Hallo,
Heb hetzelfde met mijn Picasso C4, 2.0 benzine (met LPG). (2008)
Bij rijden op benzine (motor nog koud , of na stilvallen van motor) valt de motor bij mij ook soms uit.
Altijd bij stationair toerental.
Maar : gebeurt dus altijd bijna altijd als ik vertraag, rond 10 km/u.
En de auto is met er ene met automatische versnellingsbak, een elektronisch bediende 6 versnellingen.
en met elektrische parkeerrem.
Dus wat gebeurt er ? Motor valt stil, handrem reageert hierop : aha, motor uit, dus handrem wordt aangetrokken.
Knap vervelend als je nog niet helemaal stil staat ...
Wat is er al gebeurd : batterij vervangen : OK, heeft wel wat verbeterd, maar probleem blijft toch.
nazicht bij LPG-installateur, LPG-installatie werkt perfect.
Wat ik ook herken : bij stilstand, draaiende motor, zakt het toerental soms pakweg 300 toeren, en heeft de motor moeite om terug op toeren te komen.
Mijn theorie : ik heb hetzelfde probleem als jullie, maar als ik op LPG rijd, is de motor veel gevoeliger aan dit probleem.
Heb ook die storing aan emmisiesysteem gehad. Reset in garage, nogmaals gehad, maar uit zichzelf verdwenen. Bij het volgend onderhoud vervangen ze ook de sensors aan de katalysator, want één van die sensors blijkt niet goed meer te werken. Storingsmeldingen werden ondertussen ook naar Citroën doorgestuurd. Die raadden aan om het inlaatspruistuk op lekken te controleren. Maar de auto was 2 weken daarvoor gekeurd, ook op gaslekken. Ben dus benieuwd wat de garage zal vinden…
Ik geef dit al eens door aan mijn garage, maar zal deze post van nabij blijven opvolgen. Hopelijk kan ik jullie of jullie mij nog goede tips geven !
mvg, Bob
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012
- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Hallo,
Heb gisteren de BSM eens bekeken en heb bemerkt dat er aan de grote zekeringen onderaan een olieachtige vloeistof hangt.Geel oranje olie.Precies olie die in een transfo of in een electrisch component zit.Volgens mij komt die olie vantussen de zekeringen.Kmoet dat eens rustg open doen en eerst die stekkers bovenaan de zekeringskast uittrekken alvorens de BSM volledig uit te bouwen.
Al een geluk dat olie een isolator is.
Heeft er iemand ervaring met een BSM uitbouwen of weet er iemand vanwaar die gele olie komt.Tis geen remolie,motorolie,of servoolie.Tussen de kleine zekeringen en de grote zekeringen zit nog een zwarte bak,die volgens mij de oorzaak is.
Help
Hallo, Ik heb een C4 Grand Picasso uit 2007 op LPG.
Twee week geleden kreeg ik de storing !Emissiestoring. Naar de garage geweest, die hebben hem uitgelezen. Bleek melding te zijn vanuit de katalysator. Motor liep net als anders, daar kon ik geen verschil aan merken. Blijkbaar waren de uitlaatgassen even niet “schoon” genoeg. Was geen probleem, kon ik mee verder rijden. Om het op te lossen moet er een nieuwe katalysator in a 1100 euri…..
Aangezien de auto 272000 km er op heeft zitten en we komend volgend voorjaar wat anders willen kopen begrijp je dat we daar geen trek meer in hadden. Na reset kwam melding gisteren weer terug. Vermoedelijk weer de zelfde. Om de auto nu weer naar de garage te brengen om het zelfde verhaal aan te horen en weer 40 euro voor uitlezen + resetten te betalen trekt me ook niet. Daarom mijn vraag:
Kun je deze melding zelf ook resetten?
Misschien via een complexe knop/handel/pedaal bediening?
Weet iemand een oplossing of kan alleen de garage als de auto aan de computer hangt de boel resetten?
Groet
Eddy Cruiming
Zeer bekend probleem voor mij. Mijn beide C5’s regelmatig moeten resetten, middels de min-pool van de accu los te maken. Even wachten en weer vast zetten. Daarna wel e.e.a. in dashboard moeten bijstellen. Is geen garantie, maar het werkte bij mij wel.
Snoek1968 schreef:Zeer bekend probleem voor mij. Mijn beide C5’s regelmatig moeten resetten, middels de min-pool van de accu los te maken. Even wachten en weer vast zetten. Daarna wel e.e.a. in dashboard moeten bijstellen. Is geen garantie, maar het werkte bij mij wel.
Ok, bedankt voor de tip. Heeft verder geen consequenties voor de boordcomputer behalve tijd etc. weer instellen?
Storing kwam dus na 2 weken weer terug, motor loopt nog steeds prima, niks aan te merken. zowel op benzine als LPG.
Eddy
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik weet niet of jullie nu bewust een onderhuids probleem met de kat als gevolg van een ander probleem onder het tapijt willen werken voor de volgende eigenaar, en/of welke motoren het betreft, maar als het echt aan de lambda sondes ligt, kijk eens hier:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/235007/
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
@Mr.Ed,
Ik heb een Lexia in bezit die mag je wel gebruiken om hem te restten, kost het je geen 40 eurie.
Ik heb ook een simpele obd plug die je kan koppelen met een Android device, misschien dat het daar mee lukt, dan zou je die kunnen aanschaffen voor zolang je de auto nog hebt.
Als er een andere auto komt, word het dan weer een Citroën dan kun je overwegen om ook een Lexia aan te schaffen.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Geen idee of een topic-kick van 4 jaar gewaardeerd wordt…
Maar ik ben sinds een week eigenaar van een C4 van 2009 met een 1600 vti-motor.
En sinds dit weekend ook eigenaar van een storing emissiesysteem. Symptomen zijn een bokkende motor, minder vermogen en zo nu en dan bij afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerlicht op rood een afslaande motor.
Ga zo de verkoper bellen (heb 3 maanden garantie, voor wat het waard is) en dan maar eens overleggen wat te doen.
Nu zit die verkoper in Bemmel (ruim 100 km rijden voor mij), en in Hengelo (Ov.) zit een garage die zichzelf als Citroën specialist betiteld (Garage Lubbers, aangesloten bij PCA).
To be continued…
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Freekenstein schreef:een 1600 vti-motor
Leesvoer. https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep3-ep6-vti
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
As we speak wordt er een nieuwe bobine gemonteerd.
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een VTi heeft er 4, per cilinder 1.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Er was er maar een defect. En ja, ik snap dat de andere drie dan binnenkort ook de geest kunnen geven
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is dus opgelost?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad. Motor loopt weer als een zonnetje.
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Alle foutmeldingen ook even laten wissen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986