Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat een knapperd!
98 is nog best verkrijgbaar. Of hij goed op 95 loopt hangt van verschillende factoren af, maar de vraag is natuurlijk of je ethanol in je brandstof wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Qua octaangehalte kan 95 meestal wel in Nederlandse omstandigheden. Maar, wat 2d terecht opmerkt, is of je die ethanoltroep wel moet willen tanken. Ik niet, dus tank ik met mijn ouwe barrels graag 98. Dat kan in ieder geval bij BP en Total, en bij Firezone hebben ze 102 octaan. Dat laatste is echt supersnel maar wel duur…. ik rijd wel liever om voor echte 98 dan 95 met ethanol te moeten tanken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt. Dan moet ik maar leren leven met het zoeken naar een BP of Total. Gelukkig zit er een BP bij mij om de hoek.
Ik zal meteen even een lijstje opnoemen met plannen die ik heb voor de Ami:
- montage van veiligheidsgordels vóór.
- montage van een derde remlicht (die heb ik al liggen).
- montage van een radio met speakers.
- bodem laten tectyleren.
- alle holle ruimtes laten behandelen, ook al is dit nog recent gedaan.
T.z.t. wil ook een setje mistlichten en spatlappen scoren. Daar is Citromobile een goede uitkomst voor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb een vrij handig appie op de telefoon waarbij ik gewoon kan zoeken waar 98 te vinden is in de buurt.
Kneiterhandig. En je wil gewoon goeie peut in je auto gooien. Als je wil bezuinigen moet je geen klassieker rijden. Waarschijnlijk loopt het blok veel mooier op 98.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zelf sommige Tango’s hebben nog 98 in het assortiment
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@Nielsje: wellicht moet ik dan toch maar eens een smartphone kopen…...
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat een gaaf ding zeg!! Heel veel plezier ermee
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
He Wouter,
Toffe kar man!!!
Heel veel plezier ermee, op lange stukken vind ik een Ami heerlijk rijden.
In de stad moet je in een Ami veel meer sturen dan in een 2cv of Dyane, die rijden veel strakker.
Rotondes vind ik niet fijn met de Ami.
En voor de brandstof idd 98, dat vind ie fijn…
Volgens mij heb ik die Ami vroeger wel eens in Den Haag zien staan zal eens foto’ zoeken…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Bedankt Martijn. Die foto’s had ik inderdaad al gezien. Nadat jij jouw foto’s nam is er een andere koets geplaatst zonder dakraam.
Deze foto uit 1989 zag ik net pas op Flickr:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd met je mooie en bijzondere ami8 !
Geniet er van, kan niet wachten tot de mijne weer uit de stalling komt straks…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
3de remlicht?
Ja 98 is het beste. Maar soms ontkom je niet aan 95.
Ja goed tectyleren de ami ze willen nog wel eens roesten.
Wel leuk org NL auto.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Wat een overstap. Met de weinige foto’s die we nu zien , ziet er leuk uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Na 400 kilometers te hebben gereden moet ik iets bekennen: ik ben totaal verliefd op deze auto!!
Uiteraard zijn er wel wat verbeterpuntjes:
- de witte knipperlichten zullen binnenkort worden vervangen door oranje.
- de rechter ruitenwisser wist prima, maar de linker niet zo. Dat is jammer, want dat is de wisser die voor mijn neus de ruit alleen maar viezer maakt…
- ik vind dat de Ami iets te hoog op z’n poten staat. Dat vond de vorige eigenaar ook. Uiteindelijk wil ik een rijhoogte krijgen zoals op deze foto.
- de vorige eigenaar heeft beide achterdeuren vervangen. Er is dus wat kleurverschil, maar het belangrijkste is dat op de deur LA geen chromen strip zit. Die heb ik er wel bijgekregen en wil ik z.s.m. monteren (plakken?)
Ik zal de komende tijd nog heel veel vragen hebben rondom het rijden in een A-type. Heeft iemand een idee of er ergens tips & trics, do’s & don’ts en dergelijke te vinden zijn op het forum?
Nu is het tijd voor foto’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wagenhoogte is simpel. Gewoon de trekstangen allemaal 2 slagen losser draaien. Steeksleutel 8 meen ik.. Het kan heeeel erg vast zitten maar er zijn ook voorbeelden van handvast…
Wisser even vervangen. Doe dan meteen grolsch beugelfles rubbers tussen de as en de armpjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>