Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Dit pekelhok hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de techniek is hetzelfde als een Xsara dus ik vraag nederig uw begrip…
XR break met 1.6 achtklepper TU5JP
Deze wagen was de afgelopen drie jaar aardig betrouwbaar, er staat inmiddels ruim 2,6 ton op de klok. Afgelopen zomer begon er eerst wat ge-eikel met de stationairklep, die is toen vervangen. In die periode begon de motor ook heel erg af en toe een slag te missen. Dat werd twee maanden geleden erger en na wat gegoogle begonnen met het vervangen van luchtfilter, het schoonmaken van het inlaatkanaal en vervangen van de bougies. Het leek daarna opgelost.
Vandaag begon het stotteren weer, het lijkt of de ontsteking of de inspuiting er heel even mee ophoudt en de boel daarna gewoon weer oppakt. Op de snelweg is dat even schrikken, in de bebouwde kom is het vervelend omdat de motor dan afslaat of dreigt af te slaan.
Waar moet ik het zoeken? Kan de oorzaak bijvoorbeeld uitgelezen worden door iemand met de juiste spullen? Alvast bedankt!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7799
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Had je dit forumdeel nog niet gevonden?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/186/
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
oja, natuurlijk…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7799
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Graag gedaan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6153
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat de storing betreft: dit lijkt heel erg op een falende bobine.
Totaal aantal Berichten: 6329
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ga mee met Hilko.
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dank voor de tip, ik ga die bobinerail morgen eens proberen te scoren
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het vervangen van de bobine heeft aardig geholpen, al was de computer nog wel even in de war naderhand met brandende motorlampjes e.d. maar dat trok daarna wel weg.
Een paar dagen later verplaatste ik de bolide even met het portier open een stukje, en toen viel me op dat met ingetrapte koppeling het gekrijs onder de kap minder werd. Het is dus niet alleen een droog spanrollager maar ook een gaar druklager. Kak, ik heb echt geen zin om een koppeling te gaan vervangen… Na wat plussen en minnen besloten om afscheid te nemen, dus tank leeggereden en laten ophalen door een demontagebedrijf. Met nog minder dan een week APK toch aardig het onderste uit de kan gehaald.
Al met al toch best veel plezier van deze bravehuisvaderbak gehad, drie jaar geleden gekocht voor een verhuizing en verbouwing voor driekwart rug. Aanvankelijk heb ik de wagen ietwat netter gemaakt met een betere buitenspiegel en wat interieurdingetjes, maar eigenlijk was het van begin af aan afrijden. Nieuwe olie en APK kon ze krijgen. En maar niet stuk gaan, topding. Ik heb er ruim 40000km bijgereden, bij 263508 kilometer gaat het licht uit.
de vervanger is zelfs ietsje ouder, maar een stuk luxer en met een betere vermogens-gewichtverhouding , en maar de helft op de klok
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 6153
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat vind ik nou zonde. Nieuwe koppeling, gelijk keerringetjes meenemen, en voor minder dan 200 indien zelf gedaan cq 500 indien laten doen rij je er het dubbele bij met een auto die je kent.
Maar goed, veel plezier van de Xsara gewenst natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ja, als die koppeling nou het enige was . Ik was het ding eigenlijk al een jaar of wat zat, dit was een mooi excuus. Voor de zomer heeeft ‘ie voor een habbekrats te koop gestaan, ideale vakantie-auto met werkende airco: aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Als dan dat werk erbij komt is de teerling gauw geworpen, ik heb genoeg projecten staan Verandering van spijs doet eten, aan die Xsara is ook wat te peuteren, de tijd zal leren hoe betrouwbaar die is.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99