Mijn C6 2.7 hdif uit 2008 heeft kuren op het rechter voorportier. Het begon met de blijvende melding voorportier open en daarmee het raampje op n kier. Auto kon ook niet op slot worden gezet. Deurslot is vervangen, maar klacht is gebleven. Sterker nog: vanmorgen stond mijn deurraam 10cm open. Bij sluiten sloot ie helemaal om direct weer tot 10cm open te gaan.
Bij vasthouden van het knopje hetzelfde, maar als de ruit weer terug is op 10 cm open kun je het in kleine stapjes sluiten tot het geheel is gesloten. Als je dan het voorportier opent zakt het raampje niet.
Iemande bekend met dit probleem?
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
volgens mij zijn het verschillende dingen, wellicht is de tweede wel veroorzaakt of het gevolg van het vervangen van het slot.
Je eerste klacht heeft te maken met de het naar kleine stukje naar beneden gaan van het raam bij het openen van de deur.
Dit zorgt er voor dat de deur open en dicht kan zonder dat het raam de koets raakt (noemen ze micro decent dacht ik).
Je huidige klacht lijkt eerder te maken te hebben met de anti-klem voorziening van de ruit. Wellicht moet deze nog ingeleerd worden of is er een slecht contact nu waardoor de ruit zijn instellingen kwijt is.
Volgens mij staat in het boekje hoe je de ruiten in kunt leren zodat deze weet wat de gesloten stand is.
Ben je al terug geweest naar de garage waar het slot is vervangen?
Zou kunnen, maar na de reparatie leek het probleem verholpen. Pas na n dag of vier kwamen de klachten terug en na nog n dag de nieuwe klacht erbij .
Zou het n kabelbreuk kunnen zijn? Of idd de sensor die jij benoemde of miss de centrale computer? Dat laatste hoop ik niet overigens
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Is de accu wel helemaal 100%. In een Jaguar die ik toendertijd in bezit had, was dat een soortgelijk euvel.
De elektronica zelf bleek niet het probleem te zijn, een te lage spanning of variaties bleek het geheugen van de elektronica van de ramen steeds te resetten.
beetje laat, maar bij mij was dit vocht in de connector/thule tussen deur en chassis
zorgt er ook voor dat microstand zakken niet werkt bij vastpakken klink etc
Maintenant: C6 2.7HDi 2007 - Passé Citroens: BX 14E 1991, 2x XM V6.24 1991-1992 ZPJ4, 2x XM V6 Break 1992