Mijn oude (2000) vertrouwde wagentje staat nu stil Sloop of nog hoop??
Kben aant autorijden,moet stoppen voor een voetganger.Ik probeer weer weg te rijden en krijg hem niet in zn 1. Motor uit,schakel,motor aan en weetbhem op de parkeerplaats te zetten.
Het verhaal nu:
Met motor aan met geen enkele mogelijkheid in geen enkele versnelling.
Schakelt soepel met motor uit in alle versnellingen.
Kan in zn twee wegrijden
Koppeling voelt hetzelfde
In zn achteruit schakelen, motor starten, auto rijdt heel langzaam weg zonder koppeling op te laten komen.
Wat zijn de bevindingen hoogstwaarschijnlijk en wat kan ik ter plekke nog nakijken om het 1 of ander uit te sluiten?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
gaat vast om een citroen, anders zat je hier niet, maar welk type,???
nou ik denk haast 100% dat het de bediening van de kopeling is,
is ie hydraulies??? kijk dan of reservoir nog voldoende vol is,
is het een kabel die de kopeling bediend, kijk dan of de arm op het blok ook mee beweegt. (is dus de arm op het koppelingshuis, vaak als je er voor staat rechts,
door dat de koppeling niet ontkoppeld kan je natuurlijk ook niet schakelen, nu hoor je waarschijnlijk alleen kkkkkkkkkrrrrrrrr als je probeert te schakelen,
Sorry. Het is een xsara.
Alleen bij proberen (met motor aan) in zn achteruit schakelen hoor ik krrrr. De rest van de versnellingen is onmogelijk en ook geen geluid.
Ik dacht zelf dat het hydraulische is?
Alle vloeistoffen wat ik kan zien zitten nog genoeg vol incl remvloeistof.Of hoor ik ergens anders te kijken? Ik kan over twee dagen weer bij mn auto kijken.en dan kan ik controleren of de arm meegaat bij koppeling indrukken.
Zal ik proberen te ontluchten?
Dank je voor je reactie
Mn hoofd zit vol met denkwerk,terwijl mn vrienden zeggen: gooi weg die oude bak. Intussen denk ik
Zou het kabelwerk zijn? Vet? Ontkoppelt niet? Of is het gewoon over? Verder nog dingen die ik kan controleren? Ik blijf nog even hopen
Als ie langzaam begint te rijden lijkt het mij een hydraulische.
Dus ontluchten of nieuw cilindertje, of twee, misschien nieuw slangetje erbij nieuwe vloeistof, klaar.
Gr. Wim.
beremans schreef:kijk dan of de arm op het blok ook mee beweegt. (is dus de arm op het koppelingshuis, vaak als je er voor staat rechts
Ik zou deze goede raad eerst opvolgen. Een gebroken kabel is niet zeldzaam.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor Xsara? Welke motor?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wim V8 schreef:Als ie langzaam begint te rijden lijkt het mij een hydraulische.
Dus ontluchten of nieuw cilindertje, of twee, misschien nieuw slangetje erbij nieuwe vloeistof, klaar.Gr. Wim.
Bedankt allemaal! Ik zal het doen.
Ook wat rene zegt,zal ik controleren.
Ps:Citroen Xsara 1.6i Plaisir benzine
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Missy schreef:wim V8 schreef:Als ie langzaam begint te rijden lijkt het mij een hydraulische.
Dus ontluchten of nieuw cilindertje, of twee, misschien nieuw slangetje erbij nieuwe vloeistof, klaar.Gr. Wim.
Bedankt allemaal! Ik zal het doen.
:Citroen Xsara 1.6i Plaisir benzine
Die heeft helemaal geen hydraulisch bediende koppeling
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Eerste gedachte: drukgroep.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Maar als je nog iets mee wil, is het toch zaak de plaat en druklager mee te vervangen.
Zou iedere zichzelf respecterende garage moeten kunnen.
dit klinkt als hetzelfde probleem waar ik nu mee kamp echter heb ik er nu net een nieuwe koppelingsset in zitten.
hier mijn excacte belevingen/hoe ik op dit punt ben gekomenhttps://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/235449/