Bij de opbouw van mijn break moet de “voor naar achter"bundel ook worden vervangen. Ik heb zelf een flare apparaatje gemaakt en produceer de leidingen dus zelf van Cuni. Best wel leuk werk. Voor ik echter aan deze leidingbundel begin heb ik een paar vragen:
Op de foto zie ik dat de leidingen in een stuk zijn. Dus niet de onderbreking ergens in het midden met een koppelstuk. Waarom is hiervoor gekozen?
Zijn de vier leidingen gelijk van lengte of verschillend? De originele leidingen zijn ook verschillend van lengte. Als bij jou de nieuwe leidingen verschillend zijn, is het dan mogelijk om deze lengten op te meten? Zou mij veel zoekwerk besparen omdat de oude leidingbunel niet meer compleet is.
Rinus
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
olga schreef:
Op de foto zie ik dat de leidingen in een stuk zijn. Dus niet de onderbreking ergens in het midden met een koppelstuk. Waarom is hiervoor gekozen?
Onderbreking is niet origineel, en het geeft meer kans op lekkage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik durf de waarneming van “Waterman” te betwijfelen.
Ik heb bij meerdere ds-sen deze koppeling gemonteerd gezien, en heb er verscheidene van gedemonteerd en op voorraad liggen. Bij interesse voor opmeten: PM
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nog geen ds gezien die af-fabriek een gedeelde leidingbundel had. Ook de vervangingsbundels bestonden uit één deel. Dat maakte vervanging ook tot een semi-hel. Wellicht dat daar de deling met koppeling vandaan komt: bij vervanging had men geen zin in het gevecht met een bundel uit één stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien hier eens kijken:
Onderdelenboek pag. 3-394/6
Onderdeel nummers: DX 394-25 en DX 394-26
Lijkt toch wel origineel…
Mr. Smith schreef:Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast
Op welke vraag is dit het antwoord? Gebruik Motip en Mahotec (professioneel) door elkaar heen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ik had ook zo m’n twijfels…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mr. Smith schreef:Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast
En dat is hardere lak dan de gewone Motip, droogt ook beter en is over meer oudere lak te zetten als de gewone (in dunne lagen beginnen).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als eerder geschreven: mijn ‘74-er break heeft af fabriek (Voorst) een niet-gdeelde leidingbundel. Opvallend detail: 3 vd 4 leidingen zijn middel rubbeblokje en ligarex gebundeld, de 4e zit daaraan vast met de originele bundelbandjes. Deze 4e leiding was al eens gerepareerd en bestond daarom uit 2 delen, op het achterste deel thv achterportier ooit gerepareerd. Repelsteeltje heeft hier eerder uitgelegd dat op deze plek vaak lekkage-water binnendringt dat de leidingen aanvreet.
Hoe dan ook, ik bundel de nieuwe CuNi leidingen weer netjes met ligarex en hoef me over doorroesten niet meer druk te maken…
Lak: de Mahotec is volgens mij vergelijkbaar met de Motip prof, Mahotec is voor de prof schadebranche.
@Olga:ik zal de 4 leidingen opmetem, want de originele zijn in elk geval verschillend van lengte.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Af Fabriek Voorst? Dat kan bijna niet mogelijk zijn want er zijn in Voorst nooit breaks gebouwd en na 1969 al helemaal geen D-typen meer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Blijkbaar ben ik (eindelijk!) een keer beter geinformeerd dan jij Waterman!
Voila (foto al eerder in dit topic te zien):
Untitled by , on Flickr
Deze plaatjes op deze plek zijn alleen in Voorst toegepast.
Mijn break is geboren en getogen in Belgie, Wallonie. Pas medio jaren 90 naar NL gekomen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
ik heb in de jaren begin ‘80 deelbare leidingen gehaald bij de citroen hoofddealer.
Een reparatie met een knelfitting van de gasboer zit nog steeds.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Blijkbaar ben ik (eindelijk!) een keer beter geinformeerd dan jij Waterman!
Voila (foto al eerder in dit topic te zien):
Untitled by , on Flickr
Deze plaatjes op deze plek zijn alleen in Voorst toegepast.
.
Helaas… Die plaatjes op die plek zitten op alle in België verkochte en ingevoerde DS’sen. Ook op ds’sen die buiten België gebouwd werden. De fabriek in Vorst stopte in 1969 met de assemblage van alle D-modellen en breaks zijn er écht NOOIT gebouwd. Je kunt e.e.a. ook nog even nalezen in de ds-bijbel “DS le grand livre”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Die plaatjes staan op ELKE in België verkochte Citroen .
Werden gemonteerd bij de invoerder ( Citroen Ijzerplein ) want dit PVG nummer is uniek Belgisch !
Heeft niets te maken met Belgische productie .
Zelfs later in België ingevoerde wagen die via de invoerder een PVG attest nodig hadden werden hiervan voorzien .
Later ( en nu nog ) kon een gelijkvormigheid ook via de autokeuring bekomen worden .
Want van medewerking van Citroen België ( op het Peugeot hoofdkwartier ) hoef je niet veel meer te verwachten .
Walter
Ps die leidingbundel werd enkel compleet ( vier leidingen ) geleverd , eerst uit één stuk ,
moest je de leidingen vooraan nog juist plooien , later in twee delen .
En de productie was tot 69 in VORST met één O
Meten is weten , gissen is missen
Heren, dank! Mea culpa, dan ben ik voorheen niet correct geïnformeerd. @Waterman, ik begon nog niet aan je te twijfelen hoor!
En wBogaerts, ik knoop het in mijn oren, Vorst, maar dan ook boven nul .
Op zich, zonder Vorst te kort te doen, ook net zo prettig te weten dat mijn voiture onder toeziend oog van de Eiffeltoren is geproduceerd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection