Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gat in een zuiger? Dus compressie meten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
De CX staat binnen / droog / afgedekt en had even minder prioriteit. Maar ze moet wel weer de weg op kunnen !! (mag nu ook de weg niet op, ivm youngtimer tarief)
Tijd voor af laten voeren, naar mijn vaste garage. Dat kunnen zij beter checken dan ik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ze staat bij de dokter…..
Compressie gemeten: er is nog 1 cilinder met normale compressie…
kleppen lijken goed.
Het blok gaat er uit. to be continued….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fingers crossed.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Blok ligt er uit en uit elkaar:
Drie zuigers met schade, ws tgv detonatie bij zwaardere belasting, met beschadigingen / gaten in de zuigers.
Er komen verse bussen en zuigers in.
Dan goed af stellen, dit mag niet nog een keer….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
oeps..
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hallo - da’s niet niks. En hoe kan dat nou, de Turbo heeft toch een pingelsensor voor het geval je op normale benzine rijdt? Of is die ook afhankelijk van een mogelijk gecorrodeerde stekkerverbinding? Ik tank als ik kan altijd superbenzine - en daar ga ik dan in het vervolg nog beter op letten. En even voor mijn begrip: zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?
ik ook 98 en soms 102 pas op met E10 ZOOI
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?
Mogelijk wel met KdFi.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
de Bosch-brain doet alles zelf valt niet af te stellen dacht ik zo
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een stelschroef op de luchtmassameter (kun je benzineauto mee laten roken als een oude diesel) en een stationair stelschroef - die twee ken ik. Maar verder? Maar goed, ik begrijp dat de patiënt een KdFi systeem heeft.
kdfi weet ik nix van dus zou het niet weten . stelschroef op de luchtmassa meter beter niet te veel aan klooie..anders krijg je hele gekke verbranding,,
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
René Jongejan schreef:break23m schreef:zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?
Mogelijk wel met KdFi.
Wie heeft de map gemaakt voor de injectie?
Je kan hem er namelijk goed mee mollen als dat ding op vermogen te arm staat…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voor meer info over KdFi, zie http://www.bs-autotune.nl/content/view/66/76/
Vrij programmeerbaar injectie- en ontstekingssysteem.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Yep ! dat is em wat in mijn CX zit. Daar rijden er wel meer mee rond.
Dan kan je ontsteking timing, injectie, volledig programmeren over het volledige bereik/belasting. Het rijdt daarmee super soepel !
Bosch L-Jetronic systeem en de LMM vervallen dan.
Dan gebruik je een andere gasklep sensor, inlaatdruk en tempersensor en lambda-sonde.
Heb ook een uitlaat-temp sensor en een electronisch geregelde turbodruk aanpassing.
Ingebouwd en afgesteld door mijn gebruikelijke (CX) garage, die dit soort projecten dus vaker heeft gedaan. Afstellen gaat dan samen met BS Autotune. Kan zijn dat er toch wat zat mbt afstellen….
Even bericht afwachten van hoe ver ze zijn om alles in elkaar te bouwen…. heeft geen haast.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje