punten van interesse in S, gevolgd door een terugreis via de Fjorden in N een aantrekkelijk schema. In S b.v. het Volvo-museum en Stockholm (Vasa) en in N de Trollentrap en de Atlantische kustweg.
Maar dit is wel uit de heup schieten en er zijn natuurlijk tig andere routes en mogelijkheden.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb de titel van het topic maar even ontdaan van de Raid Arctique associatie.
Misschien dat starten in zweden via wat attracties onderweg kilometers maken naar het noorden, dan op 2/3 doorsteken naar Noorwegen en dan via de westflank door Noorwegen naar de Noordkaap dan wel een aardig plan. Misschien is het een idee elkaar binnenkort eens te treffen en dan met de kaart op tafel brainstormen een goed idee.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lijkt me een fantastische tocht, maar ik zie twee bezwaren: we zullen moeten rondtrekken, en dan is het maar de vraag of we het gemoedelijke ‘kampeerkarakter’ kunnen behouden. Het tweede punt is de duur van de trip en de afstanden die we zullen afleggen, dat gaat een stuk meer zijn dan in Süd-Tirol en de Harz.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarbij moeten we rekening houden met het feit dat Noorwegen nogal anti-auto is en je daar geen hoge gemiddelden kunt halen. In Zweden lukt dat nog wel heel aardig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat je daar geen hoge snelheden kan halen, komt eerder door het karakter van de wegen (smal en veel bochten) dan door een anti-auto beleid. Je hebt op dit soort wegen gegarandeerd meer stuurplezier en snelheden van 120 op een 90-weg haalden wij met gemak.
2d schreef:Lijkt me een fantastische tocht, maar ik zie twee bezwaren: we zullen moeten rondtrekken, en dan is het maar de vraag of we het gemoedelijke ‘kampeerkarakter’ kunnen behouden. Het tweede punt is de duur van de trip en de afstanden die we zullen afleggen, dat gaat een stuk meer zijn dan in Süd-Tirol en de Harz.
In ieder gehucht zijn zogenaamde Hytte, ofwel hutjes te vinden. In grotere plaatsen zijn ook grotere campings met meer hutjes. Als je buiten het hoogseizoen reist, is het een kleine moeite om iedere dag voldoende vrije hutten te vinden. De enige vraag die dan overeind blijft, is of je dagelijks voldoende slaapplaatsen op één plek vindt om het hele convooi gezellig bij elkaar te laten overnachten. Maar wellicht dat met een grondige voorbereiding precies de juiste plaatsen gereserveerd kunnen worden.
Breeze schreef:Er ligt toch een soort van bergrug tussen N en S? Dus zigzaggen tussen die 2 landen lijkt niet zo voor de hand te liggen.
Hebben de forumtripjes zich ooit laten afschrikken door een paar obstakels?
Lucas schreef:Misschien is het een idee elkaar binnenkort eens te treffen en dan met de kaart op tafel brainstormen een goed idee.
Ik ben voor.