Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:
Je bedoelt vast niet dit met champagne:
Shit, ik ga heel erg off-topic ops:
ff een OT antwoord: zie ik dat nu goed. De Xant zonder deuk?? Ik wil dat deukje in de deur nog repareren.
On topic: de camera gaat mee morgen, en ik probeer elke BX die ik spot op de foto te zetten.
Patrick
nog ........ 7!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt, deukvrij…
Ook ik stond erop dat het deukje gemaakt werd, maarja, daddy’s car he..daar doe ik weinig aan..
on-topic: ik ga de batterijen opladen anders kan ik geen BXén spotten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hogervp schreef:Maar ik heb nou niet de indruk dat mijn Xantia aandacht krijgt van BX bestuurders. Ik steek echt mijn nek uit om te kijken wat voor type het is en hoe de staat van de auto is. Maar dat is niet wederzijds. Hebben “jullie BX’ers” geen aandacht voor de opvolger?
Ik neem aan dat je een eerlijk antwoord wilt…..
Nee, ik kijk echt niet om naar Xantia’s. AX’en, BX’en, CX’en, XM’s en ZX’en vind ik mooier. Sorry, maar ik ben absoluut geen fan van de Xantia met z’n rare lijnen. Enkel de ex-Xantia van SZ en de Activa’s en aller-aller-aller-aller-laatste Xantia’s in Millésime-uitvoering kunnen mij engszins bekoren.
Voor de rest blijft het een té moderne auto waar teveel aan kapot kan gaan. Doe mij maar een oude BX, dan ben ik zo blij als een kind.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Toen ik ging zoeken naar een BX, stonden er een dikke 130 te koop op Marktplaats (voorjaar 2004). Nu rond de 80-90. Ze sterven uit. Onderweg met langere ritten (Krommenie - Vlaardingen) kom ik er geregeld géén tegen. En de meesten zijn niet de mooisten. Veelal laatste eigenaren, dunkt me. Als ik er dan wél een zie die nog in goede staat is, dan is hij dan ook écht in goede staat. Van een liefhebber, vaak met rolgordijntjes, vier hoofdsteunen, gele lampen en type 3. Ik heb mijn ogen wagenwijd open, maar veel BXén zie ik niet meer. Zelfs ik begin soms eens te twijfelen. Voor 1000-1200 Euro een opperbeste BX, of een aftanse Xantia 2.0 als opvolger. Ik blijf toch kijken in de 750-1000 Euro-klasse. En voor een Xantia richting 1300,-. Ik ben verknocht aan de BX, maar bouwjaar ‘92 blijft 14 jaar. Of hij nu 150.000 heeft gelopen, of het dubbele. De gehele auto trotseert al die jaren weer en wind. Zoals elektronica en zo.
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
XBXG schreef:
Ik neem aan dat je een eerlijk antwoord wilt…..
Nee, ik kijk echt niet om naar Xantia’s. AX’en, BX’en, CX’en, XM’s en ZX’en vind ik mooier. Sorry, maar ik ben absoluut geen fan van de Xantia met z’n rare lijnen. Enkel de ex-Xantia van SZ en de Activa’s en aller-aller-aller-aller-laatste Xantia’s in Millésime-uitvoering kunnen mij engszins bekoren.
Dan bof ik dat ik die Xantia nu bezit! Toch vind ik een Xantia een fraai gelijnde Citroën, en mooier dan een AX of een ZX. Verder mag je bij mij voor de deur zo’n beetje alle typen oude Citroëns neerzetten.
Ik heb in ieder geval de camera bij de hand gehad vandaag, maar op de heenweg was ik al na een (misukt) shot door de batterijen heen….grmmbbblll. Op de terugweg nog wel een Berlingo in camper variant gespot. Zie:
En gelukkig op het eiland Wieringen in het mooie dorpje Hippolytushoef de volgende BX Cannes:
Toch nog een BX voor de camera gehad.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
metro2005 schreef:
Vraag me serieus af waar je al die auto’s laat
Hier dus…..
Test
Re: Binnenkort weer een extra op de weg
RNSPORT schreef:Binnenkort als het mooi weer is zie je weer een BXSPORT rijden in de omgeving Den Bosch - Eindhoven.
gr. RNSPORT
Ik ben benieuwd
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Re: Binnenkort weer een extra op de weg
RNSPORT schreef:Binnenkort als het mooi weer is zie je weer een BXSPORT rijden in de omgeving Den Bosch - Eindhoven.
gr. RNSPORT
:photo :photo ??
Patrick
He, RNSPORT, heb je de accu reeds op de lader gezet?
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Re: accu laden
RNSPORT schreef:em effe afstoffen en proper of kuizen (belgs)
kuisen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
heeft iemand een idee hoe het er inmiddels mee staat? ze sneuvelen bij bosjes, dus het zijn er alweer een hoop minder dan wat hier genoemd wordt…..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
rb schreef:Per 1 januari 2004 waren het er 22.893.
Gegevens 2005 heb ik niet
deze stand dus..
inmiddels opgeduikeld: per 1-jan 2005: 16.462 BX-en
Dat gaat rap achteruit…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI