Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Zeg maar rustig dat dit onnodige chroom foeilelijk is!
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Echt wel.
Nou moet ik zeggen dat DE concorde weer een hot item wordt: https://www.ad.nl/economie/concorde-terug-in-modern-jasje-in-3-uur-en-een-kwartier-naar-new-york~a9c542c2e/
Leuk dat je dan al een Cx hebt gelinkt daaraan https://fr.motor1.com/news/227153/citroen-cx-concorde-encheres-artcurial/
(ja, ik heb de eerdere plaatsing van de veilinglink al gezien/gespot ops:)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het enige wat die auto anders maakt is de bekleding, maar die is versleten….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Achterklep “decoratie “is die zo origineel….?
Ach en na bijna 600000 kilometer en tig jaar oud valt de bekleding best mee
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
paso schreef:Het enige wat die auto anders maakt is de bekleding, maar die is versleten….
Nou nee, wel meer.. Er zit dus inderdaad hetzelfde interieur in als van het Concorde vlieftuig (Air France stof), idem voor de deurpanelen, rode gordels, hoogpolig zwart tapijt op de vloer. Van de buitenkant een parelmoer witte kleur met gladde flanken, idem voor de bumpers en grille; ook in parelmoer wit, op de achterklep ook Concorde in het lettertype van Air France. (Al mist dat dus op bovenstaande CX). Ook heeft de Concorde CX standaard ABS en airco, Zo zijn er nog wel meer details, maar dat zijn wat grove verschillen in vergelijking met een ‘normale’ CX.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hopelijk komt de Concorde bij een liefhebber die de auto origineel laat en de auto ook kan laten zien aan het publiek.
Zonde een unieke auto weer eeuwig in de garage te verstoppen…
Deze Concorde was overigens van de zomer in Nederland bij het CX Club lustrum.
Toen was de bekleding al erg matig, maar lang niet zo erg als nu op de foto’s te zien is.
Gelukkig is het rechtervoorscherm opgeknapt, daar zat toen een grote deuk in.
Zou dan de gehele auto gespoten is ondertussen? Ergens vermoed ik van niet… van de zomer zaten er namelijk wel wat plekjes op.
Ik vraag me overigens af wat het verhaal achter de achterklep is, zou deze vervangen zijn? De zwarte rand zit niet zoals deze bij een normale turbo zit, die loopt namelijk door tot onderaan de spoiler.
Bekleding in betere tijden
http://www.airliners.net/photo/Untitled/Aerospatiale-BAC-Concorde/1709445/L
(Ik vermoed een vervangende stof voor het origineel zoals in de bijlage, originele stof was waarschijnlijk zelfs voor restauratie van het bewaar-exemplaar concorde al niet meer verkrijgbaar)
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik vind het wel eigenaardig dat er niet meer bekent is over de CX Concorde dan enkele verhalen en foto’s van exemplaren die voor mij niet overtuigend origineel zijn.
Ook heb ik nog nooit van Citroën zelf documentatie of gegevens gezien over deze uitvoering, heel mysterieus…
Er gaan ook verhalen dat het vermogen van de motor bij deze versie rond de 200pk zat…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Omdat het ding nooit geleverd is gezien Citroen de afspraken rond dit model niet kon nakomen ....
Dus bij slechts een aantal gebleven , met zo’n flop ga je dan als PSA niet hoog van de toren blazen
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 200 pk is een verhaal, niemánd heeft zo’n ding ooit op de rollenbank gezet. Maar het is niet moeilijk om een normale gti turbo naar 200 pk te krijgen.
Hoe dan ook: 55-80k voor een cx met een afgeleefd interieur is buitengewoon lachwekkend. Ik denk dat deze veilingmeester of knetterlam was of weet dat er ergens een verzamelaar is die van heel veel geld af moet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
200 pk zal niet zo’n probleem zijn. Al mis je natuurlijk wel de intercooler, gezien het geen turbo 2 is.
Het verhaal gaat ook dat ze een top van 260 km/h hadden. Dat lijkt me ook niet waarschijnlijk gezien de verhoudingen van de bak, zoveel toeren kan de motor niet aan. Als de 5de versnelling langer gaat maken heb je nog meer vermogen nodig om zulke snelheden te halen.
Bij schattingen van veilingmeesters valt mij vaak op dat het aan de hoge kant is.
Dat verbaast me ook niet erg, gezien zij een percentage pakken over het verkoopbedrag is het in hun belang de waarde aan de hoge kant in de markt te zetten. Bieders krijgen zo het gevoel dat nog even kunnen doorbieden als het bedrag al aan de top van de marktwaarde zit.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ben het met waterman eens, voor dat bedrag met uitgeleefd interieur .... die ziet ze idd vliegen
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
eens die prijs is wel wat aan de hoge kant, maar ik heb gekkere dingen gezien.
en je hebt er natuurlijk wel een heel bijzondere auto voor.
Wat ik lachen vind is dat er dus iemand geweest is die gewoon 6 ton in dat ding is gaan rijden.
Ben wel benieuwd waar hij nu in rijdt
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v