ik heb hier nog 2 KVS temp voelers, verleden jaar heb ik deze sensors gekocht om ze een keer alvast te vervangen
waarschijnlijk zijn het de tempsensor voor de ECU en tempsensor voor het metertje in het dashboard maar ik weet niet meer wie nou wie is, heb wel het onderdeel nummer:
0242.76(zwarte connector/ paarse ring/ 1 pins)
0242.85(blauwe connector/ grijze ring/ 2 pins)
welke is nou welke?
ik heb geen airco
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor het metertje zou ik een 1 pins nemen.(gokje) en voor die ECU een tweepins.
Maar pin me er niet op vast!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Uhh degene met 1 pin zend alleen het signaal uit van “koelvloeistof te heet” (en stuurt dus niet het metertje aan). Degene met 2 pinnen zenden beide signalen uit; hoef je alleen nog maar uit te vissen welke voor de ECU is en welke voor het dashboard.
Althans, dat is het geval bij de AX.
dus die zwarte is in ieder geval niet goed, want ik had het al nagevraagd bij dealer maar die kwam er ook al niet uit, er is hier toch wel 1 iemand die voor mij de goede onderdeelnummers kan opzoeken voor de XU10J4
waarschijnlijk is de blauwe voor het lampje en metertje
en een groene voor de ECU, ????
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
ben er achter gekomen via http://www.306gti6.com
voor de ECU : 1920K9 (langwerpige sensor met GROENE connector)
meter dash. : 024285 (blauwe connector)
dat niemand anders dit me kon vertellen
maar ik hem heb
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lobber schreef:Uhh degene met 1 pin zend alleen het signaal uit van “koelvloeistof te heet” (en stuurt dus niet het metertje aan). Degene met 2 pinnen zenden beide signalen uit; hoef je alleen nog maar uit te vissen welke voor de ECU is en welke voor het dashboard.
Althans, dat is het geval bij de AX.
Dat hoeft dus niet! er kan een temp afhankelijke weerstand naar de aarde in zitten en dan heb je genoeg voor een meter! De ECU werkt mestal op lagere spanning dan 12 volt. vandaar twee draden geisoleerd van de aarde.
Maar goed. het werkt.
Slotje?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
van mij mag ie op slot, ben er uit
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......