Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik heb nokkenassen van een SM 3 liter laten slijpen zodat de hoogtes weer bereikt kunnen worden.
Weet iemand hoe je ze dan kunt afstellen op een hoek ipv de hoogte aangezien, door het afslijpen,
de grondcirkel nu ook kleiner is geworden en de afstelling op een hoek dus niet meer goed funktioneerd.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij zoals in het WPHB. Indrukking van kleppen van cilinder 1 en 6 op hun respectievelijke BDP.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Maar ja de 1 mm en 1.3 mm indrukking kloppen bij gewijzigde grondcirkel niet meer. Vandaar mijn vraag hoe dan wel ?
In principe is de maximale lichthoogte bij 110 graden ( krukas) na en voor BDP voor de uit- en inlaat, dat is het “midden” van de lichtcurve, vandaar kun je terug een streep zetten bij BDP, of de klokhoogte op BDP bepalen. Bij geslepen maar ook bij licht versleten nokkenassen is de indrukmethode onnauwkeurig.
To err is human, not to err is divine.