Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Penny Lane schreef:Ik vind de middenarmsteun van de DS7 Crossback een probleem. Het ding is heel mooi uitgevoerd: overlangs in tweeën gedeeld. Je drukt op een knopje in de voorrand van de armsteun en het opbergvak klapt naar links & rechts mooi gedempt open. Maar de twee helften zijn onderling niet verbonden.
Stel je voor dat je met rustig met 170 over de Autobahn kachelt en besluit dat het wel tijd is voor een sigaar. Die heb je dan in dat vakje opgeborgen. Er één pakken: geen probleem. Maar dan moet dat vakje weer dicht. Wat een gepruts om beide helften weer netjes te sluiten! Eén helft dicht, dan de andere, springt de eerste weer open… Daar heb je dus wel even alle aandacht bij nodig. Lijkt me bij 170 sub-optimaal. Dat vind ik nou niet echt premium
Derk
... ik denk dat je dan wellicht bij jezelf te rade moet gaan; ik heb het nu bij mij in de 3008 zitten en ben er blij mee. Je kunt hem prima dicht doen door beide klepjes tegelijk te sluiten.
Die grote klep bij mijn C5 was eigenlijk altijd een onding als hij open stond, die bleef in de weg zitten. Daar heb ik nu met die gedeelde klep totaal geen last van.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
V-zesserke schreef:Ja, die Stelvio is een prachtige wagen net als de Giulia. Je moet ze dat wel nageven die Italianen dat ze prachtige wagens bouwen (en ook nog heel wat andere zeer fraaie producten trouwens!).
Maar al ik de commentaren lees in de Autogids dan zijn die toch ook vrij teleurstellend, ik vat het even samen wat ze er van vonden.Alfa Romeo is er met de Stelvio bijna in geslaagd de perfecte SUV neer te zetten, maar de Italiaan struikelde over een belangrijke horde: technologie. Om te beginnen door te kiezen voor een multimediasysteem dat vijf jaar geleden al verouderd was, met een traag GPS, een klein weinig contrastrijk scherm, een moeilijke bediening via alleen een draaiknop en weinig intuïtieve menu’s. Met amper applicaties ook en geen spoor van Apple CarPlay of Android Auto. Bovendien haalt de Stelvio zijn neus op voor al wat semi-autonoom rijden betreft (geen filehulp, geen actieve spoorassistent).
Alfa mag dan schermen met de bewering dat dit vooral een rijdersauto is, maar dat staat naast de kwestie: dit is een auto die achteruit kijkt terwijl hij vooruit rijdt. En dan te bedenken dat de Stelvio zijn carriére nog moet starten. De charmes van de Alfa zijn overduidelijk, zijn tekortkomingen evenzeer!Ik denk dat de Ds 7 op technologievlak zich toch niet hoeft te schamen, ook al zal de Alfa misschien meer rijdersauto zijn dit gaat hem weinig voordeel opleveren ook al is zijn motorenaanbod best fraai. Meeste mensen komen heus wel toe met pakweg 150 tot 200 Pk.
Lees ik nou goed dat de radio in de Stelvio niet naar behoren functioneert? Da’s een afknapper.
Ik wil m’n DS5 volgend jaar vervangen. Ik ben bang voor de DS-store dat het een Giulia wordt. Want een vervanger kunnen ze me niet aanbieden. Ik heb de radio van de Giulia overigens nog niet uitgeprobeerd. Bedankt voor de tip!
De radio in de alfa is dezelfde als bij mijn vrouw hare jeep
De uconnect
Allemaal hetzelfde.
Ditis natuurlijk het oordeel van een autotester.
Ik vind het prima werken zeker tov de rd4 etc wat psa jarenlang geleverd heeft.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Hun oordeel was gewoon dat de Stelvio wel een rijdersauto is (mooi meegenomen!) maar technologisch gewoon (te) ver achterloopt op de concurrentie. Weinig of geen connectiviteit dus geen Apple CarPlay of Android Auto, apps die weinig bijbrengen, een klein slecht leesbaar scherm, geen draadloos laden enz. Resultaat dat het geheel conectiviteit een erg magere 11,25/20 kreeg. Hun opmerking was dat Alfa flink wat werk voor de boeg heeft om het systeem bij een facelift weer op niveau te krijgen. Maar dat is niet het enige waar ze zware kritiek op hadden, geen spoor van semi-autonoom rijden (Ds7 kan level 2 hebben) of van technisch hoogstandjes die de Ds7 wel heeft zoals een nachtvisie, een gestuurde ophanging m.m.v. een camera enz. Bovendien is de afwerking maar gemiddeld en niet op peil van de concurrentie.
Hoe de Ds7 het gaat doen op gebied van connectiviteit, navigatie enz. is nog koffiedik kijken en voor het verleden moeten ze bij PSA niet al te fier zijn op hun realisaties, echt niet. Maar voor zover ik weet zijn ze bij PSA aan het afstappen van die meestal Italiaanse toestanden Made by Magneti Marelli (in onze Ds4 nog aanwezig en niet meteen een hoogvlieger, nog zacht uitgedrukt in feite) en gaan ze nu shoppen bij het Duitse Continental wat ik vermoed een hele verbetering zal zijn. En voor de hifi hebben ze alvast een fantastische partner onder de arm genomen met name Focal, echt niet de minste!
Denk ook dat er al snel wat beterschap te merken zal zijn op dat gebied aangezien de C3 Aircross in dat zelfde Autogids zelfs lof kreeg voor zijn erg efficiënt navigatiesysteem en connectiviteit (14/20), daar waar ze er vroeger eerder kritiek op hadden.
Autogids lees ik al jaren en ik ken hen als zijnde erg onpartijdig (wat je zeer zeker niet van alle autotesttijdschriften kan zeggen!) en ze zijn zeker en vast verre van anti Alfa, tegendeel zelfs. In volgend nummer staat eerste test van de Ds7 en ik ben eens benieuwd, ik geef hun oordeel hier wel even mee.
Ik geef je hun punten voor en tegen van de Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo 280 nog eventjes mee, hun eindscore was 13,64/20. Zelfs de C3 Aircross haalt een mooiere eindscore (14,19/20).
Voor:
Dynamisch weggedrag.
Nauwkeurig stuur
Uitstekende prestaties
Interessant verbruik
Competitieve prijs
Tegen:
Technologisch achtergesteld
Afwerkingskwaliteit interieur
Zicht naar achter
Vrij smalle laadopening en koffer
Matig plaatsaanbod achter
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Autoweek was al vrij positief bij de eerste test van de nieuwe Ds7,maar ook het Engelse Top Gear is lovend met een 8/10 score, mooi toch !
https://www.topgear.com/car-reviews/ds/7-crossback
Of deze test die ook verteld dat de Ds7 bijzonder comfortabel is.
http://ww2.autoscout24.be/nl-be/test/ds7-crossback/tijd-voor-le-jour-de-gloire-/4319/581802/
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag een bezoek gebracht aan het DS Store Kempen, bij m’n dealer in Geel, als ook de nieuwe Peugeot concessie daarvan.
Wat de DS 7 Crossback betreft, in ‘t echt geweldig mooie wagen, 2 in de showroom, 1 demo testwagen.
Wat betreft prijzen in België auto en opties, niet geschikt (momenteel) voor mijn geldbeugel.
Voorlopig verder met de C4 en die nieuw 1500 motor afwachten.
Volgende week een bezoek aan ‘t Autosalon, om de nieuwe C4 Cactus te bewonderen, en al ‘t andere moois op wielen.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik heb hem in overweging genomen, maar toch gekozen voor de betrouwbaarheid van een ander merk wat ik heb leren waarderen.
Mss niet zo fraai, maar wel degelijk.
Maar ik hoop dat andere mensen hem wel zullen overwegen.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
....
Nee, die C6 was zeker geen slechte wagen en ik ben het eens met je dat hij objectief niet goed genoeg was. Bovendien had die C6 i.m.o. een te grote eigenzinnigheid,
De C6 was/is wat mij betreft probleemloos. Maar hij is te duur in de markt gezet. Ze hadden het bestaande CX/XM publiek in het achterhoofd moeten houden en de prijzen lager moeten zetten. Ze hadden meteen alle CX en XM rijders terug over de brug gehaald - wegens een “betaalbare” Citroën . De verkoopsaantallen zouden meteen anders geweest zijn en dan hadden we nu langzaam maar zeker een “next Gen” C6 gezien die echt kon gaan concurreren tegen een S of een 7 of aan A8 tegen gelijkaardige tarieven. Ze hebben alle echte Citroënisten met een iets kleinere geldbeugel weggejaagd door op een te hoge prijs te gokken. Zo werkt het niet.
En wat is nu het probleem? een en al treurnis, geen nieuwe C5, C6 next gen vergeet het maar en de beste vering allertijden hebben ze ook overboord gegooid, waarom zou ik straks nog Citroën of DS kopen wat is hun USP? Er is geen USP meer (hydractieve vering) want die hebben ze afgeschoten - idioten.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Begin deze week de eerste in het wild gespot op de Brusselse ring, jammer genoeg in de andere richting anders had ik misschien (tegen beter weten in want hoe ook kan je er terecht boete voor krijgen) tijdens de stilstand van de dagelijkse file snel fotootje kunnen nemen. Was een erg fraai Artense grijs exemplaar en toch een vrij indrukwekkende verschijning waar je niet echt ongemerkt mee voorbijkomt.
Verkoop in België stond eind januari net na het salon op een kleine 300 exemplaren en volgens info van iemand bij PSA België ligt dit in de lijn van de verwachtingen, men was niet ontevreden. En een kennis had reeds eerder ééntje (blauw Encre) gespot in Oost-Vlaanderen, benieuwd of ze een beetje gaan te zien zijn in het straatbeeld.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Bij de dealer een blokje om gereden, (passagier) met een zwarte DS7 Crossback performance.
Ben enorm verast ondanks de korte rit, maar wat een prachtig interieur.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Wie heeft er een DS 7 besteld en wanneer verwacht je de levering?
Ik heb besteld eind januari (leasing) en hij zou volgens de dealer geleverd worden eind mei / begin juni.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Leuk, wat voor uitvoering heb je besteld?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ja nieuwsgierig… Heb een paar dagen geleden er al eentje ‘in het wild’ zien rijden tussen Haaksbergen en Eibergen op de N18. Een zwarte. Grote bak, viel echt op. Best mooi.
So Chic, Diesel, Automatic, goud
Met alle mogelijke opties behalve de night vision.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Aha. Goud, dat onranjeachtige. Apart. Die valt straks wel op in het straatbeeld. Top. De 180 pk diesel?