24 van de 24
« Eerste  < Vorige 22 23 24
   
Citroën ID19P 1958
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 januari 2018 11:08 AM
  [ # 346 ]

Had er over gekeken, wat een uitgebreide blog heb je al.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 januari 2018 09:58 PM
  [ # 347 ]

Dat ziet er allemaal weer veel belovend uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 09 januari 2018 11:06 PM
  [ # 348 ]

Bedankt voor het compliment! Maar we weten het pas als het af is.. Voorlopig nog genoeg te genieten Smile

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 02 december 2018 02:41 PM
  [ # 349 ]

Het heeft lang geduurd, maar er is nieuws: de auto is na 7 maanden terug van de plaatwerker, voorbewerker en spuiter. In die periode is een deel van mijn werk overnieuw gedaan, is de rechtervoordeur alsnog vervangen, werd de KTL laag aan de zichtzijden eraf geschuurd om een absoluut goede ondergrond te krijgen.
Om iedere laag lang genoeg te laten verharden was veel wachttijd nodig.
Het resultaat is (in mijn ogen) heel goed: evenwijdige naden, dunne vouwen, doorlopende lijnen, het klopt allemaal. In combinatie met de oude bumpers, deurgrepen en het polyester dak staat er dan een auto die toch leeftijd heeft.
De komende maanden de auto verder afbouwen en proberen geen krassen te maken. Als er al een kras komt , is het jammer, maar één moet de eerste zijn ...

Dan resteren nog een paar openstaande technische puntjes: de remmen zitten na 7 maanden zo vol lucht dat ze het niet doen. Drie keer het pedaal intrappen voordat de remmen tegendruk geven. Dat wordt een nieuwe hoofdremcylinder en de voorveerbollen controleren. Ook de koppeling is nog niet zoals bedoeld. En tenslotte is er nu bij het koud starten een raar geluid (resonans?) onder de motorkap ontstaan. Nog geen idee waar het vandaan komt…
Kortom, deze winter kunnen we lekker verder!
Meer foto’s, ook van de afgelopen maanden, op november 2018

Afbeelding Bijlagen
IMG_0419.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 december 2018 03:13 PM
  [ # 350 ]

Zet er misschien een keramische coating op of zet hem goed in de wax, zul je minder krassen hebben.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 december 2018 09:40 PM
  [ # 351 ]

SCHITTEREND Dick!!! Inderdaad hele mooie scherpe en rechte vouwen, superstrak! En ik onderschrijf jouw keuze om niet voor (over)gepolijste bumpers e.d. te gaan. De auto heeft geleefd en dat mag ook gezien worden.

En dank nog voor je artikeltje in de la Bombe, erg leuk, ik ben vereerd! Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
24 van de 24
« Eerste  < Vorige 22 23 24
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook