Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Het probleem is dat het tweede type ds dashboard echt NIET compatibel is met de draadbundel van een auto van na augustus 1968. Je moet dan dus echt enorm gaan beunen. Zou je nou het derde type dashboard gebruiken, dat van augustus 1968 tot augustus 1969 gebruikt is en dezelfde vorm als het tweede dashboard heeft, dan heb je in ieder geval dat bedradingsprobleem niet echt op een paar kleine aanpassingen na.
Nou, kleine aanpassingen: met name het aansluiten van de tellergroep wordt best een interessant karweitje. De uitrusting is heel verschillend en daar waar de tellergroep van het unisex dashboard met multiconnectors aangesloten is, wordt in het tweede dashboard en het overgangsdashboard alles per item gestekkerd. Het is best te doen, maar enige studie op de verschillende principeschema’s zal er altijd voor nodig zijn. Je hebt ook ineens een zender voor een temperatuurmeter nodig. Niet onmogelijk, maar er zijn zat derdeneuzen in omloop zonder dat item. En hoe zit het met de overbrengingsverhoudingen van de telleraandrijving in de bak? Komt dat overeen met de teller van een ouder dashboard?
Kortom, het kan zeker wel maar ‘klein’ is qua aanpassingen denk ik enigszins relatief.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar inderdaad wel een goed alternatief! Zijn er nog geen interface-kabeltjes voor in omloop?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Er zijn wel schema’s, voor de ds heb ik die niet gezien, hier een VEB van een Peugeot 304
Oeps ging mis, een bv vind je op ma204.free.fr onder het kopje Jaeger
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Maar inderdaad wel een goed alternatief! Zijn er nog geen interface-kabeltjes voor in omloop?
De interface kun je natuurlijk gewoon ff zelf knutselen als handige Harry
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, leuk, ik begon me al te vervelen….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection