Klinkt echt heel erg als het probleem bij mijn 16V kort geleden. Was gewoon de MAP-sensor….
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 05-03-2011
- XM 2.0i 16v
- ID/DS Dsuper5
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
En is deze zogenaamde map sensor makkelijk te verkrijgen en makkeljk te vervangen? (Ik heb geen kennis / geen idee ....)
Ik denk dat deze nog eenvoudig te verkrijgen is maar ik ben er zelf niet achteraan geweest. Ze moesten ‘m bestellen. Het hele gedoe kostte ca 350,- en sindsdien loopt ze weer als een zonnetje.
@ PimSpijker:
Op de foto zie je een bijna niet gebruikte MAP-sensor voor mijn XM type 1, compleet met houder. Deze zat bij mij op een super gemakkelijk bereikbare plaats, bovenaan het schutbord, net onder de voorruit. Doordat ik een andere computer heb gekregen, werd hij overbodig. Als een type 2 net zo’n sensor heeft, kun je hem voor een kleinigheid overnemen.
Aanvulling: Ik heb hem indertijd gekocht bij een Opel-dealer, want op sommige types van dat merk werd dezelfde sensor gemonteerd.
Aangezien de TS zijn post niet lijkt in te kijken, is dit mogelijk vergeefse moeite, maar ik vermeld het toch maar even:
De aangeboden inlaatdruksensor (MAP-sensor) van mijn 1991 V6.24 (onderdeelnr. 5946 09) is niet bruikbaar op een 1998 2.0 16v: deze heeft een 1920 V6 of 1920 Z2, in combinatie met een 1920 9H of 1920 AN nodig, beide afhankelijk van het organummer. Niet meer leverbaar door Citroën.