Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En wat type radio wil je inbouwen? Naar de normen van toen of nu ?
Kabel is misschien aan vervanging toe.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
XBXG schreef:Inmiddels heb ik al zo’n 750 km met de Ami gereden, naar volle tevredenheid. Wat wel opvalt, vooral met de koude start ‘s ochtends, is het piepend/schurend geluid dat uit de tellerkabel komt. Zou dat gewoon door de kou komen?
Ik zou heel graag een radio willen inbouwen. Adviseren jullie om dat te laten doen door een caraudiobedrijf, of eerder door een Eendenspecialist?
ik zou een eendspecialist nemen. En eens onderzoeken of de club nog leuke oude radiodashboards heeft. Van die vintage dingen die onder de plank rechts gehangen kunnen worden.
Tweede probleem is waar je de speakers plaatst. In de dueren is niet echt ruimte. Wel kan je er twee in je houdenplank leggen. Dan kan je ook wat grotere - lees: wel hoorbaar op de snelweg- speakers nemen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb een JBL bluetooth speaker gekocht en uit al mijn auto’s de radios gesloopt. Werkt super en je hoeft dus niets in te bouwen. En dus nergens te boren…
kom voor radiogebeuren maar een keer een zaterdagje naar W
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
CitroenAZU schreef:Ik heb een JBL bluetooth speaker gekocht en uit al mijn auto’s de radios gesloopt. Werkt super en je hoeft dus niets in te bouwen. En dus nergens te boren…
Daar heb je waarschijnlijk eerst een smartphone voor nodig. Die heb ik niet.
@SS90: Dat is wellicht een beter plan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Je hebt een + nodig (evt een extra + via het contact) en een massa. Verder de speakers aansluiten en je radio werkt.
Vergeet niet om de + te zekeren. Hiervoor zijn losse zekeringhouders te krijgen. En mocht je radio willen ontvangen natuurlijk een antenne. Maar als je uitsluitend je eigen muziek luistert hoeft dat niet.
Een bakje om de radio in te monteren kan je bij de div. 2cv webshop,s bestellen. Deze kan dan onder de aflegplank gemonteerd worden.
qua gereedschap/materiaal heb je denk ik nodig:
-schroevendraaier
-zijkniptang
-kabelschoentjes knijptang
-spanningszoeker
-accuboormachine
-setje kabelschoentjes (mannetjes en vrouwtjes)
-enkele tywraps
-zekeringhouder met zekering 10a
Dit ervanuitgaand dat je ami nog geen radio voorbereiding heeft
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Heel erg bedankt voor deze lijst, Art.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En zet de zweefzekering zo dicht mogelijk bij de BRON! niet bij de radio.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb hier ook een vraagje over, zelf twijfel ik ook om in mijn GS ook een radio in te bouwen echter heb ik geen antenne op de auto, hiervoor zijn verschillende opties die ook voor deze ami gelden.
1) antenne op het voorscherm schuif elektrisch boren in het voorscherm
2) antenne op het dak boven de binnenspiegel boren in het dak met hemelbekleding loshalen
3) dakgoot antenne waar maak je dan een gat voor de doorvoer en waar te koop
4) wat voor alternatieve antenne is er?
Wat zouden jullie voorstellen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
origineel zat hij boven de binnenspiegel. Gewoon een gat boren en klaar. Antenne van de DS is nieuw te koop en past prima.
Goot antenne had ik op de dyane. Zit een dun draadje aan dat tussen de deurrubbers naar binnen gaat. Heeft jaren goed gewerkt.
Link stond in ander topic…
Er bestaan ook plakantennes voor op de voorruit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je geen gat wil boren zijn er volgens mij 2 opties. De dakgootantenne (waarschijnlijk nog te koop bij de 2cv webshops)
Of een plakantenne voor binnen op de voorruit. Deze plak je dan boven de binnenspiegel. Zijn te koop in de automaterialen handel
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let wel, de ontvangst met een plakantenne achter de ruit is niet heel erg denderend. Je moet dat echt wel een radio gebruiken die bekend staat om de goede ontvanger. Een dakgootantenne is een prima unit, die had ik ook op mijn GS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het liefste wil ik geen zichtbare antenne, dus dan zou een plakantenne goed uitkomen.
Een goede (dure) radio zou dus i.c.m. de plakantenne wel enigszins goede ontvangst moeten hebben?
Het eerste onderdeel is vandaag met de post binnengekomen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb zo’n antenna als deze aan de binnenkant van de voorruit van mijn Jeep geplakt en het werkt met een radio met goede tuner prima. Het ding is zo’n 15cm lang.
https://www.mbcaraudio.nl/universele-radio-accessoires/12369-lampa-am-fm-raam-antenne-002.html
Bedankt voor de tip.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX