Automaat DS5
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 12 februari 2018 09:47 AM

Na de DS3 en nu de Cactus beide diesel en nieuw zakelijk geleased, overweeg ik nu een occasion DS5 2012 - 2015 automaat omdat ik minder ben gaan rijden. Nu lees ik verschillende berichten en is het voor mij niet geheel duidelijk. De DS5 wordt met semi Automaat, Gerobotiseerd en 6 traps geleverd. Die gerobotiseerde wil ik pertinent niet! Nu overweeg ik een 2.0 HDI (hybryd) of 1.6THP automaat. Welke automaat zitten in deze auto’s? En welke ervaringen hebben jullie met deze auto’s?

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 12 februari 2018 11:24 AM
  [ # 1 ]

Hybride is een semi automaat, de 16 THP is een EAT6 Full automaat, vanaf de jongere jaartallen
Zelf rij ik probleemloos en tevreden,  met een semi automaat, C4 16 EHDI 2011 met 82000km op de teller.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 12 februari 2018 04:05 PM
  [ # 2 ]

Bedankt, semi automaat is dat die erg inhoud met het automatisch schakelen? Mijn voorkeur gaat uit naar een 6 traps namelijk

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2018 06:07 PM
  [ # 3 ]
MyCar schreef:

..semi automaat is dat die erg inhoud met het automatisch schakelen? ..

Nou ja, erg inhouden.. dát valt op zich wel enigzins mee. Maar: ja, zo’n robotbak schakelt wel anders. Het is overigens geen semi-automaat maar een elektrisch bediende “normale” versnellingsbak die je ook met de schakelflippers/pook kunt schakelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 12 februari 2018 07:27 PM
  [ # 4 ]

Ik noem ‘t een moderne C Matic GS/A, CX2200 /2400 of BVH zoals de vroegere DS

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2018 07:43 PM
  [ # 5 ]

Feit blijft: de échte automaat rijdt beter én is betrouwbaarder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 09:23 PM
  [ # 6 ]

Als bezitter van zo’n echte automaat kan ik alleen maar zeggen, dat rijdt toch wel ontzettend lekker hoor.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 12 februari 2018 10:38 PM
  [ # 7 ]
waterman schreef:

Feit blijft: de échte automaat rijdt beter én is betrouwbaarder.

Wat zijn dan de klachten van de EGS6 Bak?

Over ‘t C4 Phase 2 type toch weinig info op ‘t Forum, zou ik toch denken dat deze zo slecht toch niet is.
Bij mijn dealer positieve reacties van de mekaniekers op de werkvloer.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
MyCar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 13 februari 2018 04:19 PM
  [ # 8 ]

Welke DS’en en bouwjaar hebben de 6 traps automaat? Dat is toch die mijn voorkeur heeft..

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 13 februari 2018 05:03 PM
  [ # 9 ]

Vanaf Sept 2015 nieuw model 2016 dacht ik, met de verandering van Citroën grill naar DS grill.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
securitydriver
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 13-03-2018

Gepost: 15 maart 2018 02:58 PM
  [ # 10 ]
vtske schreef:

Vanaf Sept 2015 nieuw model 2016 dacht ik, met de verandering van Citroën grill naar DS grill.

ik heb een 2.0 hdi van 2013 en heb een gewone 6 traps automaat

Profiel  
 
SteefR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 04-03-2018

- DS 5 Hybrid4 Business Executive 230 PK
Gepost: 15 maart 2018 04:04 PM
  [ # 11 ]
waterman schreef:

Het is overigens geen semi-automaat maar een elektrisch bediende “normale” versnellingsbak die je ook met de schakelflippers/pook kunt schakelen.

In de DS5 Hybrid4 zit een gerobotiseerde versnellingsbak. Smile

DS5 Hybrid4 230 pk (na chiptune) blanc nacré tri couche métallisée Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook