3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Conservatoire wil auto’s verkopen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2018 04:37 PM
  [ # 31 ]

In de DS-collectie staan alleen al meer dan 10 prototypes met 3e neus hé... daarbij zijn er ieder modeljaar wijzigingen aangebracht dus ik snap wel dat men dan van ieder type/jaar/uitvoering één zo’n ding wil hebben. Neem je bv 1968, dan heb je dus 1 ID19b, 1 DS non-pallas, 1 DS pallas, 1 break en 1 cabriolet nodig. Voor 69, 70, 71 em 72 geldt hetzelfde…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 08 januari 2018 04:42 PM
  [ # 32 ]

Snap ik, maar van de HY zijn toch wel meer dan 3 varianten gemaakt? (alle hippe koffie en worstenbroodjes busjes even uitgezonderd)

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2018 05:02 PM
  [ # 33 ]

Ga je naar de basis dan bestaan er 3, misschien 4 fabrieksversies. de eerste, met “traction” motor, de tweede met ID-motor en gedeelde voorruit en de derde zonder zelfmoorddeuren en een ruit uit één stuk. En dan heb je verder nog variaties in lengte. De rest van de knutselbussies werden buiten citroën om gebouwd.

Kijk, het zijn Fransen en geld mag het niet kosten. Ze maken, in tegenstelling tot mercedes/bmw/vw keuzes. Die Duitsers bewaren gewoon van alles één .

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 08 januari 2018 05:18 PM
  [ # 34 ]

Niet helemaal waar. De oer-HY die is gebouwd van 1947 tot en met ca. 1950 verschilt op details met de later geleverde versies. De velgen zijn anders (zonder openingen tussen velgrand en het hart van de velg), de dakgoot aan de voorzijde van de cabine heeft een opstaande rand, de treeplanken staan onder een andere hoek en zijn voorzien van ribbels, de zijkanten zijn deels van canvas sluiting voorzien, de achterkanten zijn vlak en uitgerust zonder verlichting en de achterklep kent een liggende rechthoekige achterruit. Deze bus verschilt wezenlijk van de latere bussen met spijl. Los van de gewone gesloten uitvoering werden in Aulnay ook pick-up’s gebouwd. Alle in Frankrijk gebouwde bussen werden voorzien van zelfmoorddeuren tot aan het einde van de productie; de bussen met normaal sluitende deuren werden vanaf 1967 gemonteerd in de bussen die in Amsterdam werden geassembleerd.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2018 05:18 PM
  [ # 35 ]

Kortom, er zijn dus ca 4 versies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 januari 2018 05:50 PM
  [ # 36 ]

Telt misschien nu voor de Duitsers, bij Audi Brussel staat van de VW periode ook maar telkens 1 algemeen model, 1 kever, 1 passat….
Voor de Audi periode is het anders, daar hebben ze zowat elk actiemodel van staan.
Van wat daar gebouwd is want is eerder een intern museum voor wie er werkt en de familie op de jaarlijkse familiedag.

Ik vond het raar dat er Rosalie’s weggedaan werden, C4, het echt oude spul.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook